پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

DS3

جذاب فرانسوی، محبوب بازار ایران/ تحلیلی بر شرایط DS3 در بازار خودرو کشور

خرید DS3 به عنوان تنها سوپرمینی پرمیوم بازار خودرو کشور، نکات مثبتی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. پایگاه خبری جوان خودرو تحلیل می‌کند در چند سال گذشته بازار خودزوهای پرمیوم در کشور گسترده شده و می توان از سال 96 به عنوان اوج رونق بازار خودروهای پرمیوم نام برد. البته به تازگی قانونی […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۳ خرداد ۱۳۹۷

خرید DS3 به عنوان تنها سوپرمینی پرمیوم بازار خودرو کشور، نکات مثبتی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

پایگاه خبری جوان خودرو تحلیل می‌کند

در چند سال گذشته بازار خودزوهای پرمیوم در کشور گسترده شده و می توان از سال 96 به عنوان اوج رونق بازار خودروهای پرمیوم نام برد. البته به تازگی قانونی مبنی بر ممنوعیت واردات خودروهای بالای 40 هزار دلار به کشور وضع شده، که باعث می شود پای بخش قابل توجهی از خودروهای لوکس، از ایران بریده شود. اما این پایان کار لوکس ها در ایران نیست. در چنین شرایطی، قیمت پایین تر بعضی خودروهای لوکس می تواند طناب اتصالشان به بازار خودرو ایران باشد. DS به عنوان برند پرمیوم فرانسوی یکی از همین مثال هاست. در مدتی که از حضور DS در بازار ایران می گذرد، تنوع سبد محصولات این خودروساز فرانسوی همواره سیری صعودی داشته و آرین موتور تابان به عنوان نماینده رسمی DS در ایران با استراتژی حساب شده توانسته میخ خود را بر بازار خودروهای پرمیوم بکوبد و علاوه بر افزایش تنوع محصول، نام DS را به خوبی در ایران جا بیاندازد. آن هم در بازاری که بیشتر مردم پیش از این خودروهای لوکس اش را بنز و ب ام و و لکسوس می دانستند. حالا اما با وضع چنین قوانینی، برگ برنده  DS قیمت پایین تر محصولات اش از رقبای آلمانی است که باعث شده حضورش در ایران تحت الشعاع قانون گذاری های جدید قرار نگیرد.

با تحلیل بازار خودرو ایران، به این نتیجه می رسیم که همواره خودروهای با سطح تجهیزات کامل یا اصطلاحا فول آپشن، بازار خرید و فروش پررونق تری نسبت به خودروهای کم آپشن تر دارند و علی رغم قیمت بالاتر راحت تر خرید و فروش می شوند. در همین راستا خودروهای لوکسی که در سگمنت پرمیوم ها طبقه بندی می شوند، همواره برای خریداران و فروشندگان محبوب هستند و مثل بعضی خودروهای کم طرفدار در دراز مدت افت قیمت آنچنانی را تجربه نمی کنند. پس می توان گفت با خرید یک خودروی پرمیوم، علی رغم پرداخت مبلغ بیشتر، خریدار سرمایه گذاری کم ریسک تری می کند و می داند خودرویش همواره طرفداران خاص خودش را دارد.

نکته دیگری که در بازار خودرو کشور جلب توجه می کند، محبوبیت خودروهای جمع و جور و کوچک در چند سال گذشته است. البته این موضوع تنها به بازار خودرو ایران محدود نمی شود. در سایر کشورهای بزرگ و پرجمعیت دنیا نیز به دلیل افزایش ترافیک و کمبود جای پارک در شهرهای شلوغ، این تغییر سلیقه در بازار خودرو اتفاق افتاده است. به همین دلیل از نقش خودروهای هاچ بک در بازار خودرو نمی توان گذشت. سال ها پیش بازار خودروهای هاچ بک در ایران، تنها به چند دل محدود می شد. اما امروزه می بینیم واردکنندگان خودرو و خودروسازان برای کسب سهم بیشر از این سگمنت در بازار در حال تلاش هستند . از سوی دیگر، بیشتر خودروسازان جهان، حتی خودروسازان رده پرمیوم که شاید تا پیش از این تنها بر روی خودروهای سایز بزرگ مانور می دادند، نیز به این سگمنت علاقه مند شده اند و به دنبال کسب سهم بیشتر از بازار هاچ بک ها، این نوع خودروها را نیز به سبد محصولات خود اضافه کرده اند.

نمونه این خودروسازان، DS فرانسه است. خودروسازی که ویژگی های لوکس و طراحی خاص را در هاچ بک کوچک خود یعنی DS3 با ابعاد کوچک بدنه، مصرف سوخت پایین و استفاده کاربردی ترکیب کرده و نتیجه کار هاچ بکی شده که از همه نظر جذاب است. همه این ویژگی های ذکر شده، می تواند دلیل خوبی برای منطقی بودن خرید DS3 در بازار ایران باشد. البته DS3 از یک نظر دیگر نیز نسبت به سایر هاچ بک های بازار ایران متمایز است. DS3 در سگمنت هاچ بک های مینی جای می گیرد. هستند هاچ بک های مینی دیگر در بازار ایران، اما نکته قابل توجه آن ها اینجاست که هیچ یک در رده خودروهای پرمیوم جای نمی گیرند. در حقیقت اگر بخواهید هاچ بکی لوکس در بازار ایران انتخاب کنید، مجبور به انتخاب هاچ بک های بزرگ تر با قیمتی به مراتب بالاتر از DS3 هستید.

DS3 به عنوان کوچکترین خودرو این برند پرمیوم در سال 2010 معرفی شد (پیش از مستقل شدن DS از سیتروئن). در آن سال DS3 به عنوان خودرو سال 2010 توسط مجله تاپ گیر انتخاب شد و در سال 2013توانست لقب پرفروش ترین سوپر مینی اروپا را به خود اختصاص دهد . در سال 2014 DS3 فیس لیفت شد و در سال 2016 نسل جدیدی از آن معرفی شد. جدیدترین نسخه DS3 در اولین روز نمایشگاه خودرو تهران (در اواخر سال 1395 برگزار شد) توسط شرکت آرین موتور تابان نمایندگی رسمی DS فرانسه در ایران رونمایی شد.

یکی دیگر نقطه قوت DS3 پیشرانه کم حجم و پر بازده آن از سری جدید موتورهای بنزینی PURE TECH است . پیشرانه ای که علاوه بر توان خروجی بالا و هماهنگ با وزن بدنه مصرف مناسبی دارد و خیال راننده را راحت می کند. DS3 از یک پیشرانه 3 سیلندر 1200 سی سی توربو برخوردار است که می تواند 110 اسب بخار قدرت تولید کند. گشتاور 205 نیوتن متری همه چیز را با این کوچولوی سبک وزن و لوکس ممکن می کند و با تخت کردن پدال گاز می توانید از شتاب 9.6 ثانیه ایش لذت ببرید. یک گیرباکس 6 سرعته دو کلاچه نیز با این پیشرانه جفت می شود تا کلکسیون جذابیت های DS3 در بخش فنی تکمیل باشد. شاید در نگاه اول حس کنید که در تصادفات نمی توان روی DS3 با ابعاد کوچک اش حساب کرد. اما فراموش نکنید که این هاچ بک لوکس در ایمنی چیزی کم ندارد و توانسته 5 ستاره ایمنی موسسه euroNCAP را به خود اختصاص دهد.

نوشته: میلاد میرعابدینی

بررسی فنی DS3 را در لینک زیر بخوانید:

بررسی فنی DS3 ، تعریف فرانسوی ها از سوپرمینی/ لوکس گرایی مینیمال

مشخصات فنی DS3

کلاس: سوپر مینی
پیشرانه (سیلندر): 3 سیلندر توربوشارژ
حجم موتور: 1.2 لیتر
قدرت: 110 اسب بخار
گشتاور:205 نیوتن متر
گیرباکس: 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه
شتاب صفرتاصد:9.6 ثانیه

امکانات DS3

صفحه نمایش 7 اینچی لمسی تمام رنگی چند کاره ( سیستم مولتی مدیا ، مسیر یاب و کنترل شرایط خودرو -صندلی های اسپرت تمام چرم ناپا با طرح دست بند ساعتی به همراه تنظیم صندلی برقی ، کروز کنترل با محدود کننده سرعت ، کنترلر سیستم صوتی بر روی فرمان-بادگیر آیرودینامیک ، سیستم تهویه خودکار داخل کابین ، سیستم کنترل کیفیت هوا داخلی به همراه سیستم تصفیه هوا دارای یونایزر ، دوربین دید عقب به همراه سنسور های پارک جلو و عقب ، سیستم حالت اسپرت ، مانیتورینگ فشار باد تایر ها ، کامپیوتر مدیریت سفر ، سیستم صوتی قدرتمند با 6 اسپیکر – بلوتوث و پورت USB ، سیستم اعلام خطر SOS

 

بررسی فنی میتسوبیشی اکلیپس کراس / زمین، ماه و خورشید در بازار کراس اوورها به خط می شوند!

مقایسه میتسوبیشی میراژ و هیوندای i10 / قهرمانان جذاب ترافیک

آزمایش فنی میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی برقی در پیست + عکس

مقایسه لکسوس NX، ب ام و X1 و DS7 / برگ برنده DS7 در مقایسه با رقبا

دیدار با DS7 ، میراث هنری فرانسوی ها در ایران

بررسی فنی DS7 Crossback در پاریس / مدرنیته به سبک فرانسوی (گزارش)

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی