پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جک J4

مزیت های رقابتی جک J4 نسبت به هم کلاسانش در بازار ایران

جک J4 زمستان سال ۹۶ در نمایشگاه کرمان رونمایی و معرفی شد و حالا در راستای تکمیل سبد محصولات جک در ایران، کرمان موتور این سدان جمع و جور را در بازار ایران عرضه کرده است. در اینجا می خواهیم ببینیم جک J4 به عنوان سدانی اقتصادی در مقابل رقبایش در بازار ایران چه چیز […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

جک J4 زمستان سال ۹۶ در نمایشگاه کرمان رونمایی و معرفی شد و حالا در راستای تکمیل سبد محصولات جک در ایران، کرمان موتور این سدان جمع و جور را در بازار ایران عرضه کرده است. در اینجا می خواهیم ببینیم جک J4 به عنوان سدانی اقتصادی در مقابل رقبایش در بازار ایران چه چیز در چنته دارد.

پایگاه خبری رسمی جوان خودرو بررسی می کند

جک از سال 2010 در جمع 10 خودروساز برتر چین قرار گرفته و محصولات اش میان خودروهای چینی همواره به کیفیت مناسب و مشخصات فنی قابل قبول شهرت دارند. تنوع محصولات جک در ایران در حالی رو به گسترش است که با افزایش قیمت خودروهای وارداتی و کاهش قدرت خرید مردم، تمرکز روی خودروهای زیر 100 میلیون تومان بیشتر شده است. سگمنت سدان های جمع و جور و متوسط اقتصادی نیز در ایران متنوع شده و باید دید J4 نسبت به دیگر رقبایش چه مزایای رقابتی دارد.

جک J4

J4 در سال 2012 با نام HEYUE در گوانگژو چین رونمایی شد. این خودرو با نام A30 نیز شناخته می شود. این سدان کوچک ابعاد جمع و جورتری نسبت به جک J5 دارد و با طول 4435 میلی متر، عرض 1725 میلی متر و ارتفاع 1505 میلی متر می توان آن را با خودروهایی مثل جیلی GC6، بسترن B30، برلیانس H330 و دنا پلاس مقایسه کرد. از نظر طراحی، J4 در جمع رقبایش خودرویی به روز به شمار می رود.

بدنه J4 همچون برادر بزرگ ترش J5 در ایتالیا طراحی شده و با نگاهی به چهره آن باید گفت ظاهر هماهنگی دارد و طرح آن نسبتا به خودروهای هم سگمنت وطنی با ظاهر تکراری متفاوت تر و جذاب تر است.

جک J4

پلت فرم J4 شباهت فراوانی با پلت فرم S3 و در ساخت بدنه آن از فولاد با مقاومت بالا استفاده شده و از نظر ایمنی، J4 توانسته در تست های موسسه C-NCAP 5 ستاره در کارنامه خود ثبت کند. بسترن و برلیانس هم در تست های تصادف موسسه چینی امتیازی مشابه با J4 دارند.

از طرفی تمام سیستم های ایمنی این خودرو تحت لیسانس بوش آلمان تولید می شوند و از باید گفت J4 از نظر ایمنی وضعیت مناسبی میان دیگر هم وطنان خود دارد.

ویژگی های فنی جک J4

جک J4 یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری را زیر کاپوت خود جای داده که با استاندارد یورو 5 تولید می شود. این پیشرانه در دور 6000، 103 اسب بخار قدرت تولید می کند و گشتاور 146 نیوتن متری اش نیز به چرخ های جلو منتقل می شود. برای J4 می توانید میان گیرباکس های 5 سرعته دستی یا CVT یکی را انتخاب کنید. اما این طور که پیداست، کرمان موتور برای بازار ایران نسخه مجهز به گیرباکس CVT را انتخاب کرده که با توجه به گرایش روز افزون خریداران به خودروهای اتوماتیک، از این مدل جک استقبال مناسبی به عمل آمده. این در حالی است که رقیب هم کلاس J4 تنها با گیرباکس دستی عرضه می شود.  همچنین برای گیرباکس جک حالت‌های رانندگی در برف و رانندگی اسپرت در نظر گرفته شده که می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. که از این نظر تا حدی دست راننده را در انتخاب حال و هوای رانندگی باز می‌گذارد. این در حالیست که گیرباکس 4 سرعته اتوماتیک برلیانس از چنین امکانی بی بهره است.

جک J4

به لطف فاصله محوری 2560 میلی متری، J4 کابین نسبتا جاداری دارد و فضای کابین آن در مقایسه با رقبایش مناسب و کاربردی به نظر می رسد. یعنی با سدانی طرف هستیم که ابعاد جمع و جورش خیال راننده را برای جای پارک و مانور دادن در خیابان‌های پرترافیک راحت می‌کند و از طرفی فضای مناسبی داخل کابین دارد که در سفرهای چند نفره می‌توانید روی آن حساب کنید. به علاوه اینکه جک J4 به فرمان برقی مجهز شده که باعث می‌شود آسایش رانندگی بالاتر رود و نظر خانم‌های راننده را نیز به خود جلب کند. این در حالی است که دنا پلاس به عنوان یکی از رقبای اصلی J4 از فرمان برقی بی بهره است وقطعا مانور دادن با آن به راحتی جک نیست.

جک J4

ترکیب کابین جک J4 نیز متناسب و به روز است و در بعضی قسمت ها شباهت هایی با دیگر محصولات جک دارد. در نسخه فول آپشن، جک J4 از امکانات مناسبی برخوردار است و با تکیه بر این ویژگی می توان جایگاه مناسبی در بازار ایران داشته باشد. جک J4 از امکانات متنوعی برخوردار است و به ویژگی های بصری کابین آن اهمیت ویژه ای داده شده. به طور مثال در این خودرو بر خلاف برلیانس H330 و دنا پلاس از روکش چرمی برای صندلی ها استفاده شده که حس بهتری منتقل می کند.

جک J4

از دیگر برتری های جک J4 نسبت به رقبایش می توان به فضای جادار صندوق بار اشاره کرد. صندوق بار سدان جمع و جور جک 550 لیتر حجم دارد که از این نظر از صندوق بار 500 لیتری دنا پلاس و صندوق بار 480 لیتری بسترن B30 جادارتر است. نکته دیگر عرضه جک J4 توسط شرکتی خوش نام در خدمات پس از فروش است. کرمان موتور در چند سال گذشته نشان داده مشتریانش می توانند روی تامین قطعات و خدمات پس از فروش اش حساب باز کنند.

جک J4

قیمت جک J4

قیمت جک J4 توسط کرمان موتور 78 میلیون و 500 هزار تومان اعلام شده. شاید بگویید قیمت J4 از بعضی رقبایش گران تر است. اما نکته مهم در خصوص این خودرو اینجاست که شركت كرمان موتور اخیرا برای كنترل حباب هاي قيمتي بوجود آمده، در طرح فروش تيرماه خود از شرايط فروش اقساطي استفاده كرد تا مشتريان واقعي با شرايط مناسبی صاحب خودرو شوند.

پیشنهاد جوان خودرو

جک J4 سدان جمع و جور، کم مصرف و راحت برای رفت و آمدهای روزمره به شمار می رود. فرمان برقی و گیرباکس اتوماتیک ویژگی هایی هستند که استفاده روزمره از J4 را در شهرهای شلوغ آسان می کنند. همچنین J4 علی رغم ابعاد جمع و جور، کابین و صندوق بار جاداری نیز دارد که می تواند مورد توجه خانواده های چند نفره در مسافرت ها نیز قرار بگیرد. امکانات متنوع، کیفیت ساخت مناسب و توان متناسب پیشرانه با وزن بدنه از دیگر ویژگی های مثبت جک J4 به شمار می رود.

مشخصات فنی جک J4

کلاس: سدان کوچک
پیشرانه (سیلندر): 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور: 1.5 لیتر
قدرت: 103 اسب‌بخار در 6000 دور
گشتاور: 146 نیوتن‌متر در 4500دور
گیرباکس: CVT
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر در ساعت
ارتفاع: ۱۵۰۵ میلی‌متر
عرض: ۱۷۲۵ میلی‌متر
طول: ۴۴۳۵ میلی‌متر
وزن: 1160 کیلوگرم
مصرف ترکیبی: 6.3 لیتر در نسخه اتوماتیک
حجم باک: 45 لیتر

امکانات جک J4

ایربگ راننده و سرنشین جلو، سیستم اعلام فشار باد لاستیک TPMS، سیستم ضد سرقت، سنسور پارک عقب، سیستم ترمز ABS+EBD ، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، چراغ های مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل، کامپیوتر سفری، پوشش چرمی صندلی ها، 6 بلندگو، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، فرمان کمکی برقی، رینگ ۱۵ اینچی ۸ پر، شیشه ها و آینه های جانبی برقی، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، طبق برخی شنیده ها، گویا سانروف بر روی جک J4 نصب نشده است، تمرمز دیسکی جلو و کاسه‌ای در عقب

نوشته: میلاد میرعابدینی

فرزند مترقی جک در یک قدمی بازار/ بررسی فنی جک S7 در آستانه ورود به ایران

نمایشگاه خودرو مشهد (8)/ رهام گل سرسبد غرفه نارنجی پوشان

400 کیلومتر تست و بررسی میدانی بی وای دی S6 در شهر و جاده/ از کویر کرمان تا کوهستان دیزین

نگاهی به یک دست دوم هیجان انگیز/ بررسی پروتون جنتو

بررسی 2 روزه لوکسژن S3 در مسیرهای شهری / انقلاب در مهندسی ژنوم

تازه‌ وارد پرمدعا!/ تست و بررسی میدانی بی وای دی F3 در جاده چالوس

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی