پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فورد جی تی 1.8 میلیون دلاری

طبق قوانین مسابقات لمانز هر کمپانی موظف به تولید حداقل 1000 دستگاه از خودرویی که می خواهد با آن در مسابقه شرکت کند, است. فورد در سال 2016 پس از 50 سال به مسابقات لمانز بازگشت. این کمپانی موظف بود برای شرکت در مسابقات حداقل 200 نمونه از این خودرو در سال اول تولید کند. […]

ارشیا
سه شنبه - ۸ خرداد ۱۳۹۷

طبق قوانین مسابقات لمانز هر کمپانی موظف به تولید حداقل 1000 دستگاه از خودرویی که می خواهد با آن در مسابقه شرکت کند, است. فورد در سال 2016 پس از 50 سال به مسابقات لمانز بازگشت. این کمپانی موظف بود برای شرکت در مسابقات حداقل 200 نمونه از این خودرو در سال اول تولید کند. سرانجام فورد جی تی افسانه ای توانست پس از 50 سال مقام قهرمانی مسابقه لمانز را بدست آورد.

کمپانی فورد طی قرار دادی با مشتریان خود طی کرده است که پس از خرید, مالکین موظف اند تا 24 ماه خودرو را نگه دارند و نمی توانند خودرویشان را بفروشند.در هفته ای که گذشته حراجی Mecum شماره شاسی 48 را به قیمت 1 میلیون و 810 هزار دلار فروخت. البته این معامله , معامله ای جنجالی بود.

فورد جی تی 2

به گفته برخی کارشناسان حراجی Mecum  نمی توانست این خودرو را به فروش برساند. اما به گفته حراجی, یکی از قانون گذاران حراجی , قانونی را وضع کرده است که حق فروش فورد جی تی را به این حراجی می دهد. به گفته آنها اگر کمپانی فورد بخواهد این خودرو را باز پس بگیرد باید مبلغی بیش از 1.8 میلیون دلار پرداخت کند.

سال گذشته کمپانی فورد با جان سینا کشتی کج کار معروف آمریکایی وارد بحث و مجادله شد. سینا که تنها چند ماه از تحویل گرفتن خودرویش گذشته بود, فورد جی تی خود را فروخت تا قوانین فورد را به نوعی زیر پا بگذارد. او اعلام کرد که هیچ کس از طرف کمپانی فورد به او اعلام نکرده است که نباید خودرویش را بفروشد. مقدار سودی که جان سینا از فروش این خودرو به جیب زده است نامشخص است اما مالک شماره شاسی 48 کار خود را به خوبی انجام داده است.

قیمت پایه فورد جی تی 450 هزار دلار است. قیمت این هیولای 647 اسب بخاری با در نظر گرفتن تمامی آپشن ها به نزدیک نیم میلیون دلار می رسد. در سال 2017 کمپانی فورد فروش یک دستگاه فورد جی تی در نمایشگاه برت جکسون که برای خیریه به فروش گذاشته شد بود را محکوم کرد. این خودرو با قیمت 2.5 میلیون دلار به فروش رفته بود.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

حضور مازراتی کمیاب در حراجی RM

فروش خودرو های کمیاب در حراجی سیلورستون

10 خودروی عضلانی فروخته شده با قیمت مناسب در حراجی Barrett Jackson

خودروی بتمن در دهه 60 میلادی به فروش می رسد/ بتموبیل 1 دلاری!

غوغا در حراجی/ 10 خودروی گران قیمت Barrett-Jackson

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی