پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نمایشگاه خودرو مشهد ۹۷

نمایشگاه خودرو مشهد (۳) / جزییات برگزاری و رونمایی از نماد هجدهمین دوره نمایشگاه خودرو مشهد

تا پیش از سال ۹۵، عدم برگزاری نمایشگاه خودرو در تهران باعث شد تا نمایشگاه‌های خودرو در شهرستان‌ها رنگ رونق به خود بگیرند. در این میان، نمایشگاه خودرو مشهد در غیاب نمایشگاه خودرو تهران به بزرگ‌ترین رویداد خودرو کشور تبدیل شد. با از سر گرفته شدن برگزاری نمایشگاه‌ خودرو در تهران، نمایشگاه مشهد عنوان دومین […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۶ مرداد ۱۳۹۷

تا پیش از سال ۹۵، عدم برگزاری نمایشگاه خودرو در تهران باعث شد تا نمایشگاه‌های خودرو در شهرستان‌ها رنگ رونق به خود بگیرند. در این میان، نمایشگاه خودرو مشهد در غیاب نمایشگاه خودرو تهران به بزرگ‌ترین رویداد خودرو کشور تبدیل شد. با از سر گرفته شدن برگزاری نمایشگاه‌ خودرو در تهران، نمایشگاه مشهد عنوان دومین رویداد مهم خودرویی در کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

در چند سال اخیر، نمایشگاه خودرو مشهد هر سال در مرداد ماه از بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان استقبال می‌کند. امسال نیز نیمه مرداد ماه برای برگزاری این رویداد مهم خودرویی انتخاب شده، آن هم در شرایطی که صنعت و بازار خودرو کشور در شرایط خاصی قرار دارد و واردات خودرو نیز به کلی ممنوع شده. اما علی‌رغم تمام این ناملایمات، هجدهمین نمایشگاه خودرو مشهد با تغییراتی همچنان به قوت خود باقیست.

نمایشگاه خودرو مشهد ۹۷ قرار بود به صورت مجزا از نمایشگاه قطعات برگزار شود، اما با ممنوعیت واردات خودرو به کشور و انصراف شرکت‌های واردکننده خودرو از حضور در این نمایشگاه، تغییراتی در معادلات برگزاری این رویداد خودرویی صورت گرفته که از مهمترین آن‌ها می‌توان به ادغام نمایشگاه خودرو و قطعات اشاره کرد.

شرکت ایده تجارت هرمس، برگزارکننده این دوره نمایشگاه خودرو مشهد

یکی دیگر از نکاتی که هجدهمین دوره نمایشگاه خودرو مشهد را نسبت به دوره‌های قبلی متمایز می‌کند، تغییر برگزارکننده این نمایشگاه مهم است. شرکت ایده تجارت هرمس طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ برگزاری نمایشگاه خودرو تهران در سایت نمایشگاهی شهر آفتاب را بر عهده داشته و باد انصاف داد که در این ۲ دوره عملکردی موفق و قابل قبول داشته است. این شرکت در حالی خودش را برای برگزار سومین نمایشگاه خودرو تهران در آبان ماه گرم می‌کند، که امسال برگزاری نمایشگاه خودرو مشهد را نیز بر عهده گرفته و با این تغییر پیش بینی می‌شود اوضاع برگزاری دومین رویداد مهم خودرویی در کشور از همیشه بهتر باشد.

در همین راستا، مدیران نمایشگاه خودرو مشهد و شرکت ایده تجارت هرمس، روز سه شنبه ۲ مرداد ماه در نشستی خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران حوزه خودرو، از جزییات برگزاری هجدهمین دوره این نمایشگاه گفتند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. همچنین در انتهای این مراسم، از نماد هجدهمین نمایشگاه خودرو مشهد در حضور خبرنگاران رونمایی شد.

موقعیت استراتژیک مشهد در برگزاری نمایشگاه خودرو

آقای هوشنگ نژاد، مدیر شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد، از سایت نمایشگاهی مشهد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های نمایشگاهی کشور نام برد و عنوان کرد این مجموعه بیش از ۲۵ سال سابقه دارد و همه سال نمایشگاه‌های مختلفی در آن برگزار می‌شود.

این سایت نمایشگاهی در یکی از بهترین نقاط مشهد واقع شده و دسترسی مناسبی دارد. این سایت ۶۰ هکتاری، ۲۵ هزار متر فضای نمایشگاهی را در اختیار دارد.

وی همچنین به موقعیت استراتژیک مشهد میان دیگر شهرهای بزرگ ایران اشاره کرد و گفت: در طول سال بیش از ۲۵ میلیون زائر به شهر مشهد می‌آیند. این شهر بیشترین ظرفیت هتلی کشور را در اختیار دارد و ظرفیت حمل و نقل هوایی و ریلی آن از دیگر شهرها بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد شرکت کنندگان در نمایشگاه خودرو مشهد از استان‌های دیگر هستند، گفت: مشهد پتانسیل بالایی در تولید قطعات خودرو دارد و بعضی خودروسازان بزرگ کشور مثل ایران خودرو نیز در این شهر پایگاه تولید دارند.

افزایش فضای برگزاری و تعداد شرکت کنندگان هجدهمین نمایشگاه خودرو مشهد

هوشنگ نژاد در مورد شرایط برگزاری این دوره از نمایشگاه خودرو مشهد گفت: ظرفیت تمام سالن‌های این نمایشگاه پر شده و کار برخی شرکت کنندگان به فضای باز رسیده است. فضای بیش از ۴۰ هزار متری نمایشگاه خودرو مشهد، ۱۰۰۰ غرفه را در دل خود جای داده که ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی محصولات خود را در این غرفه‌ها عرضه کرده‌اند. همچنین بازدید هیئت‌های خارجی از عراق، افغانستان و سوریه می‌توانید به کسب بازار صادراتی شرکت کنندگان کمک کند.

شرکت‌های خودروساز، تولیدکنندگان قطعات یدکی، ارائه دهنده نرم افزارها، سازندگان کامیون، تریلی، اتوبوس و موتورسیکلت، در این نمایشگاه حاضر شده اند. تعداد شرکت کنندگان هجدهمین دوره نمایشگاه خودرو مشهد نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته و فضای این نمایشگاه نیز ۱۰ درصد نسبت به سال ۹۶ بیشتر است. در خلال برگزاری این نمایشگاه، همایش‌های تخصصی در حوزه بورس، قطعه سازی و لوازم یدکی نیز برگزار خواهد شد.

یکی دیگر از نکاتی که این نمایشگاه را نسبت به دوره‌های گذشته مجزا می‌کند، برگزاری برنامه‌های جذاب جانبی مثل نمایشگاه خودروهای کلاسیک، امکان تست درایو خودروها، همایش خودروهای آفرود و انجام حرکات نمایش در طول روزهای فعالیت این نمایشگاه است.

تاریخ و ساعت برگزاری نمایشگاه خودرو مشهد

مریم ثابت، مدیر شرکت ایده تجارت هرمس به عنوان مجری این دوره نمایشگاه خودرو مشهد، تاریخ برگزاری هجدهمین دوره نمایشگاه خودرو مشهد را ۱۶ تا ۱۹ مرداد ماه ۹۷ عنوان کرد. ساعت برگزاری این نمایشگاه نیز به دلیل گرمای هوا، از ۱۷ تا ۲۳ در نظر گرفته شده است.

ثابت به برگزاری ۲ دوره نمایشگاه خودرو تهران توسط شرکت ایده تجارت هرمس اشاره کرد و خاطرنشان کرد، نمایشگاه خودرو مشهد امسال نیز با استانداردهای نمایشگاه خودرو تهران و بهتر از همیشه برگزار خواهد شد. وی از حضور ۱۰۰ شرکت داخلی و ۵۰ شرکت خارجی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: برای کشف بازارهای جدید از هیئت‌های خارجی نیز دعوت شده است.

ثابت از گروه صنعتی ایران خودرو، گروه خودروسازی سایپا، گروه بهمن، خودروسازی کارمانیا، رامک خودرو، سیف خودرو، هایما، چانگان و … به عنوان مهمترین شرکت کنندگان این نمایشگاه نام برد. مدیر شرکت هرمس از درنظر گرفته شدن میتینگ روم و ستاد خبری برای این نمایشگاه خبر داد و گفت با توجه به برگزاری در شب، تمهیدات ویژه‌ای برای رفت و آمد به این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

ثابت بلیت ورودی به نمایشگاه خودرو مشهد را ۲۵۰۰ تومان عنوان کرد و گفت ظرفیت پارکینگ این نمایشگاه نسبت به سال گذشته ۳ برابر شده است و به خودروهای داخل پارکینگ به صورت الکترونیکی و با زمان کمتر سرویس داده می‌شود.

گزارش: میلاد میرعابدینی

نمایشگاه خودرو مشهد (2)/ مشکلات حریف دومین رویداد مهم خودرویی نشدند

نمایشگاه خودرو مشهد (1)/ حضور حداکثری ایران خودرو و سایپا در هجدهمین دوره

ظرفیت نمایشگاه خودرو مشهد تکمیل شد/ تفکیک نمایشگاه خودرو و قطعات در مشهد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی