پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سیستم شارژ وایرلس ب ام و (4)

سیستم شارژ وایرلس ب ام و / انقلابی جدید در تولید خودرو های هیبریدی

چندی پیش کمپانی ب ام و از سیستمی رونمایی کرد که می تواند انقلابی جدید در تولید خودرو های هیبریدی plug-in باشد. سیستم شارژ وایرلس که مخصوص خودرو های هیبریدی و الکتریکی طراحی شده است. اکنون این سیستم به طور رسمی معرفی شده است و کاربران از ماه جولای امکان استفاده از این سیستم را […]

ارشیا
شنبه - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

چندی پیش کمپانی ب ام و از سیستمی رونمایی کرد که می تواند انقلابی جدید در تولید خودرو های هیبریدی plug-in باشد. سیستم شارژ وایرلس که مخصوص خودرو های هیبریدی و الکتریکی طراحی شده است. اکنون این سیستم به طور رسمی معرفی شده است و کاربران از ماه جولای امکان استفاده از این سیستم را خواهند داشت.

کمپانی ب ام و قصد دارد به اولین کمپانی تبدیل شود که سیستم شارژ وایرلس را وارد بازار می کند. این سیستم در ماه جولای در کشور های آمریکا, انگلستان, ژاپن, چین و البته آلمان به طور رسمی عرضه خواهد شد. اولین مدلی که در آینده قادر به استفاده از سیستم شارژ وایرلس است خودروی ب ام و 530e iperformance که خودروی هیبریدی پلاگین است, خواهد بود.

سیستم شارژ وایرلس ب ام و (1)

اما این سیستم چگونه کار می کند؟ نحوه عملکرد سیستم شارژ وایرلس بدین گونه است که یک پد الکترونیکی که دارای کوئل است وظیفه شارژ خودرو را بر عهده می گیرد. به این صورت که شما خودرو را درست در زیر پد الکترونیکی پارک می کنید و به محض این که بر روی صفحه نمایش خودرو علامت سبز ظاهر شود, شارژ باتری خودرو آغاز می شود. بهترین تایم برای استفاده از این سیستم شب و در هنگام خواب است زیرا اگر در هنگام شب برای شارژ وایرلس باتری خود اقدام کنید و باتری خودرو را کاملا خالی فرض کنیم, در مدت زمان 3 ساعت و 30 دقیقه باتری خودرو به طور کامل شارژ می شود. این سیستم مشابه سیستم شارژ بدون سیم استفاده شده در برخی گوشی های هوشمند مانند سامسونگ است که با قرار دادن گوشی بر روی شارژر بدون سیم دستگاه شارژ می شود. نحوه شارژ باتری به این صورت است که کوئل استفاده شده در پد الکترونیکی ضد آب با کوئل دوم استفاده شده که در قسمت موتور خودرو قرار دارد, یک ارتباط الکترومغناطیسی برقرار می کند.

سیستم شارژ وایرلس ب ام و 6

کوئل دوم این انرژی را به باتری خودرو منتقل می کند و باتری شارژ می شود. به گفته کمپانی ب ام و این سیستم جدید 85 درصد از شارژ معمولی , بهره ور تر است. صفحه نمایش خودرو هم در هرچه بهتر انجام گرفتن شارژ باتری کمک می کند به طوری که با نشان دادن مسیری مشخص, خودرو را به سمت پد الکترونیکی هدایت می کند.

سیستم شارژ وایرلس ب ام و (5)

این سیستم پس از شارژ باتری به طور هوشمند خاموش می شود و شما هر وقت بخواهید می توانید از خودرو استفاده کنید. البته خاموش شدن هوشمند پد, در چند ماه آینده عملی خواهد شد. مرسدس بنز هم از بهره گیری سیستم شارژ وایرلس در محصولاتش خبر داده است. امیدواریم که این سیستم در آینده ای نزدیک در تمامی محصولات هیبریدی پلاگ این موجود در بازار قابل استفاده باشد.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

تعرفه واردات خودروهای هیبرید کاهش می یابد

پلاک های دیجیتالی جدید از راه می رسند

انقلابی جدید در ساخت سیستم های زیر بندی/ خودرویی که از روی موانع می پرد!

استون مارتین والکایری با تکنولوژی ای پیشرفته تر از خودروی فرمول یک ساخته می شود!

تکنولوژی جدید میشلن برای ساخت تایر/ لاستیک های تخت بدون باد!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی