پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کارمانیا- بی وای دی S7- بی وای دی F3

کارمانیا در مسیر گسترش سهم بازار می تازد / نگاهی به 2 محصول جدید بی وای دی در بازار ایران

بی وای دی S7 و بی وای دی F3 2 محصول جدید کارمانیا در بازار ایران به شمار می روند که نسبت به هم رده های خود تکنولوژی مدرن تری دارند و می توان به کیفیت ساخت، قابلیت های فنی و تنوع امکانات رفاهی آن ها نمره قبولی داد. پیش تر بررسی های کاملی از […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۹ تیر ۱۳۹۷

بی وای دی S7 و بی وای دی F3 2 محصول جدید کارمانیا در بازار ایران به شمار می روند که نسبت به هم رده های خود تکنولوژی مدرن تری دارند و می توان به کیفیت ساخت، قابلیت های فنی و تنوع امکانات رفاهی آن ها نمره قبولی داد. پیش تر بررسی های کاملی از این 2 خودرو تازه وارد منتشر کرده بودیم، در اینجا اما می خواهیم نگاهی به اصطلاح خودمانی تر به این 2 خودرو شرقی داشته باشیم و از دید یک خریدار آن ها را بررسی کنیم. 

پایگاه خبری رسمی جوان خودرو بررسی می کند:

کارمانیا تست درایو

S7 سنت کارمانیا را حفظ می کند

کارمانیا که در سال های اخیر کارش را با ساخت و ارائه خودروی کراس اور BYD S6 در بازار ایران آغاز کرده، قصد دارد سنت خود را حفظ و در کنار S6 مدل S7 را نیز روانه بازار کند. این خودرو که یک سرو گردن از اس 6 بالاتر است، باز هم نماینده ای در بازار کراس اورهاست. اس 7 در واقع یک تراش ظریف روی بدنه ای است که می توانید در ان شباهت هایی با نمایندگان جاودانه کراس اورهای نسل قبل ژاپنی مثل لکسوس و نیسان پیدا کنید.

کارمانیا تست درایو

بدنه خودرو طوری طراحی شده که علاوه بر بهره بردن از المان های مدرن به خصوص در نمای رو به رو، اصالت های یک شاسی بلند را نیز به همراه دارد و مثل بسیاری از خودروهای امروزی تنها برای شو کردن طراحی نشده است. در فرصتی کوتاه توانستیم پشت فرمان این خودرو بنشینیم و دوری با این فرزند نورسیده کارمانیا در پیست اختصاصی این شرکت در نمایندگی مرکزی این شرکت بزنیم. بعد از راض شدن از طرح نمای ظاهری، با ورود به کابین میزان رضایت شما افزایش می یابد. زیرا کابین به دور از شلوغی های کره ای طراحی شده است و همین کابین نشان می دهد وقت تغییر نگاه به برندهای چینی فرا رسیده است. هر چند فرصت کوتاه بود و امکان بررسی جز به جز قطعات وجود نداشت اما با همان نگاه اول هم متوجه می شوید که تغریبا همه چیز سر جای خودش طراحی شده است. مواد به کار رفته در این خودرو کیفیت معقولی دارد و البته کیفیت مونتاژ انها نیز خوب است.

کارمانیا تست درایو

در بخش فنی هم باید گفت پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ این خودرو که 4 سیلندر دارد و می تواند رد 5500 دور بر دقیقه به 203 اسب بخار برسد. اما هنر اس 7 در اسب های بخار نیست و باید قدرت واقعی این خودرو را با رسیدن به 4500 دور بر دقیقه و عبور نمودار گشتاور از مرز 320 نیوتن متر پیدا کنید. جایی که گیرباکس دقیق 6 سرعته با کلاچ دوبل DCT می تواند پاسخ های دندان شکنی به حریفان در خیابان بدهد. در پیست اختصاصی کارمانیا نیز این خودرو خودی نشان داد. زیرا علی رغم قدرت بالای موتور در پیچ ها سیستم های ایمنی مثل ESP و … توانستند خودرو را به راحتی کنترل کنند و فشردن پدال گاز توان رقابت با کیفیت عملکرد سیستم های ایمنی را نداشت.

کارمانیا تست درایو

کارمانیا برای این خودرو از ترمز دستی برقی، سیستم کنترل خودرو در سراَشیبی، سیستم ایمنی کمکی ترمز، کروز کنترل، دوربین 360 درجه با حافظه ثبت تصاویر، کمربندهای فعال پیش کشنده، نمایشگر لمسی، سنسورهای پارک جلو و عقب، نمایشگر باد لاستیک ها و چنید و چند امکان دیگر استفاده کرده است تا مشتریانش را راضی کند.

از دیگر قابلیت های این خودرو باید به امکان روشن کردن موتور از راه دور، سیستم تهویه مطبوع با تکنولوژی تصفیه آلودگیها و ذرات معلق داخل خودرو،  سیستم تهویه مطبوع با تکنولوژی تصفیه آلودگیها و ذرات معلق داخل خودرو
دریچه سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه ، سیستم اتولایت (سیستم اتوماتیک چراغهای جلو، آینه های جانبی برقی همرنگ بدنه مجهز به گرمکن و چراغ LED زیر آینه،قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده در 12 جهت ، قابلیت تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در 4 جهت اشاره کرد.

بی وای دی F3

بی وای دی F3 / کشتی در رده میان وزن ها!

سدان های حاضر در رده میانی بازار خودرو در جهان بی شباهت به کشتی گیران میان وزن نیستند زیرا از نظر اندازه فیزیکی مثل کشتی گیران میان وزن عضلاتی دارند که شاید زیاد حجیم نباشد اما برای یک پیکار تمام عیار با حریفان دیگر ( محصولات دیگر برندها) اماده شده است. DYD F3 یکی از همین کشتی گیران میان وزن است که کارمانیا راهی مسابقات قهرمانی در بازار ایران کرده تا بتواند گوی سبقت را از حریفان ایرانی و هموطن برباید. این خودرو که در رده سدان های خانوادگی اندازه متوسط جای دارد، رقیبانی سرسخت مثل برلیانس و جک را روی تشک مسابقات دیده است. به همین دلیل سعی کرده آماده وارد رقابت شود.

بی وای دی F3

چهره این خودرو که شباهت های انکار ناپذیری با تویوتا کرولا نسل قبل دارد، به اندازه کافی زیبا هست که حوص کنید دوری با ان در پیست اختصاصی تست شرکت کارمانیا بزنید. هر چند این خودرو قبلا به طور کامل توسط پایگاه خبری رسمی جوان طی دو روز مورد تست و بررسی قرار گرفته بود اما با دیدن پیچ های تند مسیر تست شرکت کارمانیا باز هم حوص کردیم دوری با اف 3 در پیست بزنیم.

خب برای راندن در پیست چه چیز بهتر از یک گیرباکس دستی می تواند لذت شما را کامل کند؟ پاسخ ساده است. هیچ چیز! گیرباکس 5 سرعته دستی اف 3 برای استفاده از قدرت 107 اسب بخاری خودرو بهترین ابزار است. زیرا ضرایب ان طوری طراحی شده تا بهترین شتاب ممکن و البته پیمایش بالا را برای خریدار فراهم کند. همچنین دستیابی به 145 نیوتن متر گشتاور در حدود درو 4500 موتور نیز باعث می شود از دنده های سنگین استفاده کنید تا صدای پیشرانه را بشونید. زیرا این صدا خودش بخشی از لذت راندن در پیست به حساب می آید.

 

به دلیل طول و عرض محوری مناسب و البته نصب پیشرانه در حدود پشت محور جلو تقسیم وزن اف 3 مناسب استو به همین دلیل خودرو در پیچ ها فرمان پذیر است.  هر چند عدخ ای معتقدند کارمانیا باید برای این خودرو از گیرباکس اتوماتیک و پیشرانه پر حجم تر نیز استفاده کند اما نکته اینجاست که در این صورت قیمت خودرو افزایش خواهد یافت و دیگر اف 3 در میانه بازار قرار نمی گیرد.

بی وای دی F3

کارمانیا برای این خودرو دوربین دید جانبی که بیشتر در خودروهای گران قیمت وجود دارد، دوربین دید عقب، سیستم ورود بدون کلید، تنظیم صندلی های راننده و سرنشین در 6 و 4 جهت به صورت دستی، چراغ های روزانه، نمایشگر داشبورد، کامیپوتر سفری، چراغ های اتوماتیک، آینه های برقی، دو کیسه هوا، ترمز ABS+EBD، ESP و چند امکان ایمنی و رفاهی دیگر را در نظر گرفته است.

 

راز ماندگاری بی وای دی S6 / وقتی کیفیت اتفاقی نیست

گیربکس دو کلاچه: کلاچ خشک بهتر است یا تر؟

کارمانیا صاحب پیست اختصاصی شد

تعریف جناب S7 از واژه لوکس/ مروری بر ویژگی های شاسی بلند جدید بی وای دی

داخلی سازی 30 درصدی F3 توسط کارمانیا/ انتظار بازار برای ورژن جدیدتر و قوی تر بی وای دی F3

تازه‌ وارد پرمدعا!/ تست و بررسی میدانی بی وای دی F3 در جاده چالوس

اولین سری BYD F3 تحویل مشتریان کارمانیا شد

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • رضا | 19/04/1397 در 20:22

    سلام
    اف ۳ دنده ای از دریچه گاز سیمی استفاده میکنه و به همین دلیل نمیشه از سیستم ESP در این خودرو استفاده کرد
    احتمالا در مدل اتوماتیک از دریچه گاز برقی استفاده میشه و این سیستم قابل نصب میشود

کیوسک مطبوعاتی