پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب ام و-لوگو

بررسی یک ادعا/ ب ام و آلمان اسناد تسلا موتور را تایید نکرد

مشخص شده شرکت تسلا موتور قشم که پیش از این ادعای نمایندگی رسمی ب ام و آلمان را مطرح کرده بود، از سوی این خودروساز آلمانی به رسمیت شناخته نشده و ب ام و عنوان کرده اسناد منتشره از سوی این شرکت جعلی بوده و مورد تایید نیست. این در حالی است که نام تسلا […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۹ تیر ۱۳۹۷

مشخص شده شرکت تسلا موتور قشم که پیش از این ادعای نمایندگی رسمی ب ام و آلمان را مطرح کرده بود، از سوی این خودروساز آلمانی به رسمیت شناخته نشده و ب ام و عنوان کرده اسناد منتشره از سوی این شرکت جعلی بوده و مورد تایید نیست. این در حالی است که نام تسلا موتور قشم از سایت ((دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور)) نیز حذف شده است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

تسلا موتور اعلام کرده بود که نماینده رسمی ب ام و در ایران است. اما با بررسی اسناد و پیگیری های انجام گرفته از سوی ب ام و، مشخص شده این اسناد مربوط به فروش خودرو نبوده و فقط خدمات یدکی خودروهای ب ام و را شامل می شود.

شرکت autohaus mohring تنها یک قرارداد سرویس با ب ام و دارد و در مورد فروش اتومبیل های صفر کیلومتر، مسئولیتی به این شرکت داده نشده است. ب ام و با مشاهده اسناد تسلا موتور آن ها را جعلی خوانده و از وجود و صدور چنین اسنادی اظهار تعجب کرده است.

این طور که در نامه سرکنسولگری ایران در فرانکفورت به اداره سجلات و احوالات شخصیه وزارت امور خارجه آمده، اسناد جعلی منتشر شده از سوی تسلا موتور مورد تایید ب ام و نیست.

همچنین سرکنسولگری ایران در فرانکفورت در نامه ای دیگر به مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت، اعلام کرده که پیگیری از ب ام و نشان داده قراردادها و مدارک تسلا موتور ارتباطی با فروش خودرو صفر کیلومتر ندارد و این شرکت ایرانی تنها در قرارداد با autohaus mohring است.

پیگیری خبرنگار جوان خودرو از سایت دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور، نشان می دهد که نام تسلا موتور بر خلاف دیگر واردکننده های خودرو در این سایت نیست. برخی دیگر از دست اندرکاران این صنف از حذف نام تسلا موتور و ابطال مجوز فعالیت اش خبر می دهند. اما جوان خودرو به دنبال انتشار این خبر، برای اطلاع از صحت آن با اتاق اصناف تهران، اتحادیه فروشندگان خودرو و مرکز اصناف بازرگانان ایران ارتباط گرفته که هنوز به جواب قطعی در این مورد نرسیده است.

اما چیزی که در این ارتباط مشخص است، تکذیب ادعای تسلا موتور توسط ب ام و و جعلی عنوان شدن اسناد آن بوده که در نامه های وزارت امور خارجه و سرکنسولگری ایران در فرانکفورت مشخص است. بر اساس قانون وزارت صنعت، تنها شرکت هایی مجوز واردات خودرو دارند که از کمپانی مادر نمایندگی رسمی داشته باشند. با مرور این مستندات به این نتیجه می رسیم که هرگونه فعالیت تسلا موتور در زمینه واردات و فروش خودروهای صفر کیلومتر ب ام و ، با قوانین وزارت صنعت و سیاست های ب ام و آلمان مغایرت دارد.

خبرهای تکمیلی در این رابطه با استناد به پاسخ مسئولین ذیربط از سوی جوان خودرو منتشر خواهد شد.

 

شهرداری با تسلا موتور به استقبال خودروهای برقی می رود/ نشست خبري شركت تسلا موتور برگزار شد

اعطاي مجوز نمايندگي براساس منافع ملي يا قانون دوگانه؟

در مرکز خدمات‌‌ پس‌ازفروش‌‌ پرشیا خودرو چه‌ می‌گذرد؟/ گفت و گو با رئیس ارشد خدمات پس‌ از فروش پرشیا خودرو

چهره ای نو برای بازار پرمیوم کامپکت ها/ رونمایی 4 مدل مینی توسط پرشیا خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی