پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فودی لندفورت

فودی لندفورت به خانه کدام خودروساز می رود؟/ نگاهی به مشخصات فنی شاسی بلند استتار شده خیابان های پایتخت

بدون شک تردد خودرویی با این نوع از پوشش در ایران نشان از گذراندن مراحل تست های فنی و استانداردی دارد. از این رو از همین حالا می توان گفت یکی از خودروسازان کشور قصد تولید این خودرو را دارد. اما لندفورت میهمان کدام یک از خودروسازان جاده مخصوص خواهد شد؟ به گزارش پایگاه خبری […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷

بدون شک تردد خودرویی با این نوع از پوشش در ایران نشان از گذراندن مراحل تست های فنی و استانداردی دارد. از این رو از همین حالا می توان گفت یکی از خودروسازان کشور قصد تولید این خودرو را دارد. اما لندفورت میهمان کدام یک از خودروسازان جاده مخصوص خواهد شد؟

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

تردد یک شاسی بلند درشت اندام با کاورهای استتاری در تهران طی روزهای گذشته باعث شد عکس های زیادی از این خودرو توسط کاربران در فضای مجازی منتشر شود. خودرویی که هر چند کاور شده بود اما می توانستید از ظاهر و شکل آن و البته کمی سرچ در اینترنت دریابید که این  شاسی بلند محصولی از برند Foday
Guangdong Foday Automobile)) چین است. خودروسازی که در سال 1988 پا به عرصه صنعت گذاشته است و به صورت تخصصی به ساخت خودروهای تجاری سبک و شاسی بلند می پردازد که شاسی بلند پنهانکار نیز یکی از محصولات همین کمپانی است.

فودی لندفورت

اگر نگاهی به لیست محصولات تولیدی فودی بیندازید به نام Landfort برمی خورید. خودرویی که همان شاسی بلند استتار شده خیابان های پایتخت است. بدون شک تردد خودرویی با این نوع از پوشش در ایران نشان از گذراندن مراحل تست های فنی و استانداردی در ایران را دارد. از این رو از همین حالا می توان گفت یکی از خودروسازان کشور قصد تولید این خودرو را دارد. اما لندفورت میهمان کدام یک از جاده مخصوصی هاست؟ شاید پاسخ به این سوال کمی زود باشد اما آنچه که مسلم است این خودرو از نظر ظاهری و شاید بدنه می تواند مشتریان خاصی را جذب خود کند.

فودی لندفورت

فودای که از نظر پلتفرمی در واقع شباهت هایی با دانگ فنگ P16 دارد، با استفاده از یک شاسی نردبانی ساخته می شود که رام های قدرتمند در شاسی حرکت های دینامیکی آن کاملا کنترل شده است. در این خودرو از سیستم تعلیق طبق دوبل در جلو و فنر مارپیچی در عقب استفاده شده است. ترکیبی که برای تردد های شهری و حتی خارج از جاده کاملا نرمال است. در این خودرو در بازارهای مختلف از پیشرانه های متفاوتی ساخت میتسو بیشی و نیسان و حتی نمونه های دیزلی استفاده شده است. اما به نظر می رسد منطقی ترین ترکیب برای این شاسی بلند درشت هیکل در بازار ایران یک نمونه اتمسفر و یک نمونه توربو باشد.

از جمع پیشرانه های این خودرو شاید مدل 2 لیتری توربوشارژ ساخت میتسوبیشی بهترین گذینه برای بازار ایران باشد. این پیشرانه می تواند در دور 5 هزارو 600 به قدرت 215 اسب بخار برسد. همچنین بین دورهای 2000 تا 3000 می تواند 280 نیوتن متر گشتاور را تقدیم راننده کند. نکته ایی که در سفرهای آفرودی بسیار کارآمد خواهد بود. اما دیگر پیشرانه هایی که احتمال انتخاب آن برای بازار ایران زیاد است احتمالا از نوع اتمسفر یا تنفس طبیعی خواهد بود.

فودی لندفورت

باز هم نگاهی به پیشرانه ها می گوید مدل KA25 که ساخت نیسان است و حجمی معادل 2.5 لیتر دارد نیز امکان حضور در سینه این خودرو در بازار ایران را دارد. این پیشرانه که به صورت تنفس طبیعی ساخته شده است می تواند 175 اسب بخار نیرو را در دور 5 هزار و 800 تولید کند و گشتاور آن هم به 225 نیوتن متر می رسد که این گشتاور بین دورهای 2500 تا 3000 دور در اختیار راننده قرار می گیرد. هر دو این پیشرانه ها 4 سیلندر هستند  و بنزینی. برای این خودروی 7 نفره دو نوع گیرباکس می توان تصور کرد. زیرا مدل 2.5 لیتری با گیرباکی 5 سرعته دستی کوپل شده است و مدل 2 لیتری توربو نیز در بازارهای خارجی با گیرباکس اتوماتیک موسوم به RMT عرضه می شود. در خصوص تجهیزات رفاهی و ایمنی خودرو نمی توان به راحتی اظهار نظر کرد اما ترمزهای دیسکی در هر 4 چرخ که مجهز به ABS+EBD هستند به همراه مانیتور 8 اینچی و سیستم مولتی مدیا از بدیهی ترین داشته های این خودرو هستند. ضمن این که رادر در نقاطه کور، دوربین و سنسور دید عقب، صندلی راننده با امکان تنظیم برقی در 6 جهت، کروز کنترل، سیستم صوتی با 8 اسپیکر و ساب ووفر، آینه های جانبی تاشونده برقی مجهز به گرمکن، آینه وسط فتوکرومیک، سنسور نور و بارانGPS، کولر دوم همراه تصفیه هوا، مانیتور پشت صندلی ها، سیستم هشدار باد لاستیک و رینگ های 17 تا 19 اینچی از جمله امکانات و آپشن هایی هستند که می توانند در این خودرو به کارگیری شوند.

با توجه به شیب تند افزایش قیمت خودروهای  شاسی بلند میانه بازار در اثر تحریم ها و نوسانات ارزی، خودروهای رده پایین تر امروز جای انها را در بازار پر کرده اند. به این ترتیب باید گفت فودای می تواند یکی از انتخاب های خوب میانه بازار باشد. هر چند اطلاعات دیگری از تولید این خودرو و قیمت آن در دست نیست اما، مشخصات فنی و ظاهری آن نشان می دهد در صورت تولید ورژن مناسب بازار ایران و قیمت گذاری صحیح می تواند یکی از موفق ترین خودروهای درشت هیکل بازار یاران باشد.ژ

 

تست چری آریزو6 با چهره ای مخفی در ایران

مامور مخفی سایپا در هند / بررسی احتمال تولید محصول جدید سایپا با همکاری رنو هندوستان

فرزند مترقی جک در یک قدمی بازار/ بررسی فنی جک S7 در آستانه ورود به ایران

رنج روور به زبان چینی!/ بررسی فنی دامای X7

تعریف جناب S7 از واژه لوکس/ مروری بر ویژگی های شاسی بلند جدید بی وای دی

یکه تازی چری تیگو7 در بازار ایران/ شاسی بلند لوکس چینی ماند و رقبای وارداتی پریدند!

گران ترین شاسی بلند جهان از سرزمین اژدها می آید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی