پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رامک خودرو-سانگ یانگ تیوولی

اطلاعیه رامک خودرو در مورد تخصیص ارز برای واردات خودرو

گروه صنعتی رامک خودرو نمایندگی رسمی سانگ یانگ در ایران در پی انتشار لیست واردکنندگانی که از بانک مرکزی ارز دریافت کرده اند، اقدام به شفاف سازی کرده و به گفته این شرکت، مبالغ ارزی فوق الاشاره هرگز در اختیار این شرکت قرار نگرفته و بلکه در سیستم بانکی و بر اساس قوانین بانکی کشور در […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۳ تیر ۱۳۹۷

گروه صنعتی رامک خودرو نمایندگی رسمی سانگ یانگ در ایران در پی انتشار لیست واردکنندگانی که از بانک مرکزی ارز دریافت کرده اند، اقدام به شفاف سازی کرده و به گفته این شرکت، مبالغ ارزی فوق الاشاره هرگز در اختیار این شرکت قرار نگرفته و بلکه در سیستم بانکی و بر اساس قوانین بانکی کشور در قبال خرید کالا و ارایه اسناد حمل به حساب فروشنده در کشور کره واریز خواهد شد.

گروه صنعتی رامک خودرو ضمن سپاس از حسن نظر مشتریان معزز و وفادار خود به منظور آگاهی بیشتر آن گرامیان متعاقب دستور ممنوعیت واردات خودرو های سواری توسط وزارت محترم صمت و به دنبال آن انتشار لیست شرکت های دریافت کننده ارز دولتی موارد ذیل را به اطلاع می رساند :

1- در تیرماه 1396 بدون هیچ اعلام قبلی سایت ثبت سفارش برای خودروهای وارداتی بسته و این رویه تا دی ماه 1396 ادامه یافت . وقفه 6 ماهه فوق ضمن ایجاد اختلال در امور سفارش گذاری خارجی جاری اکثر شرکت های وارد کننده، امکان تصحیح ثبت سفارش خودروهای مدل 2018 را هم از شرکت ها سلب نمود.

2- با اعلام مجدد گشایش سایت ثبت سفارش در دی ماه 1396 به طور ناگهانی تعرفه های جدید واردات خودرو با افزایشی تقریبا دوبرابری اعلام گردید.

3- پس از گشایش مجدد سایت ثبت سفارش با توجه به گذشت 6 ماه از بسته بودن ثبت سفارش و افزایش تعرفه های واردات نیاز بود تا مجوزات قانونی برای واردات خودروها به روز رسانی شود و دوباره ثبت سفارش های جدید دریافت گردد که این علاوه بر تحمیل هزینه های دوباره لااقل یک ماه از وقت شرکت را به خود مصروف داشت.

4- مجددا و به ناگاه در بهمن ماه پیرو دستور معاون اول محترم ریاست جمهوری واردات از چهار کشور کره، چین، ترکیه و هند منوط به انتقال ارز فقط از طریق بانک مرکزی گردید. این دستورالعمل :

الف : باعث شد تمامی ثبت سفارش های انجام شده نیاز به اصلاح در نحوه انتقال ارز پیدا کنند.

ب : فرآیند سفارش گذاری، خرید و حمل خارجی شرکت هایی نظیر رامک خودرو که نماینده مستقیم از کشور کره می باشند را تحت تاثیر قرارداده و موجب افزایش مدت زمان چرخه سفارش گذاری، تولید، حمل و ترخیص گردید.

5- این شرکت به منظور انجام دستورالعمل جدید فوق با انجام اصلاحات لازم در اسناد ثبت سفارش، تقاضای انتقال ارز مورد نیاز را به بانک عامل خود تسلیم نمود و متعاقب آن معادل ریالی وجه مورد درخواست نزد بانک عامل کارسازی گردید. شایان ذکر است در زمان واریز وجه، نرخ ارز بر اساس نرخ ارز آزاد اعلامی در سایت “سنا ریت” محاسبه و منظور گردید.

6- با توجه به محدودیت زمانی در اسفندماه و زمان بر بودن فرآیند انتقال ارز از طریق بانک، بخش کمی از گشایش ارزی در اسفندماه و مابقی به فروردین ماه انتقال پیدا نمود.

7- در فروردین ماه 1397 به ناگاه بازار ارز دچار تلاطم شدید نرخ و عرضه گردید که تهیه ارز به نرخ آزاد و انتقال از سیستم بانکی را مقدور نساخت. در این شرایط توسط دولت محترم قوانین ارزی جدید با تک نرخی شدن آن جهت تمامی کالاها اعلام شده و خرید و انتقال ارز خارج از این سیستم قاچاق اعلام گردید.

8- با اعلام این قوانین نیاز به تصحیح در ثبت سفارش ها و اعلام درخواست جدید به بانک ها ضروری شد که باردیگر هم هزینه های جدید و هم زمان را به فرآیند کاری شرکت تحمیل نمود.

9-  در شرایطی که قوانین ارزی در حال تکوین توسط بانک مرکزی بود به سبب آنکه تاخیر بیشتر در انتقال ارز باعث طولانی شدن فرآیند سفارش گذاری و تولید خودروها می شد ، گروه صنعتی رامک خودرو با استفاده از اعتبار خود در نزد شرکت سانگ یانگ نسبت به قطعی کردن سفارش ها اقدام نمود.

10- پس از ثبت درخواست در سیستم ارزی جدید بانک مرکزی کلیه درخواست ها هفته ها به علت کثرت متقاضیان در صف بررسی، تایید و تخصیص قرار گرفت. نهایتا بخشی از درخواست های این شرکت (مطابق لیست اعلام شده در رسانه ها) تایید و الباقی با اعلام خبر ممنوعیت واردات خودرو تا این تاریخ بلاتکلیف مانده است.

11- جهت تنویر افکار شما گرامیان باید به اطلاع برساند مبالغ ارزی فوق الاشاره هرگز در اختیار این شرکت قرار نگرفته و بلکه در سیستم بانکی و بر اساس قوانین بانکی کشور در قبال خرید کالا و ارایه اسناد حمل به حساب فروشنده در کشور کره واریز خواهد شد.

12- با توجه به شرایط و محدودیت های ایجاد شده در سیستم حمل دریایی( افزایش هزینه های حمل تا سه برابر)، این شرکت پیش بینی می نماید خودروهای خریداری شده با ارزهای فوق به منظور ترخیص، در شهریور و مهرماه وارد گمرکات کشور شود.

13- این شرکت قطعا بر اساس اولویت ثبت نام خریداران محترم و با منظور کردن نرخ ارز دریافتی بهای نهایی خودروهای مشتریان را محاسبه و پس از ترخیص از گمرکات تحویل خواهد نمود.

14- این شرکت آمادگی دارد تمامی اسناد و مدارک مثبته در تایید اظهارات فوق را عندالزوم به مراجعه ذیصلاح تقدیم نماید.

در انتها گروه صنعتی رامک خودرو بار دیگر بر حفظ حقوق مشتریان خود تاکید داشته و سربلندی و نیکنامی هموطنان عزیز را از درگاه باری تعالی آرزومند است.

کدام واردکنندگان خودرو ارز دولتی گرفته اند؟

ناهماهنگی وزارت صنعت و بانک مرکزی در انتشار لیست کالاهای وارداتی

نمایندگان مجلس خواستار انتشار لیست تمامی شرکت های واردکننده با ارز دولتی

صدور مجوز پیش فروش برای تویوتا یاریس هیبرید و سانگ یانگ تیوولی

نگین خودرو برای شفاف سازی پا پیش گذاشت/ مکاتبه نماینده رسمی رنو با بانک مرکزی

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی