پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید موتور بهبودیافته تیبا

آغاز ساخت موتور بهبودیافته M15GSI برای خانواده X200 سایپا

مديرعامل شركت مگاموتور گفت: پروژه توسعه موتور M15GSI  ( موتور بهبود یافته تیبا ) با هدف کاهش مصرف سوخت خودروهای X200 از محصولات گروه خودروسازي سایپا و بهبود پارامترهای عملکردی موتور آغاز شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از سایپانیوز : مهندس جمشيد کندری با تشریح روند اجرای اين پروژه خاطرنشان كرد: […]

امیر
شنبه - ۵ خرداد ۱۳۹۷

مديرعامل شركت مگاموتور گفت: پروژه توسعه موتور M15GSI  ( موتور بهبود یافته تیبا ) با هدف کاهش مصرف سوخت خودروهای X200 از محصولات گروه خودروسازي سایپا و بهبود پارامترهای عملکردی موتور آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از سایپانیوز :
مهندس جمشيد کندری با تشریح روند اجرای اين پروژه خاطرنشان كرد: تولید این موتور با توجه به الزامات مربوط به کاهش مصرف سوخت، می تواند تا پایان سال 1400 ادامه داشته باشد.
وي تصريح كرد: پس از انجام فاز طراحی مفهومی و جزئیات، تکمیل نقشه ها و مدارک اولیه موتور و نمونه سازی قطعات انجام شد و طی یک فرآیند چند ماهه شامل اصلاح طراحی برخی قطعات و نمونه سازی های مکرر، پارامترهای عملکردی و مصرف سوخت موتور M15GSI تثبیت شد.
كندري گفت: موتور M15GSI با کاهش شش الی هفت درصدی مصرف سوخت در نقاط کاری موتور، افزایش حدود هفت درصدی توان موتور و بهبود پنج درصدی گشتاور بیشینه موتور، تمامی الزامات قانونی مربوط به کاهش مصرف سوخت را تا پایان سال 1400 پوشش خواهد داد.
مدیرعامل شركت مگاموتور با اشاره به چگونگی صحه گذاری محصول طراحی شده، افزود: به منظور صحه گذاری طراحی محصول، مجموعه ای از آزمون های مکانیکی، شامل رفتار روغن کاری و خنک کاری، سایش پیستون، NVH، مقاومت حرارتی، تهویه، رفتار دینامیک سیستم سوپاپ بندی و همچنین آزمون های دوام بر روی موتور M15GSI صورت گرفت که همه این آزمون ها با موفقیت پشت سر گذاشته شده است.
به گفته مهندس كندري فاز توسعه موتور M15GSI به پایان رسیده و پروژه وارد فاز کالیبراسیون موتور و خودرو شده و به موازات فاز توسعه و کالیبراسیون، فرآیند ساخت داخل این قطعات توسط سازندگان داخلی آغاز و پیش بینی می شود از ابتدای سال 1398 تولید انبوه موتور M15GSI و نصب آن بر روی خودروهای ساینا و کوییک سایپا آغاز شود.
وي موتور M15GSI را موتور استراتژیک گروه خودروسازي سایپا در سال های آتي مي داند و مي گويد: همزمان با بهبود در حوزه طراحی، انتظار می رود ارتقای زیرساخت های تولید به منظور حفظ اهداف عملکردی پروژه توسط قطعه سازان و همچنین در حوزه مونتاژ قوای محرکه با جدیت تمام صورت گیرد که خوشبختانه این امر در حد قابل قبولی در حال پیگیری و انجام است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی