پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

DS X E-TENSE 2035 (1)

تکنولوژی به سبک DS

در کمپانی سیتروئن, نام DS همیشه به عنوان آینده نگری و تولید نمونه های هیجان انگیز معروف بوده است. از مدل کلاسیک سیتروئن DS19 در سال 1955 گرفته که در زمان خود خودرویی بسیار پیشرفته بود ( اولین خودرویی که ترمز دیسکی داشت), تا آخرین طرح مفهومی DS برای سال 2035. کمپانی DS به تازگی […]

ارشیا
یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

در کمپانی سیتروئن, نام DS همیشه به عنوان آینده نگری و تولید نمونه های هیجان انگیز معروف بوده است. از مدل کلاسیک سیتروئن DS19 در سال 1955 گرفته که در زمان خود خودرویی بسیار پیشرفته بود ( اولین خودرویی که ترمز دیسکی داشت), تا آخرین طرح مفهومی DS برای سال 2035.

کمپانی DS به تازگی از جدید ترین طرح مفهومی خود عکس هایی را منتشر کرده که بسیار جالب اند. خودرویی با طراحی نا متقارن و عجیب غریب که بیشتر شبیه خودرو هایی است که در فیلم های علمی تخیلی هالیوودی وجود دارند. این نمونه جدید X E-Tense نام دارد. با وجود خط و خطوط و پیچ و خم های زیاد در بدنه, می توان X E-Tenseرا به یک خودروی فرا زمینی تشبیه کرد.

DS X E-TENSE 2035 (2)

اما قسمت هیجان انگیز داستان وقتی شروع می شود که اطلاعاتی در باره ی این خودروی عجیب و غریب به دستتان برسد!. کمپانی DS اعلام کرده است این خودروی یک خودروی اسپرت با بدنه مونوکوک فیبر کربنی خواهد بود. این خودرو از دو موتور الکتریکی بهره خواهد برد که برای مصارف شهری قدرت 536 اسب و برای پیست قدرت خارق العاده ی 1341 اسب بخار را تولید خواهدکرد!. اما نکته عجیب تر نحوه قرار گیری راننده و سرنشینان در این خودرو است. راننده در سمت چپ خودرو در یک صندلی تک نفره در هوای آزاد قرار می گیرد و برای او یک شیشه جلو کوچک در نظر گرفته شده است. اما سرنشین کناری راننده در مکانی عقب تر از صندلی راننده در زیر سقفی حبابی شکل قرار خواهد گرفت.

DS X E-TENSE 2035 5

در فضای جلو سرنشین کناری قابلیت نصب صندلی برای سه سرنشین دیگر نیز وجود دارد. کف خودرو از جنس شیشه خواهد بود و سرنشینان می توانند فضای زیر پایشان را ببینند. هوای وارد شده به داخل کابین خودرو از یک فیلتر عبور می کند و معطر می شود تا سر نشینان احساس راحتی بیشتری کنند. این خودرو علاوه بر راننده, توانایی حرکت بدون راننده را هم دارد. و اما عجیب ترین نکته در این خودرو ضد تصادف بودن آن است. شاید کمی تعجب کرده باشید, حق دارید چون ما هم تعجب کردیم اما کمپانی DS هنوز اطلاعاتی را از این ویژگی X E-Tense اعلام نکرده است.

DS X E-TENSE 2035 (3)

این کمپانی اعلام کرده که بدنه X E-Tense از موادی ساخته شده است که بعد از تصادف به حالت اولیه خود باز می گردد اما هنوز اطلاعاتی از این مواد به بیرون درز نکرده است. به گفته کمپانی DS خودروی X E-Tense در آینده ای نزدیک در یک فیلم تبلیغاتی حضور خواهد یافت. باید منتظر باشیم و ببینیم که این خودروی ضد ضربه فرا زمینی در چه زمانی معرفی می شود.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

قیمت جدید DS6 مدل 2018 اعلام شد

فروش بهاری محصولات 2018 برند پریمیوم DS

DS 7 کراس بک، زیباترین طراحی سال

((فیلم)) تست تصادف DS7 / این خودرو از لحاظ ایمنی در چه جایگاهی است ؟

بررسی سیستم های به کار رفته در خودرو های متصل به شبکه های اینترنتی

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی