نحوه عرضه یک خودرو و قیمتگذاری آن در بازار خودرو ایران که هرروز شاهد نوسانات شدید قیمت در آن هستیم، در میزان فروش اش حائز اهمیت است. کراساوورهای پریمیوم نهتنها در ایران، بلکه در سایر کشورها نیز طرفداران قابلتوجهی دارند. هر خودروسازی میخواهد سهمی از این سگمنت جذاب داشته باشد. در ایران نیز بازیگران زیادی […]
پایگاه خبری رسمی جوان خودرو بررسی می کند
DS6 بهعنوان یک شاسیبلند کوچک در سبد محصولات DS قرار گرفته و دومین محصول این برند لاکچری است که بهطور رسمی در ایران عرضه میشود. پیش از این DS با هاچبک لوکس خود DS5 خود را سر زبانها انداخت و حالا سبد محصولاتاش گستردهتر از قبل شده و در هر سگمنتی نمایندهای پرقدرت دارد.
DS6 در کلاس شاسیبلندهای متوسط یا کراساوورها جای میگیرد و جای گرفتن در رده پریمیوم باعث شده تا از این نظر جدی ترین رقیب X1 جدید در ایران بهشمار رود. این خودرو با تکیه بر سبک طراحی جذاب و خاص، قلب افراد تمایز طلب را نشانه رفته که میخواهند شبیه هیچکس نباشند. طراحی بدنه ترکیبی هنرمندانه از اصالت و مدرنیته را به نمایش میگذارد و تمام المانهای DS در ظاهرش مشخص است که از جمله آنها میتوان به فرم خاص چراغها و جلوپنجره وخطوط متوازن و شیک فرانسوی در قسمتهای مختلف بدنه اشاره کرد. شاید بتوان گفت DS6 با ظاهر لوکس و سنگیناش از نظر ماهیت ظاهری دقیقا در مقابل کراس اوورهای به شدت اسپرت این رده قرار می گیرد و از این نظر طیف گسترده تری از مخاطبان را به سمت خود می کشاند.
شاید مهمترین ویژگیای که DS6 را از رقبای گران قیمت تر نیز متمایز میکند، کابین فوقالعاده لوکس و خوشساخت باشد که در نگاه اول چشمان سرنشینان را به خود خیره میکند. در کابین رقبای گران قیمت تری مثل بامو X1 چشمتان به قطعات پلاستیکی با کیفیت معمولی نیز میخورد. اما کابین DS6 کاملا بابمبل افراد مشکلپسند ساخته شده و به شدت خوشساخت و باکیفیت است. چیدمان دکمهها و ابزارکها منحصربهفرد است و سایر قطعات کابین با وسواسی مثالزدنی و باکیفیتی عالی مونتاژ شدهاند. چرم طبیعی اعلاء که از آن استفاده وسیعی در کابین DS6 شده، توسط دست دوخته شده و ذهن بیننده را به سوی کابین جتهای شخصی و لوکسترین اتومبیلهای دنیا میبرد. دیزاین کابین نیز شخصیت خاص خود را دارد و کاملا یکتا و متفاوت است. پیش از لمس کابین DS6 به این فکر می کنید که شاید به دلیل ساز کوچک بدنه و قیمت نچندان بالا نسبت به دیگر رقبا، کیفیت و ریز بینی آنچنانی در آن خرج نشده باشد، اما جالب است بدانید طراحان قدم به قدم کابین را با وسواس مخصوص خود طراحی کرده اند و از کنار هیچ قسمتی به سادگی نگذشته اند.
در بحث فنی، DS6 یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ را در دل خود جای داده که توانایی تولید ۱۶۵ اسببخار قدرت و ۲۴۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. DS6 ظرف ۹.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر میرسد و سقف سرعتاش نیز ۲۱۰ کیلومتر برساعت را نشان می دهد. اما نکته مهم اینجاست که هدف از ساخت DS6 خودرویی نبوده که رانندگی تندوتیزی را با آن تجربه کنید. این فرانسوی لوکس تجربهای متفاوت از یک رانندگی خاص را برای شما به ارمغان نمیآورد و علاوه بر کابین لوکس و راحت و ابعاد جمعوجور، این مصرف سوخت ۶.۷ لیتری در ۱۰۰ کیلومتر است که DS6 را به یک گزینه مناسب برای تردد در شهرهای شلوغ و پرترافیک تبدیل کرده است.
در حقیقت باید گفت خریداری که DS6 را انتخاب کرده، بیش از تجربه هیجان در رانندگی، تمرکزش روی سواری راحت و آرامش در تردد در مسیرهای شهری بوده که باید گفت این کراس اوور فرانسوی کاملا این خواسته ها را پاسخ می دهد.
دیدگاه خود را بنویسید