پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مترو تهران

افتتاح 10 کیلومتر از خط 6 مترو تا آبان ماه سال جاری

شهردار تهران از افتتاح خط 6 مترو در هفته دولت سال آینده خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ محمدعلی افشانی صبح امروز در حاشیه بازدید از خط 6 مترو با بیان اینکه حمل و نقل عمومی و توسعه آن یکی از مهمترین مسائل شهر تهران است، گفت: امروز به همراه رئیس شورا […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۵ شهریور ۱۳۹۷

شهردار تهران از افتتاح خط 6 مترو در هفته دولت سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

محمدعلی افشانی صبح امروز در حاشیه بازدید از خط 6 مترو با بیان اینکه حمل و نقل عمومی و توسعه آن یکی از مهمترین مسائل شهر تهران است، گفت: امروز به همراه رئیس شورا و تعدادی از اعضای کمیسیون حمل و نقل بازدیدی از خط 6 مترو داشتیم.

وی افزود: میزان پیشرفت فیزیکی این خط به گونه‌ایست که احتمالا تا هفته دولت سال آینده بخش زیادی از این خط افتتاح و کل 32 کیلومتر نیز تا پایان سال 98 به افتتاح می‌رسد.

وی با بیان اینکه 10 کیلومتر این خط با چهار ایستگاه آن گونه که پیمانکار و معاونت حمل و نقل اعلام کرده‌اند در نیمه دوم سال جاری به بهره برداری می‌رسد، گفت: پیمانکار عنوان کرده است که تا پایان آبان ماه این 10 کیلومتر را به بهره برداری می‌رساند.

افشانی در مورد سرانجام بانک شهر نیز گفت: خوشبختانه مشکلات بانک شهر در حال حل شدن است و اعضای هیات مدیره معرفی شده‌اند و این ماه تشکیل جلسه داده و مدیرعامل بانک را مشخص می‌کنند.

به گفته شهردار تهران، در هفته گذشته نیز 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطار شهری منتشر شده است و امیدواریم 1300 میلیارد تومان باقیمانده اوراق مشارکت را نیز به سرانجام برسانیم و مشکلات در رابطه با بانک شهر، مدیریتی است که در حال رفع هستیم.

وی با بیان اینکه خط 6 و 7 در ایستگاه ابتدایی و پایانی تکمیل شده اما ایستگاه‌های میانی باقیمانده‌اند، گفت: با توجه به اینکه حجم بالایی از پروژه‌های تونلی و بزرگراهی داریم اگر بخواهیم به یکدفعه 20 الی 30 کیلومتر را افتتاح کنیم، نیازمند حجم زیادی از بودجه هستیم که در نظر داریم به صورت فازبندی این پروژه‌ها را افتتاح کنیم.

افشانی در مورد سرانجام واگن‌های مترو نیز با بیان اینکه در 20 روز گذشته شورای اقتصاد تشکیل نشده است اما در کمیسیون فنی این شورا تامین مالی واگن‌ها تصویب شده است، گفت: قطعا در اولین جلسه شورای اقتصاد موضوع واگن‌ها نیز بررسی می‌شود.

وی در مورد پرداخت طلب پیمانکاران نیز گفت: یکی از مشکلات شهرداری میزان بدهی است که به بیش از 50 هزار میلیارد تومان می‌رسد اما از هفته گذشته پرداخت دیون پیمانکاران جزء را شروع کرده‌ایم.

منبع: ایسنا

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه: خط 6 مترو شهریور امسال به بهره برداری می رسد

بلیت قطار حومه با کارت‌بلیت‌های مترو یکسان‌سازی می‌شود

افتتاح خط 7 مترو تهران با حضور شهردار و استاندار تهران

مترو پرند فعال سازی می شود / مروری بر روند پیشرفت مترو شهرهای حومه تهران

افتتاح فاز نخست خط 6 مترو تا پایان شهریور ماه

افزایش قیمت بلیت مترو از امروز/ تخفیف برای استفاده از کارت اعتباری

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی