پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

M4 GTS

کانسپت M4 GTS ، کوپه سرکش ب ام‌و

بالاخره ب ام‌و در جشنواره Pebble Beach کانسپت مدل M4 GTS را با خود از مونیخ به عنوان سوغاتی برای طرفداران تشنه‌ی قدرت و کارایی آمریکایی آورده است، شاید جز این نتوان گفت که: «انصافاً این خودرو فوق‌العاده است!» یکی از دلایلی که برای تغییر نام «ب ام‌و اِم ۳ کوپه» به «اِم ۴» اعلام […]

javankhodro
چهارشنبه - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

بالاخره ب ام‌و در جشنواره Pebble Beach کانسپت مدل M4 GTS را با خود از مونیخ به عنوان سوغاتی برای طرفداران تشنه‌ی قدرت و کارایی آمریکایی آورده است، شاید جز این نتوان گفت که: «انصافاً این خودرو فوق‌العاده است!»

یکی از دلایلی که برای تغییر نام «ب ام‌و اِم ۳ کوپه» به «اِم ۴» اعلام شد، قدرت بسیار بالای این خودرو و به تبع آن مدل‌های فرعی‌اش -مانند GTS- بود . M3 کوپه بیش از اینکه به سری ۳ ب ام‌و شباهت داشته باشد، دنباله رو  سری ۴ بود و این حتی در طراحی خارجی و داخلی آن نیز کاملاً نمايان است.و حالا نیز طبق  عادت همیشگی ب ام‌و که مدل‌های فرعی چون E46 M3 CSL و E90 M3 GTS را بعنوان مدل‌های خاص و اغلب «اسپرت‌تر» و «شرورتر» کلاس M سری ۳ معرفی و عرضه مي کند، این‌بار نوبت به M4 GTS رسيده است ، خودرویی که در نمایشگاه و مسابقه‌ی Pebble Beach در کنار صد‌ها سوپرخودرو -مانند خودش- به نمایش قدرت و برتری‌اش مشغول است و در همین حین، با نگاهی به خودروهای کلاسیک موجود در نمایشگاه آرزوی روزی را می‌کند که در زمره‌ی «کلاسیک‌»های ب ام‌و جای گیرد.

M4 GTS

طراحی ظاهري و بدنه‌ی این مدل هیچ تفاوت شاخصي با M4 ندارد و اغلب موارد مهم در یک سری تغییرات فنی که به بهبود آئرودینامیک خودرو می‌انجامد، خلاصه شده است. از بروزرساني های آئرودینامیک کانسپت M4 GTS نسبت به مدل پایه می‌توان به کاپوت فیبرکربنی آن که علاوه بر کاهش وزن خودرو، از بالا رفتن بیش از حد دمای زیر کاپوت نیز به وسیله‌ی دریچه‌های هوای بزرگي که در آن تعبيه شده است ، جلوگیری می‌کند ، اسپلیتر جلو و باله‌ی عقب قابل تنظیم اشاره کرد. همچنین یک جفت تایر 265/35R-19 در جلو و یک جفت 285/30r-20S از نوع Mchelin Pilot Sport Cup 2 وظیفه‌ی پوشاندن چرخ‌های آلیاژ آلومینیومی این کوپه سرکش را برعهده دارند.

اشاره به چراغ‌های فوق‌العاده باریکی که قرار است از این پس ظاهر کلاس M را بیش از پیش «خشن» و «جدی» سازند. این چراغ‌های جدید به همراه رنگ بدنه‌ی «خاکستری تیره یخ‌زده‌»ی خودرو که در کناره‌ها به «نارنجی اسیدی» تبدیل شده است، طبق نظر منبع ظاهر «مار»مانندی را به این خودرو بخشیده است.

حال نوبت به موتور دو توربوی ۳.۰ لیتری M4 GTS می‌رسد که با استفاده از سیستم تزریق آبی که برای کاهش دمای آن در نظر گرفته شده است توانایی بهره‌وری از بازده به مراتب‌ مفید‌تری و افزایش قدرت توربورشارژر‌ها را در دماهای بالا خواهد داشت. امیدواریم که M4 GTS بعنوان اولین خودرویی که از تکنولوژی‌های نسل جدید ب ام‌و استفاده می‌برد، طلایه‌دار این تکنولوژی‌ها نیز به شمار برود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی