پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرمول یک اتریش (12)

گزارش مسابقه فرمول یک اتریش/ روز خوش ردبول با خرابی های پی در پی مرسدس

نهمین راند از مسابقات فرمول یک روز گذشته در کشور اتریش برگزار شد. رقابت فرمول یک با رقابت شانه به شانه سباستین فتل و لوییس همیلتون دنبال می شد تا اتفاقات پیش آمده در مسابقه باعث جابه جایی این دو در کورس قهرمانی شد. ولتری بوتاس که در روز تایم گیری توانسته بود بهترین تایم […]

ارشیا
دوشنبه - ۱۱ تیر ۱۳۹۷

نهمین راند از مسابقات فرمول یک روز گذشته در کشور اتریش برگزار شد. رقابت فرمول یک با رقابت شانه به شانه سباستین فتل و لوییس همیلتون دنبال می شد تا اتفاقات پیش آمده در مسابقه باعث جابه جایی این دو در کورس قهرمانی شد.

ولتری بوتاس که در روز تایم گیری توانسته بود بهترین تایم را از آن خود کند در خط یک مسابقه قرار گرفته بود و پشت سر او به ترتیب لوییس همیلتون و کیمی رایکونن قرار گرفته بودند. سباستین فتل هم که به علت برخورد با خودروی دیگر در جریان مسابقه 3 رده پنالتی دریافت کرده بود, کار را از رتبه ششم آغاز کرده بود. با شروع مسابقه لوییس همیلتون توانست با سبقت گیری از بوتاس جایگاه اول مسابقه را از آن خود کند و پشت سر او کیمی رایکونن با یک رانندگی تهاجمی توانست رتبه دوم را بدست آورد. رقابت تنگاتنگی بین سه خودرو اول شکل گرفته بود.

فرمول یک اتریش (9)

کیمی رایکونن در پیچ سوم قصد داشت از لوییس همیلتون سبقت بگیرد که با قفل شدن لاستیک ها به بیرون پیچ رفت تا در کسب مقام اول ناکام بماند. در همین حین مکس ورستپن خود را به رده سوم رسانده بود و رقابت تنگاتنی با کیمی رایکونن داشت. سر انجام پس از طی کردن دو پیچ, ورستپن توانست با تحت فشار گذاشتن رایکونن از او سبقت بگیرد. در دور سوم سباستین فتل توانست در محدوده DRS از رومن گروژان سبقت بگیرد و خود را به رده ششم برساند. پس از گذشت چند دور, در دور 12 نیکو هالکنبرگ از تیم رنو با نقص فنی در موتور مواجه شد تا اولین خودروی خارج شده از مسابقه باشد.

فرمول یک اتریش (7)

در دور 14 سریع ترین مرد مسابقه انتخابی یعنی ولتری بوتاس با نقص فنی در گیربکس مواجه شد و پس از افت فشار روغن از جریان مسابقه خارج شد. پس از این اتفاق در چندین نقطه مسیر پیست پرچم زرد داده شد. پس از اعلام حضور سیفتی کار مجازی, تمامی خودرو ها سرعتشان را کم کردند به جز لوییس همیلتون. بعدا رئیس بخش استراتژیک مرسدس بنز یعنی  James Vowles رسما به خاطر این اشتباه عذر خواهی کرد.

فرمول یک اتریش (1)

مکس ورستپن 13 ثانیه زودتر از همیلتون به پیت استاپ رفت تا جلوتر از همیلتون در رتبه اول قرار بگیرد. همیلتون به خاطر اشتباه در تصمیم گیری تیمی به رتبه چهارم سقوط کرد تا این اولین بد شانسی او باشد. چند دور بعد سباستین فتل با یک رانندگی بدون نقص و تهاجمی توانست لوییس همیلتون را در بیرون پیچ نگه دارد  و از او سبقت بگیرد. رقابت بین کیمی رایکونن و دنیل ریکاردو هم به صورت نزدیکی در جریان بود. پس از برخورد کوچک بین لاستیک های دو خودرو کیمی رایکونن توانست از ریکاردو سبقت بگیرد و خود را به رده دوم برساند.

فرمول یک اتریش

 در دور 54 دنیل ریکاردو که در رقابت با رایکونن بود با نقص فنی مواجه شد تا یکی دیگر از خودرو های خارج شده از مسابقه, خودروی ردبول باشد. دو دور بعد خودروی هارتلی از تیم تورو روسو هم با نقص فنی روبرو شد و از مسیر مسابقه خارج شد.

فرمول یک اتریش (2)

در دور 64 لوییس همیلتون که با 14 امتیاز اختلاف نسبت به فتل در صدر رانندگان فرمول یک بود, با نقص در سیستم بنزین و افتادن فشار بنزین مواجه شد تا این پایان مسابقه اتریش برای او باشد. 5 دور تا پایان مسابقه در حالی که شارل لکلرک با مارکوس اریکسن رقابت می کرد, کیمی رایکونن موفق شد رکورد جدیدی را در پیست با زمان 1:06.975 ثبت کند.

سر انجام پس از 71 دور رقابت جذاب, مکس ورستپن از تیم ردبول موفق شد در غیاب دیگر خودروی تیم , در رتبه اول قرار بگیرد در حالی که دو خودروی فراری به ترتیب متعلق به کیمی رایکونن و سباستین فتل در رتبه هام دوم و سوم قرار گرفتند. در پایان این مسابقه تیم مرسدس را می توان بزرگ ترین ناکام مسابقه فرمول یک اتریش دانست که هر دو خودرویش با نقص فنی مواجه شدند و امتیازات زیادی را از دست دادند. پس از کنار رفتن همیلتون اکنون سباستین فتل با 1 امتیاز اختلاف در صدر رانندگان فرمول یک قرار گرفت.

فرمول یک اتریش 8

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

گزارش هشتمین راند فرمول یک 2018 در فرانسه

گزارش مسابقه فرمول 1 بارسلونا

گزارش ششمین مسابقه فصل فرمول یک/ پیست موناکو

گزارش مسابقه فرمول یک کانادا 2018

بررسی مسابقه فرمول 1 باکو/ تصادف هم تیمی های ردبول و اولین پیروزی مرسدس

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی