پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرمول یک فرانسه (2)

گزارش هشتمین راند فرمول یک 2018 در فرانسه

هشتمین مرحله از مسابقات فصل 2018 فرمول یک در تاریخ 24 ژوئن در پیست پل ریشارد در فرانسه برگزار شد. در پایان این مسابقه پر برخورد لوییس همیلتون توانست مقام قهرمانی را کسب کند. در روز تایم گیری لوییس همیلتون توانست پس از اسپین شدن های بی پایان رانندگان دیگر تیم ها, بخترین تایم را […]

ارشیا
سه شنبه - ۵ تیر ۱۳۹۷

هشتمین مرحله از مسابقات فصل 2018 فرمول یک در تاریخ 24 ژوئن در پیست پل ریشارد در فرانسه برگزار شد. در پایان این مسابقه پر برخورد لوییس همیلتون توانست مقام قهرمانی را کسب کند.

در روز تایم گیری لوییس همیلتون توانست پس از اسپین شدن های بی پایان رانندگان دیگر تیم ها, بخترین تایم را کسب کند. پشت سر او ولتری بوتاس در رتبه دوم و سباستین فتل در رتبه سوم قرار گرفتند. در ساعت 10:10 به وقت محلی نوبت به استارت مسابقه رسیده بود. لوییس همیلتون که استارت خوبی داشت در رتبه اول کار را شروع کرد و پشت سر او بوتاس و فتل می راندند. اما شاید مهم ترین اتفاق مسابقه در پیچ اول شکل گرفت. سباستین فتل که کار را با لاستیک های اولترا سافت آغاز کرده بود, از پشت با خودرو ولتری بوتاس برخورد کرد که موجب اسپین شدن بوتاس شد.

دماغه خودروی فتل با چرخ عقب بوتاس برخورد کرد و لاستیک خودروی وی را پاره کرد. کمی عقب تر خودروی سباستین اوکون هم با خودروی گزلی برخورد کرد و اسپین شد. در دور هفتم فتل و بوتاس کار را در رتبه 15 و 16 ادامه می دادند در حالی که همیلتون مشغول به زدن سریع ترین تایم مسابقه بود.

فرمول یک فرانسه (10)

شارل لکرلک هم که زمزمه های پیوستنش به تیم فراری به گوش می رسد, توانست خود را به رتبه هفتم برساند. کیمی رایکونن هم با سبقت گیری خود را به رتبه پنجم رساند.

فرمول یک فرانسه (7)

در همین حین دنیل ریکاردو با سبقت گیری از کارلوس ساینز خود را به رتبه سوم رساند تا دو خودروی ردبول در مکان های دوم و سوم باشند. در دور یازدهم سباستین فتل توانست با سبقت گیری های پیاپی خود را به رده دهم برساند. کار هم چنان با پیشتازی همیلتون ادامه پیدا می کرد و دو خودروی ردبول پشت سر او بودند. در دور 29 ریکاردو برای تعویض لاستیک به پیت استاپ رفت در حالی که کیمی رایکونن در مکان دوم قرار داشت. پس از تعویض لاستیک او پشت سر فتل در رتبه پنجم قرار گرفت. در دور 30 سرجیو پرز با مشکل موتوری مواجه شد و از دور مسابقه خارج شد. در دور 39 رقابت بین فتل و رایکونن دو هم تیکی در جریان بود. در مستقیمی قبل از پیچ فتل اجازه داد تا رایکونن از او سبقت بگیرد و در رتبه چهارم قرار بگیرد.

فرمول یک فرانسه (4)

در دور 40 باز هم این فرناندو آلونسو بود که  با نقص فنی در خودروی مک لارن روبرو بود. در دور 47 پس از کش و قوص های فراوان سرانجام کیمی رایکونن توانست در مسیر مستقیمی از دنیل ریکاردو سبقت بگیرد و خود را به رتبه سوم برساند.

فرمول یک فرانسه (8)

سرانجام پس از گذشت 53 دور از مسابقه, لوییس همیلتون که از دور اول در صدر بود توانست زودتر از بقیه از خط پایان عبور کند تا بار دیگر به صدر جدول رانندگان باز گردد. مکس ورستپن از ردبول و کیمی رایکونن از فراری در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

 

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی 

گزارش مسابقه فرمول یک کانادا 2018

بررسی مسابقه فرمول 1 باکو/ تصادف هم تیمی های ردبول و اولین پیروزی مرسدس

گزارش مسابقه فرمول 1 بارسلونا

مروری بر زندگی ایرتون سنا راننده افسانه ای فرمول 1 به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد در گذشت وی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی