پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نمایشگاه_اتومبیل

برگزاری همایش معرفی صنعت و قطعات خودرو ایران در آلمان

اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران اعلام کرد : نخستین همایش تخصصی با عنوان معرفی ظرفیت های صنعت و بازار خودرو و قطعات ایران در فرانکفورت آلمان برگزار می شود. قرار است با حمایت و همکاری اتاق ایران این همایش همزمان با اعزام هیأت تخصصی به شصت و ششمین دوره نمایشگاه بین […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران اعلام کرد : نخستین همایش تخصصی با عنوان معرفی ظرفیت های صنعت و بازار خودرو و قطعات ایران در فرانکفورت آلمان برگزار می شود.

قرار است با حمایت و همکاری اتاق ایران این همایش همزمان با اعزام هیأت تخصصی به شصت و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی خودرو آلمان (IAA ) در فاصله زمانی ۲۶ شهریور تا 5 مهرماه سال جاری در فرانکفورت برگزار شود.
هدف از این برنامه علاوه بر زمینه سازی آشنایی هر چه بیشتر فعالان اقتصادی حوزه صنعت خودرو با آخرین دستاوردها و فناوری های روز دنیا و مذاکرات تجاری تولیدکنندگان عرصه خودرو جهان، معرفی ظرفیت قابل توجه صنعت خودروسازی در ایران و بستر سازی جذب سرمایه گذاران بالقوه به بازار کشورمان است.
پیش از این هومن حاجی پور معاون تشکل های اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران گفته بود ، اتاق بازرگانی ایران قصد دارد ضمن اعزام هیات عالی رتبه تجاری به نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان که شهریور ماه برگزار می شود ، شرایط معرفی پتانسیل های صنعت خودرو و برندهای قطعه ساز ایرانی را نیز فراهم کند.
وی هدف از اعزام هیاتی ایرانی به فرانکفورت را آشنایی بیشتر با روند رو به رشد کیفیت و تکنولوژی های نوین صنعت خودروی جهان و بازدید از آخرین دستاوردهای صنعت خودرو ، تلاش برای انتقال تکنولوژی به کشور ، ارائه اطلاعات مربوط به بازار ایران ، معرفی آیین نامه ها و قوانین سرمایه گذاری خارجی در ایران ، جذب سرمایه گذاران خارجی جهت تنوع بخشی به شرکای خارجی خودروسازان و قطعه سازان داخلی و تسهیل برقراری ملاقات ها و روابط تجاری هیات ایرانی با همتایان خارجی ذکر کرد.
حاجی پور ، حضور محمد خزاعی معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران ، محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت ،معدن و تجارت و رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این هیات تجاری ایران را قطعی دانست .
نمایشگاه خودروی فرانکفورت’ International Motor Show IAA’ بزرگترین و مهمترین نمایشگاه خودروی جهان با بیش از یکصد سال سابقه است.
بر اساس آمار منتشر شده ، در سال ۲۰۱۳ نمایشگاه IAA در شصت و پنجمین دوره برگزاری خود با برپایی یکهزار و ۹۸ غرفه از ۳۵ کشور جهان در وسعت ۲۳۰ هزار متر مربع به عنوان فرصتی منحصربه فرد برای تولیدکنندگان و تامین کنندگان صنایع خودروسازی ، میزبان ۸۸۰ هزار نفر بازدیدکننده بود.
نمایشگاه یاد شده امکان نمایش مدل های جدید خودرو ، خودروهای برقی ،خودروهای مسابقه ، خودروهای تاریخی و وسایل نقلیه خاص را فراهم می کند . همچنین قطعه سازان و فعالان تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه ،فعالان حمل و نقل و ترافیک نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و طیف وسیعی از خودرو های مسافری ، وسایل نقلیه با اهداف خاص ، قطعات خودرو ، محصولات مورد استفاده برای عملیات مراقبت ، تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه را به نمایش خواهند گذاشت.

قرارداد پژو با ایران خودرو در شرف امضا، آلمان ها هدف بعدی هستند

جزئیات مذاکرات خودرویی هیئت آلمانی و ایرانی

خودروسازان آلمانی در انتظار ورود به ایران

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی