پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ترامچی GA3S

ترامپچی GA3S ، مهمان ناخوانده چینی

ترامپچی GA3S سدانی متوسط و ناشناخته از چین است که به تازگی وارد ایران شده و به دنبال کسب سهمی از بازار است. جوان خودرو بررسی می‌کند بازار خودروهای زیر 100 میلیون تومان در ایران سال هاست در محاصره چینی ها قرار گرفته است. البته خودروهای چینی در چند سال اخیر پیشرفت قابل توجهی در […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

ترامپچی GA3S سدانی متوسط و ناشناخته از چین است که به تازگی وارد ایران شده و به دنبال کسب سهمی از بازار است.

جوان خودرو بررسی می‌کند

بازار خودروهای زیر 100 میلیون تومان در ایران سال هاست در محاصره چینی ها قرار گرفته است. البته خودروهای چینی در چند سال اخیر پیشرفت قابل توجهی در بحث کیفیت، ایمنی و مشخصات فنی داشته اند و این پیشرفت ها نیز در کسب سهم بیشتر آن ها از بازار بی تاثیر نبوده. اما کم نبوده اند براندهای گم نام چینی که برای کسب سهم به بازار ایران آمده اند و در نهایت موفق نشدند. در کل با آنالیز وضعیت خودروهای چینی در بازار ایران، به این نتیجه می رسیم که بیشتر خودروهایی که در کشورمان موفق شدند، از برندهای صاحب نام و معروف چینی بوده اند. گک، جی ای سی، GAC یا همان گروه خودروسازی گوانگژو در سال 1997 تاسیس شده و سالیانه بیش از یک میلیون دستگاه خودرو تولید می کند. همچنین در سال 2015 این شرکت توانسته نام خود را به عنوان دهمین خودروساز بزرگ چین مطرح کند.

ترامچی GA3S

شاید درخشان ترین نکته در کارنامه گک، شراکت اش با هوندا به صورت قرارداد همکاری مشترک یا جوینت ونچر باشد. البته این خودروساز چینی با دیگر شرکت های معتبر نظیر فیات و میتسوبیشی نیز همکاری هایی دارد. خودروهای تجاری گک با نام گونو و خودروهای سواری آن با نام ترامپچی شناخته می شوند. ترامپچی در سال 2010 تاسیس شده و شرکت الماس داران ایران موفق شده استانداردهای لازم را پاس کند و مجوز عرضه 2 مدل از محصولات ترامپچی که شامل یک نسخه کراس اوو و یک نسخه سدان می شود را بگیرد.

ترامچی GA3S

قیمت ترامپچی GA3S

با توجه به قیمت گذاری محصولات ترامپچی در سال 96، مدل سدان این شرکت که GA3S نام دارد با برچسب قیمت 93 میلیون تومانی توانسته میان خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان بازار جای بگیرد. البته این که ترامپچی بتواند در مقابل رقبایی محبوب نظیر چری اریزو5 و ام جی 360 در بازار ایران موفق شود، هنوز معلوم نیست، اما این طور که مشخصات این خودرو نشان می دهد، می توان اینده ای نسبتا روشن را برای آن متصور بود.

ترامچی GA3S

مشخصات فنی ترامپچی GA3S

ترامپچی GA3S سدانی متوسط با پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری تنفس طبیعی است که هنوز فهرست تجهیزات آن به صورت دقیق مجهز نیست. اما نسخه فول آپشن ترامچی در بازار چین امکانات متنوع و رقابتی دارد. پیشرانه 1.6 لیتری ترامپچی برعکس رقیبی همچون آریزو، از توربوشارژر بهزه نمی برد که این را می توان هم نکته ای مثبت و هم نکته ای منفی برای ترامپچی عنوان کرد.

این پیشرانه با حجم دقیق 1598 سی سی، 121 اسب بخار قدرت و 153 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. پیشرانه ترامپی با گیرباکس 4 سرعته اتوماتیک ساخت ایسین ژاپن جفت می شود که باید دید در عمل چه نمایشی از خود به جای می گذارد.

 

بررسی فنی رنو تلیسمان / جادوگری از کوچه پس کوچه های پاریس

مقایسه میتسوبیشی میراژ و هیوندای i10 / قهرمانان جذاب ترافیک

ام وی ام ۳۱۵ اسپرت در قلمرو هاچ بک کراس‌ها

بررسی فنی DS3 ، تعریف فرانسوی ها از سوپرمینی/ لوکس گرایی مینیمال

میتسوبیشی ASX چه در چنته دارد؟ / بررسی فنی ASX فیس لیفت 2018

گزارش تست جاده 2000 کیلومتری با MVM X22 و MVM X33S

نگاهی به یک دست دوم هیجان انگیز/ بررسی پروتون جنتو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی