پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرسدس بنز CLK GTR (9)

یکی از کمیاب ترین سوپر اسپرت های جهان به فروش خواهد رسید/ مرسدس بنز CLK GTR

حراجی RM که یکی از مشهور ترین حراجی های دنیاست, قصد دارد برای نمایشگاه ماه آینده خود در Monterey کایفرنیا بیش از 150 خودرو کم یاب و بعضا نایاب را به فروش برساند. اخیرا یک نمونه کم یاب از مرسدس بنز CLK GTR به لیست خودرو ها اضافه شده است که می تواند جذابیت این […]

ارشیا
دوشنبه - ۸ مرداد ۱۳۹۷

حراجی RM که یکی از مشهور ترین حراجی های دنیاست, قصد دارد برای نمایشگاه ماه آینده خود در Monterey کایفرنیا بیش از 150 خودرو کم یاب و بعضا نایاب را به فروش برساند. اخیرا یک نمونه کم یاب از مرسدس بنز CLK GTR به لیست خودرو ها اضافه شده است که می تواند جذابیت این حراجی را دو چندان کند.

مرسدس بنز CLK GTR (3)

این خودرو یادگار مسابقات جذاب کلاس GT1 در دهه 90 میلادی است. کلاسی که در آن خودرو هایی همچون مک لارن F1 و پورشه 911 GT1 هم حضور داشتند. سوپر اسپرت هایی که باید حداقل 25 نمونه شهری از آنها تولید می شد تا بتوانند در این مسابقات شرکت کنند. نمونه CLK GTR هم برای هدف شرکت در این مسابقات ساخته شده بود. خودرویی که تنها 25 نمونه شهری از آن ساخته شد.

مرسدس بنز CLK GTR (6)

خودروی نقره ای رنگی که در نمایشگاه RM حضور پیدا خواهد کرد, نهمین نمونه از 25 نمونه تولید شده در سال 1997 است. نمونه مسابقه ای این خودرو در مسابقات استقامتی سال 1997 موفق به کسب 6 قهرمانی از 11 مسابقه شد تا به راحتی عنوان قهرمانی سال را برای مرسدس بنز به ارمغان آورد. در سال بعد CLK LM جایگزین CLK GTR شد. این نمونه به طرز خارق العاده ای کم کارکرد است و تنها 1500 کیلومتر را طی کرده است.

مرسدس بنز CLK GTR

این خودرو از موتور 12 سیلندر 6 لیتری با 600 اسب بخار قدرت و 729 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. 0 تا 100 مایل این خودرو هم تنها در 6 ثانیه پر می شود و سرعت نهایی بیش از 342 کیلومتر بر ساعت است. این یعنی هنوز هم مرسدس بنز CLK GTR پس از 21 سال خیلی از سوپر اسپرت های امروزی را حریف است. قیمت پیش بینی شده برای این نمونه چیزی بین  4,250,000 تا 5,250,000 دلار است.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

تنها نمونه از فراری 166MM/212 در جهان در دید عموم ظاهر خواهد شد

3 نمونه از ارزشمند ترین خودرو های فراری در حراجی RM به فروش می رسند

پیشنهاد جالب بانک های آلمانی برای سرمایه گذاری در خرید خودرو های کلاسیک

رکوردی جدید در فروش مرسدس بنز 300SL رودستر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی