پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید پژو 2008

کاهش 26 درصدی فروش پژو سیتروئن در خاورمیانه

خودروساز فرانسوی پژو سیتروئن که با خروج آمریکا از برجام فعالیت خود در بازار ایران را به حالت تعلیق درآورد، اعلام کرده تحت تاثیر این تحریم های جدید علیه ایران،فروش محصولات اش در خاورمیانه در نیمه نخست سال جاری میلادی 26 درصد کاهش داشته است. البته به رغم خروج پژو سیتروئن از بازار ایران، میزان فروش […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۳ تیر ۱۳۹۷

خودروساز فرانسوی پژو سیتروئن که با خروج آمریکا از برجام فعالیت خود در بازار ایران را به حالت تعلیق درآورد، اعلام کرده تحت تاثیر این تحریم های جدید علیه ایران،فروش محصولات اش در خاورمیانه در نیمه نخست سال جاری میلادی 26 درصد کاهش داشته است. البته به رغم خروج پژو سیتروئن از بازار ایران، میزان فروش جهانی محصولاتش در طی 6 ماه نخست امسال همچنان افزایش داشته است.

میزان فروش خودروهای شرکت پژو سیتروئن در سال گذشته میلادی به لطف خرید شرکت اوپل-واکسهال از شرکت جنرال موتورز با 38 درصد افزایش به 2.18 میلیون دستگاه رسید. بدون در نظر گرفتن میزان فروش برندهای جدید خریداری شده، میزان فروش شرکت پژوسیتروئن در اروپا و جهان به ترتیب 8.4 و 1.9 درصد رشد داشته است.

اما میزان فروش محصولات این شرکت فرانسوی در خاورمیانه تحت تاثیر تحریم های جدید آمریکا علیه ایران 26 درصد کاهش نشان می دهد. ایران در سال گذشته میلادی بیش از 12 درصد از کل فروش های شرکت پژو سیتروئن را به خود اختصاص داده بود.

شرکت پژو سیتروئن در طی سال های اخیر همواره به دنبال توسعه بازارهای خود در بیرون از اروپا بوده، اما خروج این شرکت از ایران به دلیل تحریم ها و قرارداد خرید شرکت اوپل موجب شده تا وابستگی پژو سیتروئن به بازار اروپا افزایش یابد.

منبع: تسنیم

رنو با چه فرمولی در ایران می ماند؟ / پژو سیتروئن به دنبال راهکارهایی برای ماندگار شدن در ایران

کوچ پژو سیتروئن از ایران / تعلق سرمایه گذاری گروه خودروسازی PSA در ایران

تویوتا همچنان در صدر جدول فروش خودرو در جهان

رنو در ایران ماندگار شد

خودزنی پژو با ترک بازار ایران

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی