پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مزدا3 نیو

پیش فروش قطره چکانی مزدا3 ، حال خوش واسطه ها و بی نصیبی مصرف کنندگان!

این روزها خودرو بیش از آنکه کالای مصرفی باشد، جنبه سرمایه گذاری دارد. نوسان قابل توجه بازار و اختلاف چشمگیر قیمت کارخانه با بازار برخی از خودروها، عده ای را تشویق کرده تا در صف های طولانی پیش خریدها وقت بگذرانند. عده ای قلیل با هدف مصرف و کثیر هم وطنانی با نیت سودهای آن […]

javankhodro
چهارشنبه - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷

این روزها خودرو بیش از آنکه کالای مصرفی باشد، جنبه سرمایه گذاری دارد. نوسان قابل توجه بازار و اختلاف چشمگیر قیمت کارخانه با بازار برخی از خودروها، عده ای را تشویق کرده تا در صف های طولانی پیش خریدها وقت بگذرانند. عده ای قلیل با هدف مصرف و کثیر هم وطنانی با نیت سودهای آن چنانی. هیچ چیز هم برای تولید کننده خوشایندتر از این نیست که شگردهای بازاریابی خود را تعطیل کند و برای پاسخ به تقاضاهای ((هزاران برابر عرضه)) ،  پیش فروش قطره چکانی را برگزیند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو، بهمن موتور شرکتی با سابقه درخشان در تولید خودروی چهار ستاره کیفی یعنی مزدا3 نیو ، چند روز قبل اقدام به پیش فروش تنها 270 دستگاه از این خودرو کرد. تعدادی عجیب که حتی در مقیاس فروش خودروهای وارداتی هم توجیه چندانی ندارد، چه برسد به تولید کننده ای به نام که البته جزو اولین شرکتهای مشمول تخصیص ارز دولتی 4200 تومانی هم بوده است و به خوبی از پس گرداندن چرخ تولید می تواند بر آید.

مدیرعامل شرکت بهمن موتور در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه به چه دلیل این تعداد کم و آن هم با این سرعت پیش فروش کردند، گفت: اگر 270 دستگاه پیش فروش کرده ایم به این دلیل است که فقط از تولید کامل 270 دستگاه مزدا3 نیو اطمینان قطعی داریم و فقط برای همین تعداد می توانیم تعهد دهیم.

این در حالیست که چندی پیش در نشست خبری دیگری حمید رضا داود زاده گفته بود بهمن موتور می تواند قطعات مورد نیاز مزدا3 را از منابع متعددی تهیه کند و تحریم های جدید روی روند تولید این خودرو تاثیری نخواهد گذاشت.

بهمن موتور

ظرفیت 270 دستگاه برای پیش فروش جایی عجیب تر می شود که اکنون بسیاری از شرکت ها نتوانسته اند از ارز دولتی استفاده کنند و حال خطوط تولیدشان چندان خوب نیست. اما بهمن موتور در صف دریافت ارز دولتی جزو اولین ها بوده است، و البته در قیمت گذاری منطقی این خودروی پر حاشیه در بازار هم به درستی عمل کرده و با قیمتی حدود 140 میلیون تومان مبادرت به پیش فروش اين تعداد ناچيز خودرو کرده است.

به گفته یکی از مدیران بهمن موتور، فرایند ثبت نام اینترنتی به گونه ای بوده که در لحظات اول 212 هزار نفر به سایت مراجعه کرده اند و سیستم به صورت هوشمندانه اقدام به نوبت دهی و ورود مشتریان به مراحل ثبت نام کرده است. و نکته مهم اینجاست که به گفته ایشان در هر مرحله ای فرصتی 10 دقیقه ای به مشتری داده می شود تا بدون قطعی ارتباط، سر فرصت فرمها را تکمیل و بعد از رسیدن به مرحله پرداخت، اطلاعات کارت بانکی را در درگاه بانکی وارد نماید. اگر مشتری به مرحله پرداخت برسد، یعنی با موفقیت از مراحل قبلی عبور کرده است.

اما صبر کنید! اگر جزو یک دهم درصد خوش شانس هایی هستید که به این مرحله رسیده اید، می بینید که در یک سیکل باطل افتاده اید، چون بعد از وارد کردن مشخصات کارت، سایت ارور می دهد و شما را مجدد به صفحه اول می فرستد تا دوباره در نوبت بمانید، و در همین لحظات مشتریان دیگر توانسته اند ثبت نام کنند و قبل از ساعت 9:05 صبح ظرفیت تکمیل شده است. سناریوی تکراری این روزهای برخی خودروسازان که ضمن اظهار بی اطلاعی از فعل و انفعالات  فنی سایت های ثبت نام، فرصت را از مصرف کننده واقعی می گیرد و در اختیار عده ای دلال فرصت طلب قرار می دهد. حال این واسطه ها شانسشان از مصرف کنندگان واقعی بیشتر است که برنده ((رقابت ثبت نام)) می شوند؟ یا دلیل دیگری دارد؟ به راحتی باید قبول کرد که هیچ دخالتی در سیستم ثبت نام صورت نگرفته ؟

احمد فاردار، مدیرکل نظارت بر کالای فلزی و معدنی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرده در بررسی های اولیه صحت فرایندهای فروش مزدا3 مورد تایید قرار نگرفته است و تحقیق ادامه دارد و در صورت احراز تخلف احتمالی، بدون هرگونه مسامحه برخورد قانونی لازم معمول خواهد شد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی