پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نمایشگاه خودرو مشهد-کوییک

نمایشگاه خودرو مشهد (2)/ مشکلات حریف دومین رویداد مهم خودرویی نشدند

در شرایطی که صنعت و بازار خودرو با شرایطی سخت دست و پنجه نرم می کند و برگزاری اکثر نمایشگاه های خودرویی کشور با اما و اگرهایی روبرو شده است، چراغ نمایشگاه خودرو مشهد به عنوان دومین نمایشگاه مهم خودرویی در کشور (بعد از نمایشگاه خودرو تهران)، نه تنها خاموش نشده، بلکه با شور و […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۳ تیر ۱۳۹۷

در شرایطی که صنعت و بازار خودرو با شرایطی سخت دست و پنجه نرم می کند و برگزاری اکثر نمایشگاه های خودرویی کشور با اما و اگرهایی روبرو شده است، چراغ نمایشگاه خودرو مشهد به عنوان دومین نمایشگاه مهم خودرویی در کشور (بعد از نمایشگاه خودرو تهران)، نه تنها خاموش نشده، بلکه با شور و حرارتی متفاوت نسبت به سال گذشته و با برگزار کننده ای جدید، کار خود را در مرداد ماه سال جاری آغاز می کند.

پیش از این حضور حداکثری 2 خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا در نمایشگاه خودرو مشهد اعلام شده بود و حالا خبرها حاکی از اعلام آمادگی سایر خودروسازانی داخلی برای حضوری  قدرتمند در هجدهمین دوره است. هجدهمین دوره نمایشگاه خودرو مشهد در تاریخ 16 الی 19 مرداد ماه 97 در محل دائمی این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

زنگ آغاز نمایشگاه های خودرو کشور در سال 97، قرار بود با نمایشگاه البرز نواخته شود که این مهم به دلیل بروز برخی مسائل و تحریم های احتمالی صنعت خودرو کشور، کمی به تعویق افتاد.

جدای از بحث تحریم های آمریکا برخی از خودتحریمی ها همانند ممنوعیت واردات خودرو توسط نمایندگی های برندهای خودرویی موجب شده است که برگزاری نمایشگاه های خودرو سال 97 با اما و اگرهایی رو به رو شود.

مشهد یکی از میزبانان قوی و صاحب نام نمایشگاهی در حوزه خودرو است و در سال های اخیر دومین ماه تابستان را برای میزبانی از خودروسازان و نمایندگی های برندهای معتبر انتخاب و از ایشان میزبانی کرده است.

سال 97 نیز این نمایشگاه با مجریانی جدید و نام آشنا برگزار خواهد شد و بر اساس اعلام مدیران برگزار کننده هجدهمین نمایشگاه خودرو مشهد، هیچ مشکلی برای حضور حداکثری برندهای داخلی و خارجی در اولین رویداد بزرگ خودرویی کشور در سال جاری وجود ندارد.

البته هستند برندها و شرکت هایی که به دلیل ممنوعیت واردات خودرو به کشور و یا موضوع تحریم صنعت خودرو، قافیه را باخته و از تبلیغ و بازارسازی در استان خراسان پشیمان شده اند که در جای خود به این موضوع نیز وارد خواهیم شد اما؛ در میان تمام این ناامیدی ها که می تواند سمی خطرناک برای صنعت و بازار خودرو ایران باشد، برخی از خودروسازان ایرانی همچنان امیدوارانه و با اتکا بر سیستم مدیریت خود آماده حضور پرقدرت در رویدادهای نمایشگاهی کشور از جمله در مشهد هستند.

این در حالی است که برخی از حواشی به وجود آمده برای برندهای خارجی حاضر در ایران، روی کار گروه های خودروسازی اثر گذاشته و نوسانات شدید قیمتی در سبد محصولات بعضی شرکت های خودروسازی نیز به وضوح قابل لمس است. اما گویا قرار نیست خودروسازان بزرگ کشور قافیه را به این آسانی باخته و عرصه را برای جولان دیگران خالی بگذارند.

مدیران شرکت های خودروسازی که برای شرکت در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند، نیک می دانند که هیچ تحریم و هیچ نیامدنی ابدی نیست و مشکلات صنعت خودرو به زودی مرتفع می شود یعنی بازار شرایط مطلوب خود را باز می یابد و در آن هنگام بیشترین ضرر عاید کسی می شود که عرصه را خالی و جای را برای رقبا بازتر کرده باشد. این نشان از برنامه شرکت های خودروساز برای بازارسازی و ادامه خدمات رسانی به مشتریان خود دارد.

در ابتدای مطلب اشاره کردیم که برخی از شرکت های واردکننده خودرو از حضور در نمایشگاه های خودرویی کشور پشیمان شده اند و دلیل آن را ممنوعیت واردات می دانند اما سوالی که ذهن مخاطبان را به خود مشغول می کند این است که: آیا این نمایندگان برندهای معتبر کار خود را در بازار ایران تمام شده می دانند و آیا قرار نیست بازگشتی در این بازار داشته باشند؟ آیا بحث خدمات پس از فروش نمی تواند دلیلی قوی برای ادامه حضور قدرتمند در رخدادهای نمایشگاهی باشد؟

صنعت خودرو تنها بازاریابی برای فروش نیست بلکه شما برای ماندن بازار فعلی و کوچ نکردن مشتریان خود نیز باید برنامه ای قوی داشته باشید و چه بسا وقتی شما در نمایشگاهی تخصصی حضوری قدرتمند داشته و توانمندی های خود را در بخش خدمات پس از فروش و حوزه تولید نشان دهید، دیگر نگرانی از بابت از دست دادن سهم خود از بازار نخواهید داشت. بدون شک اگر شما برای برندی که سال ها نمایندگی آن را بر عهده داشته اید، ایده و دکترینی مشخص داشته باشید، به دلیل برخی تصمیمات لحظه ای که بنا به دلایل و شرایط خاص کشور گرفته می شود، همه پل های ساخته شده قبلی را تخریب نکرده و دست روی دست نخواهید گذاشت.

بی شک فرار از رقابت در فضای نمایشگاهی تنها سهم فعلی و شاید آینده برندها و شرکت های خودرویی را از بین خواهد برد و این مهم تنها به نفع شرکت هایی تمام می شود که با کمترین توان از نظر کیفی و کمی در صنعت و بازار خودرو، حضور داشته و حالا از نبود برندهای معتبر داخلی و خارجی سو استفاده خواهند کرد.

 

نمایشگاه خودرو مشهد (1)/ حضور حداکثری ایران خودرو و سایپا در هجدهمین دوره

ظرفیت نمایشگاه خودرو مشهد تکمیل شد/ تفکیک نمایشگاه خودرو و قطعات در مشهد

گزارش نمایشگاه خودرو مشهد (2) / هفدهمین دوره از فردا آغاز به کار می کند

اولین نمایشگاه بین المللی قطعات،لوازم یدکی و خدمات پس ار فروش در نمایشگاه شهر آفتاب

سومین دوره نمایشگاه خودرو تهران (1)/ شهر آفتاب میزبان مهمترین رویداد خودرویی کشور در آبان 97

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی