پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جگوار E-Type (5)

شاهکار تیونر E-Type UK/ جگوار E-Type 1974 با موتور 6.1 لیتری 12 سیلندر

بدون شک در میان علاقه مندان به خودرو های کلاسیک, جگوار E-Type یکی از محبوب ترین خودرو ها است. خودرویی که به عقیده خیلی ها یکی از زیبا ترین خودرو های تاریخ به شمار می آید. با اینکه آخرین نسل ای تایپ ینی سری 3, همیشه در سایه مدل های پایین تر قرار گرفته است, […]

ارشیا
شنبه - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

بدون شک در میان علاقه مندان به خودرو های کلاسیک, جگوار E-Type یکی از محبوب ترین خودرو ها است. خودرویی که به عقیده خیلی ها یکی از زیبا ترین خودرو های تاریخ به شمار می آید. با اینکه آخرین نسل ای تایپ ینی سری 3, همیشه در سایه مدل های پایین تر قرار گرفته است, اما اگر نگاهی به جدید ترین دست پرورده تیونر E-Type UK بیاندازید به زیبایی های نسل 3 جگوار E-Type پی می برید.

جگوار E-Type (7)

این تیونر که به صورت اختصاصی بر روی مدل E-Type از جگوار کار می کند, این بار به سراغ مدل سری 3 سال 1974 رفته است. سپر جلو و عقب از جنس استیل ساخته شده اند و ضربه گیر های جدید بر روی آن وصل شده اند. رینگ های 16 اینچی Turino هم بسیار به چشم می آیند. اما تغییرات انجام شده فقط به بدنه منتهی نمی شود و پیشرانه 5.3 لیتری 12 سیلندر هم با موتور 6.1 لیتری جدید تعویض شده است.

جگوار E-Type (6)

در این پیشرانه از سیستم سوخت رسانی انژکتوری جدید استفاده شده است و دریچه گازهای Jenvy  زیر کاپوت خود نمایی می کنند. ECU ساخت Emerald و سیستم برق جدید هم از دیگر تغییرات پیشرانه است. سیستم اگزوز جدید هم کاملا از استیل ساخته شده اند. به لطف این تغییرات قدرت موتور اکنون به 288 اسب بخار رسیده است و این قدرت از طریق گیربکس دستی 5 سرعته انتقال می یابد.

جگوار E-Type (11)

هم چنین زیر بندی خودرو هم دستخوش تغییراتی شده است تا جگوار E-Type سری 3 راحتی و کنترل بهتری داشته باشد. جعبه فرمان قدیمی با سیستم Rack and pinion جدید تعویض شده است و زیر بندی از نوع قابل تنظیم با بهره گیری Torsion Bar است. هم چنین کیت ترمز جدید   AP Racing هم در این خودرو نصب شده است. چراغ های این نمونه هم با LED تعویض شده است و دارای سیستم هوشمند Daylight است.

جگوار E-Type (9)

 

در قسمت کابین هم از چراغ های LED استفاده شده است. چرم صندلی ها هم به صورت مخصوص تهیه شده است و فرم صندلی ها بر اساس نمونه XJS ساخته شده است. استارت خودرو هم به صورت Keyless انجام می گیرد. علاوه بر این سیستم صوتی بلوتوثی جدید هم بر روی این خودرو نصب شده است. مشخص نیست که چه کسی مالک قدرتمند ترین جگوار سری 3 جهان خواهد بود اما به گفته کمپانی E-Type UK این خودرو به آنور آب فرستاده خواهد شد. به این ترتیب پیش بینی می شود که مالک جدید این خودرو آسیایی یا آمریکایی باشد.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

جگوار نسل نهم XJ را روانه بازار می کند

معرفی جگوار XJ50 به مناسبت تولد 50 سالگی سری XJ

رکورد سریع ترین سدان نوربرگ رینگ توسط جگوار XE SV Project 8

هر آنچه از جگوار XF اسپرت بریک می‌خواهید بدانید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی