پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرمول یک کانادا 2018 (3)

گزارش مسابقه فرمول یک کانادا 2018

هفتمین مسابقه فصل فرمول یک روز گذشته در شهر مونترال کانادا برگزار شد. در روز تایم گیری سباستین فتل توانست با شکستن رکوردی جدید با تایم 1:10.7 مسابقه را از رتبه اول آغاز کند. پشت سر او ولتری بوتاس در رتبه دوم و مکس ورستپن در رتبه سوم مسابقه را آغاز کردند. مسابقه از ساعت […]

ارشیا
دوشنبه - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

هفتمین مسابقه فصل فرمول یک روز گذشته در شهر مونترال کانادا برگزار شد. در روز تایم گیری سباستین فتل توانست با شکستن رکوردی جدید با تایم 1:10.7 مسابقه را از رتبه اول آغاز کند. پشت سر او ولتری بوتاس در رتبه دوم و مکس ورستپن در رتبه سوم مسابقه را آغاز کردند.

مسابقه از ساعت 22:00 به وقت ایران آغاز شد. دور اول با پیشتازی فتل آغاز شد. پشت سر او بوتاس و ورستپن قرار داشتند و همیلتون, ریکاردو و  رایکونن به ترتیب در مکان های چهارم تا ششم قرار داشتند. اما شاید مهم ترین برخورد مسابقه در دور اول شکل گرفت. لنس استرول که جلوتر از برندن هارتلی می راند, در شروع پیچ با بیش فرمانی مواجه شد و با تنگ کردن مسیر هارتلی باعث تصادف شد. خودرو هارتلی با دیواره کنار پیست برخورد کرد و هر دو خودرو از مسیر پیست خارج شدند. در دور پنجم پس از خارج شدن خودروی ایمنی, مسابقه از سر گرفته شد. سرجیو پرز در دور پنجم اسپین شد و کنترل خود را از دست داد.

فرمول یک کانادا 2018 (5)

در دور نهم رقابت بین فرناندو آلونسو و شارل لکلرک دنبال می شد. فرناندو آلونسو که سیصدمین مسابقه خود در فرمول یک را تجربه می کرد به علت ضعف خودروی مک لارن نتوانست از لکلرک سبقت بگیرد. در دور هفدهم مکس ورستپن و لوییس همیاتون پشت به پشت هم برای تعویض لاستیک به پیت استاپ رفتند و لاستیک هایشان را با لاستیک سوپر سافت تعویض کردند. در دور هجدهم هم نوبت به دنیل ریکاردو رسیده بود تا با تعویض لاستیک 2.5 ثانیه ای به جریان مسابقه بازگردد. در دور سی و سوم هم کیمی رایکونن برای تعویض لاستیک اقدام کرد و پشت همیلتون در رده ششم قرار گرفت. در دور 42, فرناندو آلونسو که امسال با مشکلات متعدد خودروی مک لارن و موتور رنو دست و پنجه نرم می کند, با نقص فنی مواجه شد و از جریان مسابقه خارج شد.

فرمول یک کانادا 2018

در دور 55 ولتری بوتاس در هنگام خروج از پیچ با بیش فرمانی مواجه شد اما سریعا کنترل خودرو را بدست گرفت. در روز مسابقه دنیل ریکاردو که در مسابقه موناکو قهرمان شده بود توانست با تایم 1:13.819 بهترین تایم را ثبت کرد. سر انجام در دور 70 مسابقه سباستین فتل سریع تر از سایرین به خط پایان رسید تا بتواند رتبه یک رانندگان را از لوییس همیلتون باز پس بگیرد. ولتری بوتاس و مکس ورستپن در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند و رتبه چهارم به لوییس همیلتون رسید.

اما نکته جالب احتزاز پرچم توسط خانوم Winnie Harlow بود که به جای دور 70 در دور 69 پرچم پایان را به احتزاز در آورد. به گفته فتل: خوش شانس بودیم که ارتباط رادیویی بر قرار بود وگرنه شاید تماشاچی ها به مسیر پیست می آمدند و اتفاق ناگواری رخ می داد. پس از پایان مسابقه توتو ولف رییس تیم مرسدس که بسیار از نتیجه ناراحت بود گفت: ما باید از خواب بیدار شویم!. این نتیجه اصلن خوشایند نیست. مسابقه بعدی در تاریخ 24 ژوئن در فرانسه برگزار خواهد شد.

فرمول یک کانادا 2018 (7)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

بررسی مسابقه فرمول 1 باکو/ تصادف هم تیمی های ردبول و اولین پیروزی مرسدس

گزارش مسابقه فرمول 1 بارسلونا

گزارش ششمین مسابقه فصل فرمول یک/ پیست موناکو

استون مارتین والکایری با تکنولوژی ای پیشرفته تر از خودروی فرمول یک ساخته می شود!

خودروی فرمول 1 ایرتون سنا فروخته شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی