پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا CH-R (1)

جنگ اقتصادی آمریکا و ترکیه این بار گریبان تویوتا CH-R را خواهد گرفت!

وین نامبر هر خودرو شامل کد هایی است که نشان می دهد خودرو مورد نظر در کجا ساخته شده است. شاید فکر کنید کمپانی تویوتا نمونه CH-R را در آمریکا یا ژاپن می سازد. فکری که شاید منطقی به نظر برسد. اما اگر به وین نامبر این خودرو دقت کنیم، حرف N را مشاهده می […]

ارشیا
شنبه - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷

وین نامبر هر خودرو شامل کد هایی است که نشان می دهد خودرو مورد نظر در کجا ساخته شده است. شاید فکر کنید کمپانی تویوتا نمونه CH-R را در آمریکا یا ژاپن می سازد. فکری که شاید منطقی به نظر برسد. اما اگر به وین نامبر این خودرو دقت کنیم، حرف N را مشاهده می کنیم که نشان می دهد این خودرو در ترکیه ساخته می شود. اکنون که جنگ اقتصادی میان آمریکا و ترکیه بالا گرفته است، ممکن است نمونه CH-R در این میان قربانی شود.

تویوتا CH-R (3)

از زمان انتخاب شدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، انواع و اقسام تحریم ها و تعرفه های مختلف در حوزه خودرو را شاهد بودیم. از وضع تعرفه های جدید برای خودروهای اروپایی و در گیری با کشور های چین و اکنون ترکیه. اخیرا کمپانی بیوک در ساخت نمونه Envisions که در کشور چین ساخته می شود، از دولت مردان آمریکا خواسته بود که آن ها را از پرداخت تعرفه معاف کنند.

تویوتا CH-R (2)

اما همه این چیز هایی که گفتیم چه ربطی به تویوتا CH-R دارد؟. اخیرا رجب طیب اردوغان در پاسخ به تحریم های آمریکا، تعرفه 120 درصدی برای خودرو های آمریکایی در نظر گرفته است. حال اگر آمریکا بخواهد در جواب وضع تعرفه های واردات توسط ترکیه، تعرفه های جدیدی را وضع کند، کمپانی تویوتا سود زیادی را از دست خواهد داد.

تویوتا CH-R (4)

کشور ترکیه سالی 25 بیلیون دلار از کارخانه های هیوندای، هوندا، فورد، فیات، رنو و تویوتا که در ترکیه وجود دارند به خارج صادرات می کند. حال اگر این کارخانه ها گرفتار تحریم های آمریکا شوند، سود زیادی را از دست خواهند داد.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

کانسپت تویوتا سوپرا 2.7 میلیون دلاری/ خودرویی که اجازه تردد در شهر را ندارد!

تویوتا 86 TRD با قابلیت فرمان پذیری و ترمز گیری بهتر معرفی شد

تخصیص ارز تنها به ۸۰ دستگاه از ۳۷۸۲ خودرو ثبت سفارش شده ایرتویا

معرفی نسل جدید تویوتا سوپرا در فستیوال سرعت Goodwood

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی