پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

توافق 4.7 بیلیون دلاری باتری ساز چینی با ب ام و!

یک کمپانی باتری ساز چینی با نام  Contemporary Amperex Technology Ltd با نام اختصاری CATL قرار دادی جدید با کمپانی ب ام و برای تولید باتری های لیتیومی و یونی بسته است. رقم نهایی این قرار داد به 4.7 بیلیون دلار خواهد رسید!. طبق این قرار داد کمپانی باتری سازی CATL موظف به ساختن اولین […]

ارشیا
سه شنبه - ۱۹ تیر ۱۳۹۷

یک کمپانی باتری ساز چینی با نام  Contemporary Amperex Technology Ltd با نام اختصاری CATL قرار دادی جدید با کمپانی ب ام و برای تولید باتری های لیتیومی و یونی بسته است. رقم نهایی این قرار داد به 4.7 بیلیون دلار خواهد رسید!.

طبق این قرار داد کمپانی باتری سازی CATL موظف به ساختن اولین سایت باتری سازی در آلمان خواهد شد. اخیرا کمپانی های اروپایی که خودرو های الکتریکی می سازند با نگرانی هایی مواجه شده بودند. وابستگی کمپانی های اروپایی به باتری سازان چینی و آسیایی و هم چنین واردات باتری, آنها را به فکر فرو برد تا خود بتوانند به صورت مستقل به تولید باتری های لیتیوم یونی بپردازند. به گفته Wolfgang Tiefensee وزیر اقتصاد تورینگ (ایالتی در قسمت شرقی آلمان) فاز اول این قرار داد به مبلغ 280 میلیون دلار بزودی استارت زده می شود.

همکاری ب ام و و باتری ساز چینی

به گفته Markus Duesmann از روسای کمپانی ب ام و, فاز نهایی این قرار داد ارزشی به مبلغ 4.7 بیلیون دلار خواهد داشت که 1.5 بیلیون دلار آن در سایت بخش Erfurt در قسمت شرقی آلمان خواهد بود. به گفته کمپانی CATL که بزرگ ترین سازنده باتری برای خودرو های الکتریکی هستند, ساختن کارخانه جدید در آلمان قدم اول همکاری بین این دو خواهد بود. به گفته Robin Zeng از کمپانی CATL , این کمپانی قصد دارد تا برای تمامی خودروسازان اروپایی باتری تولید کند. با ساخت کارخانه جدید 600 شغل ایجاد می شود و کمپانی قادر خواهد بود تا سال 2022 مقدار 14 گیگا وات ساعت باتری تولید کند. آنجلا مرکر نخست وزیر آلمان هم از این سرمایه گذاری حمایت کرده است. هم چنین در بندی از این قرار داد آورده شده است که وظیفه کنترل کیفیت باتری ها بر عهده کمپانی CATL خواهد بود زیرا تحقیقات نشان می دهد که استفاده از مواد مورد نیاز برای ساخت باتری های لیتیوم یونی از جمله لیتیوم و کبالت هزینه بالایی دارند.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

10 خودروی الکتریکی پر فروش در بازار جهانی

رکورد شکنی فولکس واگن در مسابقه پایکس پیکس

گیربکس دو کلاچه: کلاچ خشک بهتر است یا تر؟

ارسال محصولات مختلف با خودرو های بدون سرنشین توسط یک فروشگاه زنجیره ای!

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی