پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دی اس 6_DS6

برتری آیتم قیمت / DS6 انتخابی منطقی نسبت به رقبای هم کلاس

نحوه عرضه یک خودرو و قیمت‌گذاری آن در بازار خودرو ایران که هرروز شاهد نوسانات شدید قیمت در آن هستیم، در میزان فروش اش حائز اهمیت است. کراس‌اوورهای پریمیوم نه‌تنها در ایران، بلکه در سایر کشورها نیز طرفداران قابل‌توجهی دارند. هر خودروسازی می‌خواهد سهمی از این سگمنت جذاب داشته باشد. در ایران نیز بازیگران زیادی […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۵ تیر ۱۳۹۷

نحوه عرضه یک خودرو و قیمت‌گذاری آن در بازار خودرو ایران که هرروز شاهد نوسانات شدید قیمت در آن هستیم، در میزان فروش اش حائز اهمیت است. کراس‌اوورهای پریمیوم نه‌تنها در ایران، بلکه در سایر کشورها نیز طرفداران قابل‌توجهی دارند. هر خودروسازی می‌خواهد سهمی از این سگمنت جذاب داشته باشد. در ایران نیز بازیگران زیادی در این بخش بازار ایفای نقش می‌کنند. گزینه‌هایی مثل پورشه ماکان، آئودی Q5 ، ب‌ام‌و در انواع X3، X4 وX1 ، لکسوس NX و DS6. (البته باید دید با ممنوعیت واردات خودروهای خارجی، آینده خودروهای وارداتی در ایران به این به کجا می رسد). پورشه ماکان و آئودی Q5 با توجه به قیمت تندوتیز و عرضه محدود بازار شرایط منحصربه‌فرد و خاص خود را دارند که از منطق پیروی نمی‌کند. ب ام و X4 و لکسوس NX هم که چند ماهی است به دلیل ممنوعیت واردات خودروهای بالای 40 هزار دلار، پیش از ممنوعیت کامل واردات خودرو، پایشان از بازار خودرو کشور بریده شده. در این میان  DS6 کراس‌اوور پریمیوم فرانسوی با تکیه بر ساخت فوق‌العاده و عملکرد مناسب نمایندگی رسمی‌اش در زمینه فروش و خدمات پس از فروش در ایران بیش‌تر از آن‌چه تصور می‌شد مورد استقبال قرار گرفته و در چنین شرایطی بیش از رقبا خیال خریدار را راحت می کند و در حقیقت ریسک اضافه در هنگام خرید به مصرف کننده تحمیل نمی کند. یکی از فاکتورهایی که باعث ارزنده تر به نظر رسیدن DS6 نسبت به رقبا می شود، قیمت منطقی آن است که حتی در شرایط کنونی و با توجه به جهش قیمت ها، هنوز هم از این نظر نسبت به رقبایش منطقی تر به نظر می رسد.

پایگاه خبری رسمی جوان خودرو بررسی می کند

DS6 به‌عنوان یک شاسی‌بلند کوچک در سبد محصولات DS قرار گرفته و دومین محصول این برند لاکچری است که به‌طور رسمی در ایران عرضه می‌شود. پیش از این DS با هاچ‌بک لوکس خود DS5 خود را سر زبان‌ها انداخت و حالا سبد محصولات‌اش گسترده‌تر از قبل شده و در هر سگمنتی نماینده‌ای پرقدرت دارد.

DS6

DS6 در کلاس شاسی‌بلندهای متوسط یا کراس‌اوورها جای می‌گیرد و جای گرفتن در رده پریمیوم باعث شده تا از این نظر جدی ترین رقیب X1 جدید در ایران به‌شمار رود. این خودرو با تکیه بر سبک طراحی جذاب و خاص، قلب افراد تمایز طلب را نشانه رفته که می‌خواهند شبیه هیچ‌کس نباشند. طراحی بدنه ترکیبی هنرمندانه از اصالت و مدرنیته را به نمایش می‌گذارد و تمام المان‌های DS در ظاهرش مشخص است که از جمله آنها می‌توان به فرم خاص چراغ‌ها و جلوپنجره وخطوط متوازن و شیک فرانسوی در قسمت‌های مختلف بدنه اشاره کرد. شاید بتوان گفت DS6  با ظاهر لوکس و سنگین‌اش از نظر ماهیت ظاهری دقیقا در مقابل کراس اوورهای به شدت اسپرت این رده قرار می گیرد و از این نظر طیف گسترده تری از مخاطبان را به سمت خود می کشاند.

DS6

کابین لوکس و خوش ساخت، مورد توجه خریداران مشکل پسند:

شاید مهم‌ترین ویژگی‌ای که DS6 را از رقبای گران قیمت تر نیز متمایز می‌کند، کابین فوق‌العاده لوکس و خوش‌ساخت باشد که در نگاه اول چشمان سرنشینان را به خود خیره می‌کند. در کابین رقبای گران قیمت تری مثل ب‌ام‌و X1 چشم‌تان به قطعات پلاستیکی با کیفیت معمولی نیز می‌خورد. اما کابین DS6 کاملا باب‌مبل افراد مشکل‌پسند ساخته شده و به شدت خوش‌ساخت و باکیفیت است. چیدمان دکمه‌ها و ابزارک‌ها منحصربه‌فرد است و سایر قطعات کابین با وسواسی مثال‌زدنی و باکیفیتی عالی مونتاژ شده‌اند. چرم طبیعی اعلاء که از آن استفاده وسیعی در کابین DS6 شده، توسط دست دوخته شده و ذهن بیننده را به سوی کابین جت‌های شخصی و لوکس‌ترین اتومبیل‌های دنیا می‌برد. دیزاین کابین نیز شخصیت خاص خود را دارد و کاملا یکتا و متفاوت است. پیش از لمس کابین DS6 به این فکر می کنید که شاید به دلیل ساز کوچک بدنه و قیمت نچندان بالا نسبت به دیگر رقبا، کیفیت و ریز بینی آنچنانی در آن خرج نشده باشد، اما جالب است بدانید طراحان قدم به قدم کابین را با وسواس مخصوص خود طراحی کرده اند و از کنار هیچ قسمتی به سادگی نگذشته اند.

دی اس 6_DS6

مشخصات فنی DS6 / راحت و آرامش بخش در رفت و آمدهای روزمره

در بحث فنی، DS6 یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ را در دل خود جای داده که توانایی تولید ۱۶۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.  DS6 ظرف ۹.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد و سقف سرعت‌اش نیز ۲۱۰ کیلومتر برساعت را نشان می دهد. اما نکته مهم این‌جاست که هدف از ساخت DS6 خودرویی نبوده که رانندگی تندوتیزی را با آن تجربه کنید. این فرانسوی لوکس تجربه‌ای متفاوت از یک رانندگی خاص را برای شما به ارمغان نمی‌آورد و علاوه بر کابین لوکس و راحت و ابعاد جمع‌وجور، این مصرف سوخت ۶.۷ لیتری در ۱۰۰ کیلومتر است که DS6 را به یک گزینه مناسب برای تردد در شهرهای شلوغ و پرترافیک تبدیل کرده است.

DS6

در حقیقت باید گفت خریداری که DS6 را انتخاب کرده، بیش از تجربه هیجان در رانندگی، تمرکزش روی سواری راحت و آرامش در تردد در مسیرهای شهری بوده که باید گفت این کراس اوور فرانسوی کاملا این خواسته ها را پاسخ می دهد.

جاده صاف DS7 در بازار ایران

جذاب فرانسوی، محبوب بازار ایران/ تحلیلی بر شرایط DS3 در بازار خودرو کشور

مروری بر طراحی محصولات کمپانی DS

DS 7 کراس بک، زیباترین طراحی سال

بررسی فنی DS7 Crossback در پاریس / مدرنیته به سبک فرانسوی (گزارش)

((فیلم)) تست تصادف DS7 / این خودرو از لحاظ ایمنی در چه جایگاهی است ؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی