پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لمانز 2018 (1)

نتایج مسابقه لمانز 2018/ برد تاریخی تویوتا

پس از بیست سال حضور در مسابقه لمانز, کمپانی تویوتا که در رسیدن به عنوان قهرمانی بار ها و بارها با بد شانسی رو به رو شده بود, بلاخره توانست عنوان قهرمانی این مسابقات را بدست آورد. پس از مزدا در سال 1991 این دومین پیروزی یک کمپانی ژاپنی در مسابقات لمانز بود. خودروی شماره […]

ارشیا
سه شنبه - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

پس از بیست سال حضور در مسابقه لمانز, کمپانی تویوتا که در رسیدن به عنوان قهرمانی بار ها و بارها با بد شانسی رو به رو شده بود, بلاخره توانست عنوان قهرمانی این مسابقات را بدست آورد. پس از مزدا در سال 1991 این دومین پیروزی یک کمپانی ژاپنی در مسابقات لمانز بود.

خودروی شماره 8 تیم تویوتا که توسط فرناندو آلونسو راننده مشهور فرمول یک, سباستین بوئمی و کازوکی ناکاجیما رانده می شد, پس از طی کردن 388 دور از مسابقه با مقام اول رسید. پشت سر آنها دیگر خودروی تیم با شماره 7 قرار داشت که با وجود ایراد در سیستم سوخت رسانی , توانست تنها با دو دور اختلاف نسبت به خودروی شماره 8 رتبه دوم را از آن خود کند. در جایگاه سوم خودروی تیم Rebellion Racing با 12 دور اختلاف نسبت به خودروی اول ایستاد.

لمانز 2018 (4)

پس از بدشانسی تویوتا در سال های قبل برای کسب عنوان قهرمانی و نقص های فنی پی در پی, اکنون این کمپانی در نبود کمپانی های بزرگ از جمله پورشه و آئودی توانست عنوان قهرمانی را بدست آورد. در سال 2016 خودروی تویوتا که در رتبه اول قرار داشت در دور آخر مسابقه دچار نقص فنی شد تا مسیر را برای خودروی پورشه برای کسب قهرمانی باز کند. در سال 2017 هم خودروی تویوتا با نقص در سیستم کلاچ مواجه شد و از مسیر مسابقه خارج شد تا این تیم نتواند مقامی بهتر از هشتمی کسب کند. در کلاس LMP2 هم تیم G-Drive Racing موفق به کسب مقام قهرمانی شد. در کلاس LM GTE PRO هم این تیم پورشه بود که توانست در 70 سالگی کمپانی عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان بدهد و با پیشتازی در اکثر زمان مسابقه, مقام های اول و دوم را از آن خود کرد.

لمانز 2018 (3)

پس از آن ها تیم فورد در جایگاه سوم قرار گرفت. در کلاس LM GTE AM هم باز این تیم پورشه بود که توانست با عملکردی بهتر نسبت به تیم فراری عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

هایپر کارها به مسابقه لمانز باز خواهند گشت

نتایج انتخابی مسابقه 24 ساعته لمانز سال 2018

پورشه با رنگ بندی دهه 80 میلادی در مسابقه لمانز 2018 حضور پیدا می کند

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی