پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رنو-داچیا

همکاری رنو و داچیا پایان می یابد / داستر آخرین محصول این شراکت 15 ساله

رنو اعلام کرد استراتژی شراکت  این شرکت با داچیا بزودی پایان خواهد یافت و داستر‌ به عنوان  آخرین‌ محصول مشترک این همکاری به شمار می رود. بیش از 15 سال از آغاز همکاری رنو و داچیا می گذرد و در این مدت بسیاری از مدلهای داچیا تحت نام و برند رنو در برخی بازارها از […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۹ تیر ۱۳۹۷

رنو اعلام کرد استراتژی شراکت  این شرکت با داچیا بزودی پایان خواهد یافت و داستر‌ به عنوان  آخرین‌ محصول مشترک این همکاری به شمار می رود.

بیش از 15 سال از آغاز همکاری رنو و داچیا می گذرد و در این مدت بسیاری از مدلهای داچیا تحت نام و برند رنو در برخی بازارها از جمله بازار خودرو کشورمان عرضه شده است. از جمله این خودروهای تولید مشترک که ایرانی ها با آن ها آشنایی دارند می توان به داتسر، تندر90 و ساندرو اشاده کرد.

فلسفه اولیه شکل گیری اتحاد بین این دو برند فرانسوی-رومانیایی بر اساس طراحی، مهندسی و تولید محصولات جان‌سخت و ارزان‌ قیمت برای بازارهای ضعیف ( از نظر قدرت خرید مشتری ) دنیا بود.

اما بر اساس جدیدترین مصاحبه مدیر مارکتینگ رنو این همکاری به ایستگاه آخر نزدیک می شود و اخرین محصول مشترک‌ این دو برند داستر‌ خواهد بود که هم‌ اکنون با دو برند رنو و داچیا در بازارهای مختلف تولید و بفروش میرسد.

رنو همچنین اعلام کرده که دیگر تمایلی به تولید یک خودرو با نشان رنو ولی بر پایه پلت فرم داچیا ندارد. هر‌چند در این بین استثناهایی نیز وجود دارد. خودرویی نظیر کپچر که در نسخه مخصوص بازار‌ روسیه و هند از پلت فرم مشترک‌ با داچیا لوگان استفاده می .کند. این در حالی است که در نسخه اروپایی رنو کپچر از پلت فرم سی ام اف بی استفاده می شود.

 

افزایش سرمایه گذاری رنو در تولید خودروهای برقی/ 1.2 میلیارد دلار برای توسعه خطوط تولید خودروهای پاک

تاكتيك رنو مگان در بازي بازار ايران/ مگان جدید با شرایط ایران کالیبره می شود

رنو با چه فرمولی در ایران می ماند؟ / پژو سیتروئن به دنبال راهکارهایی برای ماندگار شدن در ایران

رنو در ایران ماندگار شد

می توان هر قطعه ای را در ایران تولید کرد/ نگاهی به شرایط کیفیت تولید قطعه و خودرو در گفت و گو با قائم مقام کیفیت رنو در ایران

افتتاح اولین مرکز تخصصی تست درایو تویوتا و رنو/ خدمات پیش از فروش!

داستر در پسا فیس لیفت!/ تست و بررسی میدانی رنو داستر 2016

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی