پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نگین خودرو برای شفاف سازی پا پیش گذاشت/ مکاتبه نماینده رسمی رنو با بانک مرکزی

در روزهای گذشته فهرست واردکنندگانی که در مدت اخیر از سامانه نیما سیستم بانکی ارز دریافت کرده اند منتشر شده است. نگین خودرو این شیوه به این شیوه اطلاع رسانی خام و نحوه انعکاس خبر از طرف بانک مرکزی انتقاد داشته و در همین راستا و برای شفاف سازی در مورد عملکرد خود، با بانک […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۳ تیر ۱۳۹۷

در روزهای گذشته فهرست واردکنندگانی که در مدت اخیر از سامانه نیما سیستم بانکی ارز دریافت کرده اند منتشر شده است. نگین خودرو این شیوه به این شیوه اطلاع رسانی خام و نحوه انعکاس خبر از طرف بانک مرکزی انتقاد داشته و در همین راستا و برای شفاف سازی در مورد عملکرد خود، با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکاتبه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

به اطلاع کلیه هموطنان گرامی می رساند، پیرو اخبار منتشر شده مبنی بر تخصیص ارز دولتی به شرکت های وارد کننده، شرکت نگین خودرو  نماینده انحصاری رنو فرانسه به منظور جلوگیری از خدشه دار شدن نام خود، شفاف سازی و رفع هرگونه ابهامات در ارتباط با نحوه تخصیص ارز، اقدام به مکاتبه با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران کرده است.

طبق این نامه، از سال 91 تمام ثبت سفارش های نگین خودرو ز محل ارز متقاضی بوده و سیستم بانکی به این شرکت ارز تخصیص نداده است. همچنین از تاریخ 21 فروردین 97 طی بخشنامه جدید ارزی مبنی بر الزام خرید ارز از سامانه نیما و سیستم بانکی، واردکنندگان ناگزیر از این امر شده اند.

همچنین از رقم 11/429/721 یورو ارز تخصیص داده شده تا این تاریخ، 11/303/600 یورو آن در سامانه نیما از طرف شرکت نگین خودرو به حساب فروشنده انتقال یافته است. لازم به ذکر است که این رقم تنها برای واردات 500 دستگاه خودرو کفایت می کند.

 


نامه نگین خودرو به بانک مرکزی

نامه نگین خودرو به بانک مرکزی

کدام واردکنندگان خودرو ارز دولتی گرفته اند؟

ناهماهنگی وزارت صنعت و بانک مرکزی در انتشار لیست کالاهای وارداتی

نمایندگان مجلس خواستار انتشار لیست تمامی شرکت های واردکننده با ارز دولتی

رنو با چه فرمولی در ایران می ماند؟ / پژو سیتروئن به دنبال راهکارهایی برای ماندگار شدن در ایران

تاكتيك رنو مگان در بازي بازار ايران/ مگان جدید با شرایط ایران کالیبره می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی