پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بنزین-پمپ بنزین

قیمت بنزین افزایش می یابد؟

گمانه زنی ها در خصوص دو نرخی شدن قیمت بنزین و استفاده مجدد از کارت سوخت و سهمیه بندی ادامه دارد و به نظر می رسد دولت در پی موقعیت مناسب برای اجرایی کردن این موضوع است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ دولت قصد دارد استفاده از کارت سوخت را به طور جدی […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۱ مرداد ۱۳۹۷

گمانه زنی ها در خصوص دو نرخی شدن قیمت بنزین و استفاده مجدد از کارت سوخت و سهمیه بندی ادامه دارد و به نظر می رسد دولت در پی موقعیت مناسب برای اجرایی کردن این موضوع است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

دولت قصد دارد استفاده از کارت سوخت را به طور جدی پیگیری کند و بر اساس لایحه بودجه اجازه دارد قیمت سوخت را افزایش دهد. این درحالی است که روند مصرف سوخت در کشور به شدت در حال افزایش است و همچنین استفاده نکردن از کارت سوخت توسط مردم موجب شد برخی از این فرصت سوء استفاده کرده و با خرید یا اجاره کارت سوخت در شهرهای مرزی کشور اقدام به قاچاق بنزین کنند.

مجموع این حرف ها این است که سهمیه بندی و به چرخه بازگشتن کارت سوخت چندان دور از ذهن نباشد و حتی به عنوان راهکار اساسی و ضروری می توان به آن فکر کرد.اما بررسی های کارشناسان اقتصادی بر این استوار است با توجه به از سرگیری تحریم ها طی ماه های آینده و همچنین معضل نقدینگی ،در نتیجه تورم را در پی خواهد داشت و در چنین شرایطی افزایش قیمت بنزین بر این تورم خواهد افزود چرا که به طور روانی اقتصاد کشور تحت تاثیر قیمت سوخت قرار دارد و همچنین افزایش قیمت سوخت طبیعتا منجر به افزایش کرایه حمل و نقل و کالاهای مختلف خواهد شد.

از این رو شاید دولت به این نتجه رسیده باشد برای کنترل مصرف سوخت و کاهش هزینه ها مجددا سهمیه بندی را در دستور کار قرار دهد اما شرایط و بستر لازم فراهم به نظر نمی رسد.

گمانه زنی ها و اخبار از کمیسیون انرژی مجلس در مورد قیمت سوخت هم این گونه است که برخی معتقدند که قیمت بنزین آزاد با توجه به اختیارات دولت برای افزایش قیمت تا 1500 تومان خواهد بود و قیمت بنزین سهمیه بندی یا کارتی 1000 یا 1200 تومان که البته این امر باید به تائید مجلس برسد.

الایها حال باید منتظر ماند و دید سرانجام دولت می تواند قیمت بنزین را افزایش دهد و یا شرایط خاص اقتصادی کشور مانع از آن خواهد شد هر چند اراده دولت و شخص وزیر نفت بر افزایش قیمت سوخت است.

دو نرخی شدن بنزین در انتظار جواب مثبت بهارستان!

افزایش قابل توجه مصرف بنزین با حذف کارت سوخت

امکان سهمیه بندی بنزین وجود دارد! / تلاش برای مدیریت مصرف سوخت

شرایط فروش فوری پژو 405 بنزینی و دوگانه سوز

جدیدترین آمار تولید و واردات بنزین

تفاوت بنزین سوپر با معمولی دقیقا چیست ؟

چالش های کیفیت بنزین همچنان ادامه دارد

نیمی از بنزین تولیدی داراری استانداریورو 4 است/ دلیل آلودگی چیست؟

دلیل توقف فعالیت دستگاه های کارتخوان در پمپ بنزین ها

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی