پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نوویتک

رولز رویس گوست ، لباس تیونینگ نوویتک به تن مي کند

ممکن است عده اي عامل اصلي هيجان گوست را موتور ۶/۶ لیتری دو توروبوشارژر V12 با قدرت ۶۹۹ اسب‌بخار متعلق به ب‌ام‌و که در زیر کاپوتش  قرار گرفته است بدانند. واقعیت امر نیز همین است و این موتور با گشتاور خروجی ۸۷۴ نیوتن‌متری خود، جذابیت بشتری برای خودرو ایجاد کرده است. البته این به روزرساني […]

javankhodro
پنجشنبه - ۲۹ مرداد ۱۳۹۴

ممکن است عده اي عامل اصلي هيجان گوست را موتور ۶/۶ لیتری دو توروبوشارژر V12 با قدرت ۶۹۹ اسب‌بخار متعلق به ب‌ام‌و که در زیر کاپوتش  قرار گرفته است بدانند. واقعیت امر نیز همین است و این موتور با گشتاور خروجی ۸۷۴ نیوتن‌متری خود، جذابیت بشتری برای خودرو ایجاد کرده است. البته این به روزرساني تنها برای نسخه V-Spec با قدرت اولیه ۵۹۲ اسب‌بخار است، ولی مالکان مدل‌های «معمولی» گوست نيز می‌توانند از پکیچ استاندارد اسپوفک استفاده کنند که در این حالت، خروجی موتور از ۵۶۳ اسب‌بخار و ۷۸۰ نیوتن‌متر به ۶۸۵ اسب‌بخار و ۹۵۸ نیوتن‌متر افزایش خواهد یافت.

نوویتک

استفاده از هر کدام از پکیج‌ها، شاید در عمل تفاوت چندانی نداشته باشد اما در واقع، هر دو به روزرساني پیشرانه، شتاب‌گیری گوست را تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به حدود ۴/۵ ثانیه می‌رسانند و در این میان، نسخه V-Spec تنها یک‌دهم ثانیه سریعتر خواهد بود.

نکته جالب درباره محصول اسپوفک از گروه تیونینگ اين است که مدل تیونینگ چنین خودرویی، با سطح دقت و ظرافتي که خودِ کمپانی اصلی، یعنی رولز رویس برای جزئیات آن به کار می‌برد، ذوق و سليقه زیادی می‌طلبد. تغییراتی که در این مدل گوست  صورت گرفته، رنگ و بوی دیگری دارد.از نظر طراحی ظاهری و خارجي ، نوویتک یک طرح کلی سیاه‌رنگ را برای رولز رویس درنظر گرفته است که با رنگ طلائي لاستيک ها اين طرح را کامل مي کند. اما، این تیونر آلمانی، رنگ‌آمیزی دیگری نیز برای گوست درنظر گرفته است. بنابراین می‌توانید از یک طرح رنگی دیگر براي خودروي شخصي خوداستفاده کنید.

نوویتک

نکته بسيار جالب در مورد این به روزرساني ها این است که هر دو با استفاده از یک مکانیزم کنترل با عنوان «اسپوفک N-Tronic» انجام می‌شوند. ابزار N-Tronic دارای یک پردازنده است و به سیستم اولیه مدیریت موتور متصل می‌شود. این اتصال، قابلیت خاموش و روشن دارد و در حالت روشن،  هیولایی V12 را آزاد می‌کند؛ مخصوصاُ زمانيکه پکیج ارتقا با بهینه‌سازی سیستم اگزوز همراه باشد.

 گوست همچنان از سیستم تعلیق گازی رولز رویس استفاده مي کند. ولی با این وجود، اسپوفک یک سیستم کنترل تعلیق CAN-Tronic برای این خودرو نصب کرده که در سرعت‌های زير۱۴۰ کیلومتر بر ساعت، ارتفاع خودرو را به اندازه ۴۰ میلی‌متر پایین‌ می‌آورد؛ شاید به این دلیل که این یک خودروی مسابقه است!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی