پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعات خودرو_قطعه_تولید قطعه

پیش بینی افزایش قیمت قطعات خودرو تا 140 درصد

به گفته دبیر انجمن قطعه سازان حدود 100 قطعه ساز در کشور در آستانه تعلطیلی قرار گرفته اند و با این وضعیت پیش بینی می شود قیمت قطعات خودرو تا 140 درصد افزایش یابد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ آرش محبی‌نژاد  با اشاره به اینکه تولیدکنندگان از بسته سیاست ارزی دولت حمایت می‌کنند، […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷

به گفته دبیر انجمن قطعه سازان حدود 100 قطعه ساز در کشور در آستانه تعلطیلی قرار گرفته اند و با این وضعیت پیش بینی می شود قیمت قطعات خودرو تا 140 درصد افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

آرش محبی‌نژاد  با اشاره به اینکه تولیدکنندگان از بسته سیاست ارزی دولت حمایت می‌کنند، اظهار داشت: البته دولت باید این نکته را هم مدنظر قرار دهد که تمام مشکلات ارزی و تورمی را در قالب یک سیاست‌های هماهنگ رفع نماید و فقط تمرکز خود را به کاهش نرخ ارز و تورم نکند زیرا نه تنها مشکلات برطرف نمی‌شود بلکه نگرانی تولیدکنندگان از اوضاع بیشتر از گذشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 100 قطعه ساز کشور در حالت تعلیق و یا تعطیل هستند، افزود: همه ما منتظر این هستیم که ببینیم بسته جدید دولت چه معجزه‌ای را در بازار خواهد کرد. اما باز تأکید می‌کنم فقط نباید به موضوعات ارزی پرداخته شود و سیاست‌ها باید هماهنگ و یک پارچه در بخش‌های اقتصادی کشور اجرایی شود.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور تصریح کرد: هم اکنون کل مطالبات صنعت قطعه سازی بیش از 15 هزار میلیارد تومان است که حدود 5 هزار میلیارد تومان از این مطالبات معوق است.

وی با اشاره به افزایش قیمت قطعه در سطح بازار گفت: متأسفانه سفته بازی و احتکار عاملی شد تا موج گرانی در بازار قطعه ایجاد شود، البته به اعتقاد ما تا پیش از اجرای بسته ارزی پیش بینی افزایش 35 درصدی قیمت‌ها مطرح بود که به نظر می‌رسد با اجرا شدن سیاست‌های جدید افزایش 80 تا 140 درصدی قیمت در قطعات خودرو رخ دهد که دولت باید این موضوع را مورد توجه قرار داده و در قالب سیاست‌های کلی رفع مشکلات صنعت قطعه سازی را نیز مورد توجه قرار دهد تا افزایش قیمت‌ها رشد قابل توجهی پیدا نکند.

منبع: تسنیم

دستورالعمل رئیس گمرک برای تسهیل خروج کالاهای وارداتی واحدهای تولیدی و قطعه سازان

وزیر صنعت : قطعه سازان ارز درخواستی خود را تغییر دهند/تخصیص یورو محدودیت دارد

جولان قطعات چینی و هندی با نام ایرانی در کشور /نقدینگی قطعه سازان برای واردات مواد اولیه کم است

تنها یک چهارم ارز مورد نیاز قطعه سازان تامین شده / قطعه سازان همچنان منتظر تصمیم بانک مرکزی

جهرودی: اولویت سايپا استفاده از پتانسیل و توان قطعه سازان داخلی است

حمایت سایپا از قطعه سازان با هدف خودکفایی در تولید قطعات

قطعه سازان در انتظار دریافت ارز 4هزار و 200 تومانی

در نشست هم اندیشی قطعه سازان خودرو مطرح شد/ 7 راهبرد قطعه سازان برای خروج از بحران

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی