پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

استاندارد خودرو

برنامه های سازمان استاندارد در صنعت خودرو منجر به توقف تولید نمی شود

رئیس سازمان استاندارد با بیان اینکه برنامه های سازمان استاندارد در صنعت خودرو منجر به توقف تولید نمی شود، گفت: کیفیت یک سرمایه گذاری است و سخت گیری ما منجر به توقف نیست. وی در مورد استانداردهای ٨٥گانه خودرو، شروع این طرح را از دیماه امسال دانست و افزود: در حال حاضر برنامه ما برای […]

هادی سیانکی
شنبه - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷

رئیس سازمان استاندارد با بیان اینکه برنامه های سازمان استاندارد در صنعت خودرو منجر به توقف تولید نمی شود، گفت: کیفیت یک سرمایه گذاری است و سخت گیری ما منجر به توقف نیست. وی در مورد استانداردهای ٨٥گانه خودرو، شروع این طرح را از دیماه امسال دانست و افزود: در حال حاضر برنامه ما برای همان هشتاد و پنج استاندارد است و شروع به بازرسی می کنیم اگر ظرف مدت معینی برنامه زمان بندی خودروسازان را داشته باشند، طرح را پیش بینی کنید. البته خودروسازان باید برنامه خود را اعلام کرده و بر طبق آن پیش روند.

 

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

نیره پیروزبخت رئیس سازمان استاندارد در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با بیان اینکه برنامه های سازمان استاندارد در صنعت خودرو منجر به توقف تولید نمی شود، گفت: کیفیت یک سرمایه گذاری است و سخت گیری ما منجر به توقف نیست.

وی در مورد استانداردهای ٨٥گانه خودرو، شروع این طرح را از دیماه امسال دانست و افزود: در حال حاضر برنامه ما برای همان هشتاد و پنج استاندارد است و شروع به بازرسی می کنیم اگر ظرف مدت معینی برنامه زمان بندی خودروسازان را داشته باشند، طرح را پیش بینی کنید. البته خودروسازان باید برنامه خود را اعلام کرده و بر طبق آن پیش روند.

به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد، خودروسازان مسئول قطعاتی هستند که به صورت تقلبی بوده و بر روی خودروها نصب می شوند. قطعات خودرو مشمول استاندارد اجباری هستند.

وی در خصوص خودروهای پاک گفت: سازمان محیط زیست مسئول است.

پیروزبخت در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص وضعیت کیفیت بنزین گفت: در فصل گرم سال از کلانشهرهایی که باید بنزین یورو٤باشد، نمونه برداری می کنیم و در آینده گزارش پایش کیفیت بنزین در این حوزه و در این فصل سال را اعلام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: نمونه هایی که از کلانشهرها برداشت کردیم در آزمایشگاههای سازمان و وزارت نفت آزمون خواهد شد.

رییس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به پرسش دیگر خبرگزاری مهر در خصوص بازرسی از جایگاههای عرضه سوخت به منظور پایش نحوه عرضه بنزین و نازل های سوخت گفت: در روزهای تعطیل و آخر هفته اخیر بازرسی از جایگاههای سوخت صورت گرفته و مدام بازرسی هم صورت می گیرد. البته در ماههای اخیر شکایت ها کمتر شده؛ ولی نازل ها کنترل می شود.

وسایل نقلیه با لامپ های قوی غیراستاندارد توقیف می شوند

8 خودرو از سازمان استاندارد نمره قبولی نگرفتند / سه خودرو جدید وارد بازار شد

اجرای فاز دوم استانداردهای 85 گانه خودرو در هاله از ابهام

۱۶ خودرو موفق به رعایت استانداردهای جدید شدند

استاندارد لازم در وانت های تولیدی زامیاد رعایت می شود

از خريد هرگونه قطعات یدکی غير استاندارد خودداري نماييد

کمتر از یک ماه تا فاز دوم اجرای استانداردهای 85 گانه خودرویی / احتمال توقف تولید 2 مدل خودرو

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی