پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کارت ایرتون سنا (3)

کارت ایرتون سنا ، راننده افسانه ای فرمول یک به فروش می رسد

کارتینگ یکی از رشته های مهیج اتومبیلرانی است که به نوعی پایه فرمول یک به حساب می آید. بسیاری از راننده های بزرگ جهان از جمله مایکل شوماخر،ایرتون سنا و لوئیس همیلتون کار خود را از کارتینگ شروع کردند. اکنون کارت تکرار نشدنی ترین راننده تاریخ اتومبیلرانی یعنی ایرتون سنا برای فروش گذاشته شده است. […]

ارشیا
یکشنبه - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷

کارتینگ یکی از رشته های مهیج اتومبیلرانی است که به نوعی پایه فرمول یک به حساب می آید. بسیاری از راننده های بزرگ جهان از جمله مایکل شوماخر،ایرتون سنا و لوئیس همیلتون کار خود را از کارتینگ شروع کردند. اکنون کارت تکرار نشدنی ترین راننده تاریخ اتومبیلرانی یعنی ایرتون سنا برای فروش گذاشته شده است.

کارت ایرتون سنا (2)

این کارت در تاریخ 5 سپتامبر در حراجی RM به معرض نمایش گذاشته خواهد شد. قیمت پیش بینی شده برای این کارت چیزی بین 63,800 تا 90,000 هزار دلار است. 10 درصد از سود حاصل از فروش این کارت به خیریه ایرتون سنا در برزیل داده می شود تا خرج کودکان کم بضاعت برای تحصیلشان شود. این خیریه هم اکنون 1 میلیون و 500 هزار کودک را تحت حمایت خود دارد و با استخدام بیش از 65 هزار معلم، در 17 ایالت برزیل فعالیت می کند. ایرتون سنا یکی از بهترین راننده های تاریخ مسابقات فرمول یک است. او موفق به کسب 3 مقام قهرمانی در سال های 1988 ، 1990 و 1991 شد تا نامش به عنوان یکی از پر افتخار ترین راننده های فرمول یک در تاریخ ثبت شود.

کارت ایرتون سنا (5)

اما متاسفانه سنا در سال 1994 در جریان گرند پری سن مارینو جان خود را از دست داد تا دنیا یکی از ناب ترین استعداد های اتومبیلرانی را از دست بدهد. کارتی که اکنون برای فروش گذاشته شده است تنها 6 هفته قبل از مرگ ایرتون سنا، توسط وی رانده شده بود. به گفته یکی از دوستان نزدیک سنا، او با این کارت در تاریخ 19 March 1994 رانندگی کرده بود. او دوستانش را برای تفریح به پیست کارتینگی در زادگاهش سائو پائلو دعوت کرده بود و در جریان مسابقه با این کارت حاضر شده بود.

کارت ایرتون سنا (4)

این کارت بعد از گذشت 24 سال از مرگ سنا هرگز رانده نشده بود. اما اکنون کارت ایرتون سنا توسط کمپانی سازنده شاسی و سازنده موتور، به صورت کامل بازسازی شده است تا به اصالت خود بازگردد.

کارت ایرتون سنا (1)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

مروری بر زندگی ایرتون سنا راننده افسانه ای فرمول 1 به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد در گذشت وی

خودروی فرمول 1 ایرتون سنا فروخته شد

خداحافظ اسطوره / فرناندو آلونسو از مسابقات فرمول یک خداحافظی کرد

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی