پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرمول یک مونزا (1)

کیمی رایکونن رکورد سریع ترین دور تاریخ فرمول یک را شکست!

بهترین خبر برای تیفوسی های فراری. در جریان انتخابی گرند پری مونزا در ایتالیا، کیمی رایکونن توانست سریع ترین دور تاریخ فرمول یک را ثبت کند. پس از او سباستین فتل در رده دوم قرار گرفت تا خط استارت گرند پری مونزا، با دو خودروی فراری در مقام های اول و دوم مزین شود. کیمی […]

ارشیا
یکشنبه - ۱۱ شهریور ۱۳۹۷

بهترین خبر برای تیفوسی های فراری. در جریان انتخابی گرند پری مونزا در ایتالیا، کیمی رایکونن توانست سریع ترین دور تاریخ فرمول یک را ثبت کند. پس از او سباستین فتل در رده دوم قرار گرفت تا خط استارت گرند پری مونزا، با دو خودروی فراری در مقام های اول و دوم مزین شود.

فرمول یک مونزا (3)

کیمی رایکونن از زمان بازگشتش به تیم فراری در سال 2014، تقریبا به عنوان راننده دوم تیم شناخته می شود. اما رایکونن در این فصل بارها و بارها اثبات کرده که هنوز هم توانایی بسیار بالایی دارد. این اولین پل پوزیشن رایکونن از گرند پری موناکو در سال 2017 تاکنون است. کیمی رایکونن توانست با ثبت زمان 1:19.119 و میانگین سرعت  163.785 مایل ( 262 کیلومتر بر ساعت) رکورد سریع ترین دور تاریخ فرمول یک را بشکند. تا قبل از این، رکورد سریع ترین لپ تاریخ فرمول یک متعلق به خوان پابلو مونتویا با میانگین سرعت 162.949 مایل (260 کیلومتر بر ساعت) بود.

فرمول یک مونزا (2)

هم چنین کیمی رایکونن پس از نایجل منسل که توانست در گرند پری استرالیا سال 1994 پل پوزیشن را بدست آورد، به عنوان پیرترین قهرمان تایم گیری تبدیل شد. کیمی رایکونن اکنون 38 سال سن دارد. به گفته کیمی رایکونن: این نتیجه بسیار خوبی است اما تاکنون تنها نصف راه را طی کردیم. سباستین فتل هم توانست در انتخابی اول و دوم مقام اول را کسب کند اما در آخر این کیمی رایکونن بود که توانست پل پوزیشن را از آن خود کند.

فرمول یک مونزا (4)

سباستین فتل در رده دوم قرار گرفت و لوییس همیلتون در رده سوم  تا یک استارت جذاب و دیدنی را شاهد باشیم. سباستین فتل که خیلی از دوم شدنش خوشحال نشده بود، تا آخرین لحظات فکر می کرد که جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. اما تیم در تماس رادیویی اعلام کرد که رایکونن مقام اول را کسب کرده است. سباستین فتل بعد از کوالیفای از تیم فراری توضیح خواسته بود و خیلی از این اتفاق خوشحال نبود. به هر حال مسابقه مونزا امروز از ساعت 17:40 آغاز می شود که شاهد رقابتی جذاب و دیدنی بین کیمی رایکونن، سباستین فتل و لوئیس همیلتون خواهیم بود.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

گزارش فرمول یک بلژیک / پیروزی فتل و تصادف وحشتناک لکرلک و آلونسو

کارت ایرتون سنا ، راننده افسانه ای فرمول یک به فروش می رسد

گزارش مسابقه فرمول یک مجارستان / پیروزی همیلتون و پایانی پر برخورد برای فراری

گزارش مسابقه فرمول یک آلمان/ پیروزی دراماتیک همیلتون و اشتباه دور از تصور فتل

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی