پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

میرمنصف-گروه خودروسازی بهمن

استراتژی گروه بهمن برای حفظ کیفیت خدمات پس از فروش در شرایط تحریم

ميرمنصف مدير خدمات پس از فروش گروه بهمن طي نشستي به سوالات خبرنگاران در خصوص وضعیت خدمات پس از فروش و محصولات این گروه خودروسازی پاسخ داد. به گزارش خبرنگار جوان خودرو ميرمنصف در اين نشست در خصوص تامين قطعات يدكي محصولات گروه مزدا گفت: در سال گذشته خوشبختانه با پيشبيني روز سخت، سفارشاتي داستيم […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۸ خرداد ۱۳۹۷

ميرمنصف مدير خدمات پس از فروش گروه بهمن طي نشستي به سوالات خبرنگاران در خصوص وضعیت خدمات پس از فروش و محصولات این گروه خودروسازی پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار جوان خودرو

ميرمنصف در اين نشست در خصوص تامين قطعات يدكي محصولات گروه مزدا گفت: در سال گذشته خوشبختانه با پيشبيني روز سخت، سفارشاتي داستيم كه دست كم تا يكسال در خدمات به خودروهاي ژاپني مشكلي نداريم و در تحريم ها نير راه كارهاي جانبي را در نظر گرفتيم.

وي افزود در خدمات به خودروهاي چيني هم مشكلي نداريم و اين بار در كل توضيع قطعات به صورت هوشمندانه در شبكه خواهد بود و توضيح كپني نداريم و بر اساس مصرف قطعات را توضيع ميكنيم.

قيمت قطعات اقزايش نخواهد يافت و اين قيمت بازار است كه بالا تر است. بازار ميل به خريد ارزان از ما و دلالي قطعات را دارد و ما براي جلوگيري از اين موضوع به صورت هوشمندانه قطعات را توضيع ميكنيم.

مدير خدمات پس از فروش گروه بهمن در ادامه گفت: در حال حاضر ١٥نماينده فروش هاوال را داريم. ١٣ نماينده خدمات پس از فروش نیز در حال توسعه است. به طور متوسط ٦ درصد در حوزه خدمات پس از فروش نسبت به سال  ٩٥افزايش رضايت داشتيم كه البته در حوزه خودروهاي سواري است و در بخش ديزل بالاترين سطح رضايت را داريم.

تعهد قانوني ما در بخش خدمات حداقل ١٠سال است و در حال حاضر حتي قطعات پاجرو و مزدا ٣٢٣ كه بيش از ده سال از توقف توليد آن ها گذشته است در انبار شركت وجود دارد و در حد نياز در شبكه توضيع مي شود.

تغيير قوانين و مشكلات بانكي در چند ماه گذشته تاثيرات منفي در كار ما داشت. این اتفاق ها بسيار فرسايشي بودند و علي رغم تلاش ها كمي با مشكل رو به رو شديم كه امروز شرايط بهتر است.

حدود ٥٣٠٠دستگاه بسترن b50 توليد شده كه هنوز بعضي از آن ها شامل گارانتي هستند و ما بايد به آنها خدمات بدهيم.

با توجه به رصد بازار و نيازهاي شبكه، ما به سراغ يك مكانيزم جديد توضيع رفتيم كه شبيه به فروشگاه هاي اينترنتي بزرگ در كشور است. به اين صورت روزي 2 نوبت توضيع قطعه در شبكه داريم.

در آينده نرم افزار خاصي در حوزه خدمات پس از فروش خواهيم داشت كه امكانات ويژه اي در دسترس مشتريان قرار مي دهد و حتي امكان سفارش و دريافت قطعه به صورت شخصي هم در آن لخاظ شده است.

ميرمنصف در ادامه گفت: اصالت قطعاتي كه در بازار به اسم اورجينال به فروش مي رسند مورد تاييد نيست. زيرا قطعه اي كه گروه بهمن وارد شبكه مي كند از مبادي قانوني آمده و ارزان تر از بازار است.

در سيستم نظارت هايي وجود دارد كه هم رسمي و محسوس است و هم نامحسوس تا تخلفي در شبكه و قيمت اتفاق نيافتد.

وي در خصوص اعمال تحريم ها و شرايط محصولات توليدي گروه بهمن نيز گفت: ما با پیش بینی شرایط سخت، همكاري با منابع جديد را آغاز كرديم تا در شبكه تامين با مشكل رو به رو نشويم.

نكته ديگر اين كه اگر بيش از دو روز خودرو مشتري در مركز خدمات بهمن براي تعمييرات باقي بماند حتما خودروي جايگزين رو در اختيار مشتري مي گذاريم و اين طرح فعلا در تهران اجرا مي شود.

برنامه بهمن موتور برای تولید 6000 دستگاه هاوال H2 در سال 97

کدام خودروها 96 را 4 ستاره به پایان رساندند؟/ ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی (اسفند 96)

گزارش مردمی نارضایتی از خدمات پس از فروش بسترن B50F بهمن موتور (قسمت اول)

کابوس خدمات پس از فروش برای بسترن سواران!

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی