پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بنزین

از شایعه تا واقعیت کمبود بنزین و افزایش قیمت / مشکل فقط یک نقص فنی بود

انتشار شایعه گرانی قیمت بنزین و کمبود سوخت در جایگاه های سوخت در برخی نقاط کشور بویژه در شهرهای شمالی موجب شد تا مردم به سمت پمپ بنزین ها هجوم آوردند و صف های طولانی ایجاد شد اما به گفته مسئولان فقط یک مشکل فنی بوجود آمده بوده و مشکلی بابت تامین بنزین وجود ندارد. […]

هادی سیانکی
چهارشنبه - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷

انتشار شایعه گرانی قیمت بنزین و کمبود سوخت در جایگاه های سوخت در برخی نقاط کشور بویژه در شهرهای شمالی موجب شد تا مردم به سمت پمپ بنزین ها هجوم آوردند و صف های طولانی ایجاد شد اما به گفته مسئولان فقط یک مشکل فنی بوجود آمده بوده و مشکلی بابت تامین بنزین وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

طی روزهای اخیر برخی از منابع از وجود صف‌های طولانی مردم در پمپ بنزین‌ها و حتی تعطیل بودن برخی از پمپ بنزین‌ها خبر دادند در برخی از جایگاه های سوخت نیز از فروش بنزین ممانعت می شد و این محدودیت خدمات رسانی موجب شده تا نگرانی ای از بابت تامین بنزین مورد نیازمطرح شود.

در بین این شایعات اخباری مبنی بر گران شدن بنزین نیز انتشار پیدا کرد و به همین دلیل مردم بویژه در استان مازندران شهرهای شمالی کشور صف های طولانی ای در جایگاه های سوخت به راه انداختند.

این شایعات در حالی ایجاد شده که به گفته مسئولان وزارت نفت هیچ گونه مشکلی بابت تامین سوخت در هیچ جای کشور وجود ندارد و میزان تولید بنزین در کشور نزدیک به ۸۰ میلیون لیتر است که با به مدار آمدن فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس به ۸۴ میلیون لیتر می رسد. طبق آخرین آماردرحال حاضر روزی هفت میلیون لیتر بنزین به کشور وارد می شود. البته پیش بینی شده در سه ماه نخست سال میانگین واردات بنزین روزانه ۹ میلیون لیتر باشد. میزان واردات بنزین در  در سه ماهه دوم سال کم تر خواهد شد و ممکن است به ۴.۵ میلیون برسد  و در نهایت واردات بنزین در سه ماهه سوم سال قطع خواهد شد. بنابراین احتمال افزایش قیمت بنزین به دلیل کمبود آن در ماههای آینده منتفی به نظر می‌رسد.

به گفته معاون عمرانی استاندار مازندران در خصوص تولید بنزین مشکلی وجود ندارد  و کمبود بنزین شایعه است و در اختیار مردم قرار می‌گیرد و با صبوری می توان مشکلات را حل کرد و فقط در چند روز  گذشته مشکلات فنی وجود داشته که برطرف شده است.

مسیر گران شدن بنزین با افزایش مصرف سوخت هموار می شود

کاهش تولید بنزین سوپر در پالایشگاه های کشور

ایران در رتبه دوم ارزانترین قیمت بنزین در جهان

رکوردشکنی چندباره مصرف بنزین در تابستان / مشکلی بابت تامین سوخت در جایگاه ها وجود ندارد

قیمت بنزین افزایش می یابد؟

دو نرخی شدن بنزین در انتظار جواب مثبت بهارستان!

افزایش قابل توجه مصرف بنزین با حذف کارت سوخت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی