پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رنو-لوگو

فعالیت رنو در ایران تعلیق شده، نه لغو/ سیاست ممنوعیت واردات خودرو اشتباه است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فعالیت رنو در ایران تعلیق شده و لغو نشده است، گفت: سیاست ممنوعیت واردات خودرو اشتباه بوده و واردات خودرو به جای ممنوع شدن باید مدیریت شود. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو به نقل از اقتصادخودرو؛ یکی از چالش های صنعت خودرو کشور بعد از […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۰ شهریور ۱۳۹۷

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فعالیت رنو در ایران تعلیق شده و لغو نشده است، گفت: سیاست ممنوعیت واردات خودرو اشتباه بوده و واردات خودرو به جای ممنوع شدن باید مدیریت شود.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو به نقل از اقتصادخودرو؛ یکی از چالش های صنعت خودرو کشور بعد از اعمال تحریم های جدید آمریکا، سرنوشت قراردادهای خارجی از جمله شرکت رنو است.

در این خصوص دکتر منصور معظمی، رئیس ایدرو و معاون وزیر صمت با بیان اینکه هیچ کدام از طرف های خارجی خودروساز از جمله رنو از ایران نرفته اند، گفت: تعلیق به معنای قطع همکاری نیست
وی در گفتگوی اختصاصی با اقتصادخودرو گفت: هیچ کدام از شرکت های رنو، پژو و سیروئن رسما اعلام قطع همکاری نکرده اند و صرفا در شرایط کنونی به دلیل فشار آمریکا فعالیت شان در ایران تعلیق شده است.

معظمی خاطر نشان کرد: آنچه که من می دانم و میبینم این است که هیچ یک از این خودروسازان نمی خواهند از ایران بروند چرا که بازار ایران یک بازار بسیار خوبی برای آنان است.

وی در ادامه افزود: بازار ایران یک بازار گارانتی شده و امن برای طرف های خارجی به شمار می رود و لذا این شرکت ها هیچ گاه ایران را ترک نخواهند کرد.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه قطعا محصولات رنو در ایران تولید خواهد شد، گفت: بایستی علاوه بر گرفتن امتیازهای بیشتر از خودروسازان خارجی، انان را برای ادامه همکاری در ایران کمک کنیم.

وی با بیان اینکه باید شرایط را درک و به لحاظ حقوقی به طرف های خارجی کمک کنیم؛ عنوان کرد: نباید در زمانی که این شرکت ها مایل به ماندن در ایران هستند انان را مجبور به ترک ایران کنیم.

معظمی در پاسخ به این سوال که منوعیت واردات خودرو از جمله محصولات رنو به ایران، یک رفتار دوگانه در خصوص همکاری با خودروسازان خارجی است و قطعا شرکت رنو را از حضور در ایران دلسرد می کند، گفت: من به عنوان یک کارشناس باید بگویم که ممنوعیت واردات جای تامل جدی دارد و بایستی مورد ارزیابی و بازنگری قرار گیرد.

وی افزود: ضرورتی نداشت که واردات خودرو ممنوع شود چرا که می توانیم بدون اعمال ممنوعیت بازار را مدیریت کنیم به طوری که بازار دچار التهاب نشود.

رنو هم رفتنی شد! / رنو فرانسه در راستای تبعیت از تحریم های آمریکا از ایران می رود

رنو با چه فرمولی در ایران می ماند؟ / پژو سیتروئن به دنبال راهکارهایی برای ماندگار شدن در ایران

خودروسازان برزیلی در بازار خودروهای تجاری ایران حاضر می شوند

دلایل خروج مزدا از ایران

کوچ پژو سیتروئن از ایران / تعلق سرمایه گذاری گروه خودروسازی PSA در ایران

تاثیر منفی تحریم های آمریکا بر فروش اسکانیا / اسکانیا به دنبال راهی برای ادامه فروش قطعات یدکی در ایران

بستن درهای کشور به روی خودروهای وارداتی چه عواقبی دارد؟

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی