پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لنت_ترمز

راهکار انجمن تولید لنت ترمز برای مبارزه با لنت تقلبی

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ با اشاره به جوابیه سازمان استاندارد در خصوص نظارت این سازمان بر لنت ترمزهای موجود در بازار گفت: بر خلاف جوابیه سازمان استاندارد مبنی بر نظارت این سازمان بر لنت های موجود در بازار، هم کانون انجمن تولید کنندگان لنت ترمز وظیفه ای را که بر عهده […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ با اشاره به جوابیه سازمان استاندارد در خصوص نظارت این سازمان بر لنت ترمزهای موجود در بازار گفت: بر خلاف جوابیه سازمان استاندارد مبنی بر نظارت این سازمان بر لنت های موجود در بازار، هم کانون انجمن تولید کنندگان لنت ترمز وظیفه ای را که بر عهده سازمان استاندارد بوده را بر عهده گرفته است در حالی که این وظیفه سازمان استاندارد است تا نسبت به شناسایی لنت های بی کیفیت و تقلبی اقدام نماید.

حسین لاجوردی افزود : با وجود اینکه سازمان استاندارد طرحی را به نام طرح طاها دارد که باید بر اساس این طرح در اقصی نقاط کشور قطعات را نمونه برداری و با هزینه های این سازمان قطعات تست و پس از دریافت نتیجه،اعلام نمایند ، اما انجمن تولیدکنندگان لنت ترمز به دلیل کمک به امر شناسایی لنت های تقلبی و بی کیفیت راه میانبری را در نظر گرفت.

سازمان استاندارد به وظیفه خود عمل نمی کند

وی گفت: در این راستا انجمن لنت ترمز نمونه تقلبی را در بازار شناسایی و انتخاب و خریداری و پس از انجام تست های لازم و شناسایی لنت های تقلبی و مردود نتیجه را به سازمان استاندارد اعلام کرد اما متاسفانه هیچ اقدامی از سوی این سازمان صورت نگرفت.

وی تصریح کرد : البته پس از حدود 3 تا 4 مکاتبه انجمن با سازمان استاندارد ، این سازمان صرفا به جوابیه ای شفاهی اکتفا نمود و اعلام کرد که خود این سازمان نیز بنا دارد تا بر اساس طرح طاها نمونه برداری و تست نماییم در حالی که انجمن نمونه تقلبی و خاطی را شناسایی کرده است اما سازمان استاندارد با کمال بی توجهی به وظیفه خود عمل نکرد.

وی تاکید کرد : در چنین شرایطی که سازمان استاندارد به وظیفه خود عمل نمی کند انجمن لنت ترمز کاری نمی تواند انجام دهد.

واردات لنت تقلبی همچنان ادامه دارد

وی با اشاره به واردات بی رویه لنت های تقلبی در کشور گفت : متاسفانه هم اکنون شاهد افزایش واردات لنت ترمز خصوصا لنت های بی کیفیت و تقلبی به کشور هستیم از این رو به نظر می رسد تنها راهکار قطعی در بر خورد با این مساله بو جلوگیری از ورود لنت های تقلبی به بازار ، ممانعت از ورود کالای خارجی به کشور است.

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ تصریح کرد : با جلوگیری از هر گونه واردات لنت ترمز به کشور ، مسلما این مشکل حل خواهد شد .

لاجوردی افزود : در شرایطی که کلیه تولید کنندگان لنت ترمز در کشور حتی در یک شیفت کاری نیر فعالیت ندارند و ظرفیت آنها بسیار بیشتر از مصرف موجود است، قطعا با جلوگیری از واردات مشکلی در تامین نیاز داخل بوجود نخواهد آمد.

وی گفت : به نظر می رسد منافع عده ای در این شرایط به خطر خواهد افتاد که تا کنون اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: لنت ترمز جزء قطعات معمولی نیست بلکه قطعه ای فوق ایمنی است و در صورتی که دولت جلوی واردات این قطعه مهم را بگیرد تولیدکنندگان داخلی آماده هستند که با کیفیت بسیار خوب نیاز داخل را تامین نمایند.

ارزیابی کیفیت خودروها به شیوه جدید

تکنولوژی ایمنی ولوو حامی جان و مال شما

رئیس شورای رقابت: ضریب کیفیت خودرو منفی است

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی