پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نوسازی-ناوگان-حمل-و-نقل-جاده-ای

مدیر بخش حمل‌ونقل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت: بیش از 8 هزار کامیون و کشنده از سیستم حمل و نقل کشور کنار می رود

مدیر بخش حمل‌ونقل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت اعلام کرد: ۸۲۴۰ کامیون و کشنده در قالب طرح‎های نوسازی ناوگان از سیستم حمل‌ونقل کشور کناررفته و جایگزین می شوند به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ ساسان کاظمی‎نژاد از توقف فرآیند نوسازی کامیون‎ها، کشنده‎ها و اتوبوس‎های فرسوده در وزارت نفت خبر داد و اعلام کرد: بر اساس مصوبه‎ای […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۸ مرداد ۱۳۹۷

مدیر بخش حمل‌ونقل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت اعلام کرد: ۸۲۴۰ کامیون و کشنده در قالب طرح‎های نوسازی ناوگان از سیستم حمل‌ونقل کشور کناررفته و جایگزین می شوند

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

ساسان کاظمی‎نژاد از توقف فرآیند نوسازی کامیون‎ها، کشنده‎ها و اتوبوس‎های فرسوده در وزارت نفت خبر داد و اعلام کرد: بر اساس مصوبه‎ای که 20 خرداد ماه امسال از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد، اجرای طرح جایگزینی 65 هزار دستگاه کامیون و کشنده فرسوده بالای 10 تن با سن بالاتر از 35 سال و طرح جایگزینی 17 هزار اتوبوس فرسوده دیزلی با اتوبوس‎های پایه گازسوز که از سوی شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت به نمایندگی از وزارت نفت دنبال می‎شد، به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است.

 

وی با بیان این‎که بر اساس بند 21 همین مصوبه، همه قراردادهای منعقد شده‌ از قبل به قوت خود باقی می‎ماند، ادامه داد: به این ترتیب، برنامه جایگزینی 8240 کامیون و کشنده که قراردادهای آن پیش از این منعقد شده است عملیاتی می‎شود و امیدواریم این قرارداد که بخشی از آن هم اجرا شده، تا پایان امسال به طور کامل به اجرا درآید. همچنین در بخش جایگزینی اتوبوس‎های فرسوده دیزلی 2 قرارداد برای تامین اتوبوس‎های پایه گازسوز (جمعا به تعداد 1044 دستگاه) امضا شده که این قراردادها در مرحله ابلاغ است و به این ترتیب، بیش از هزار دستگاه اتوبوس پایه گازسوز نیز جایگزین اتوبوس‎های دیزلی فرسوده خواهد شد.

 

مدیر بخش حمل‌ونقل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت درباره واگذاری این 2 طرح به وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با تصمیم اخیر دولت که سازوکار آن در حال تدوین است، این طرح‎ها با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و ارائه تسهیلات به صاحبان وسایل نقلیه اجرایی خواهند شد.

پیش از این، طرح نوسازی 65 هزار دستگاه کامیون و کشنده فرسوده (بالای 10 تن دارای سن بالاتر از 35 سال) با هدف ارتقای کارآیی و پیمایش کامیون‎های فرسوده گازوئیلی، ارتقای حمل‌ونقل بار جاده‎ای و کاهش مصرف سوخت و آلودگی‎های محیطی متناظر در دستور کار وزارت نفت قرار داشت. میزان صرفه‎جویی در طول دوره اجرای این طرح 9.2 میلیارد لیتر نفت‎گاز و میزان کاهش انتشار گازهای گلخانه‎ای در این مدت بالغ بر 25 میلیون تن معادل کربن برآورد شده بود.

 

کاظمی‎نژاد درباره قراردادهایی که در قالب این طرح منعقد شده است، توضیح داد: شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت در قراردادهایی با شرکت‎های ماموت، آریادیزل و سایپادیزل برای جایگزینی به ترتیب 5 هزار دستگاه، 300 دستگاه و 2100 دستگاه کامیون و کشنده فرسوده توافق کرده بود که از این میان، 1800 دستگاه کامیون و کشنده موضوع قرارداد با ماموت جایگزین شده است و قراردادهای منعقد شده با سایپادیزل و آریادیزل هم در مرحله ارائه ضمانتنامه پیش‎پرداخت هستند؛ سه قرارداد هم در مراحل نهایی ابلاغ است که حجم آن 840 دستگاه است.

منبع: مهر

مشارکت پست بانک برای پرداخت تسهیلات نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهری

تسهیلات دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای مورد استقبال قرار نخواهد گرفت

لزوم اجرای دستورالعمل نوسازی 3 هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای

سایپا دیزل ناوگان حمل و نقل را با تسهیلات ویژه نوسازی می کند

چالش جدید طرح نوسازی تاکسی های فرسوده

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی