پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب‌ام‌و X6 35i

تست فنی و بررسی شرایط نگهداری ب‌ام‌و X6 35i کارکرده

گوژ پشت عصبانی همه ساله تعداد زیادی خودرو در سراسر دنیا معرفی و تولید می‌شود. اما از این میان، تنها تعداد محدودی می‌توانند جایگاهی ویژه کسب و نام‌ خود را برای همیشه جاودانه کنند. این خودروها ویژگی‌هایی دارند که آنها را یک پله بالاتر از هم دوره‌ای‌های خود قرار می‌دهند. تعدادی قابلیت‌های فنی خیره‌کننده نسبت […]

javankhodro
یکشنبه - ۸ شهریور ۱۳۹۴

گوژ پشت عصبانی

همه ساله تعداد زیادی خودرو در سراسر دنیا معرفی و تولید می‌شود. اما از این میان، تنها تعداد محدودی می‌توانند جایگاهی ویژه کسب و نام‌ خود را برای همیشه جاودانه کنند. این خودروها ویژگی‌هایی دارند که آنها را یک پله بالاتر از هم دوره‌ای‌های خود قرار می‌دهند. تعدادی قابلیت‌های فنی خیره‌کننده نسبت به خودروهای زمان خود دارند و تعدادی از نظر طراحی در دوره خود پیشگام هستند. در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۷، ب‌ام‌و با ارائه کانسپتی عجیب‌وغریب، برای اولین بار دنیا را با مفهوم جدیدی به نام کوپه شاسی‌بلند آشنا کرد. در سال بعد و در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۸این مفهوم رنگ واقعیت به خود گرفت و نخستین کوپه شاسی‌بلند جهان با نام X6 از سوی ب‌ام‌و معرفی شد. این مدل ب‌ام‌و برای اولین بار کلاس SAC (SPORT ACTIVITY COUPE) را تعریف کرد و از بدو تولدش نظر اکثر علاقه‌مندان به خودرو و نشریات معتبر خودروی را به خود جلب کرد. نخستین نسل X6 با کد 71E شناخته می‌شود. مدلی که تولید آن از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ به طول انجامید و سرانجام در سال ۲۰۱۴ جای خود را به نسل جدیدش با کد اتاق 16F داد. شرایط خاص واردات X6 به کشور باعث شد تا حجم واردات این شاسی‌بلند جذاب، به مراتب محدودتر از سایر مدل‌های ب‌ام‌و باشد.

ب‌ام‌و X6 35i

همان‌طور که در شماره قبل اشاره شد، محدودیت‌های خاص گمرکی باعث شده تا تقاضا برای خرید خودروهای دست‌دوم بیشتر از قبل شود. به همین جهت ما نیز تصمیم گرفتیم تا در هر شماره، نگاهی ویژه به یکی از دست‌دوم‌های جذاب بازار داشته باشیم و شما را بیشتر با نقاط قوت و ضعف آنها آشنا کنیم. خرید خودرو دست‌دوم مشکلات خاص خودش را دارد و خریداری که سراغ این‌گونه خودروها می‌رود، ریسک‌های مختلفی را قبول کرده تا در عوض از قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص اتومبیل خود لذت ببرد. ویژگی‌هایی که نمونه آن در گزینه‌های صفرکیلومتر با قیمت برابر دیده نمی‌شود.

در این شماره به سراغ یک دستگاه ب‌ام‌و X6 شش سیلندر رفتیم. یکی از بهترین انتخاب‌ها میان دست‌دوم‌های رنج ۵۰۰ میلیون تومان، که با ویژگی‌های منحصربه‌فردش می‌تواند طرفداران دوآتشه خودروهای صفرکیلومتر را نیز وسوسه کند.

وضعیت 6X در بازار ایران

این روزها اگر بخواهید با بودجه ۵۰۰ میلیون تومانی گزینشی منطقی میان شاسی‌بلندهای اسپرت داشته باشید، بدون شک یکی از بهترین انتخاب‌ها، ب‌ام‌و X4 جدید خواهد بود. یک شاسی‌بلند اسپرت کوچک که با این قیمت یک پیشرانه کوچک ۲ لیتری توربو، یک کابین نه‌چندان جادار و ظاهری ناموزون را در اختیارتان قرار می‌دهد. البته X4 به هیچ عنوان انتخاب اشتباهی نیست و در غیاب رقبای برتر، فعلا می‌تواند در بازار ایران بتازد، اما اگر کمی گستره انتخابتان را وسیع‌تر کنید و سری به بازار خودروهای دست‌دوم بزنید، ب‌ام‌و X6 35i نیز به یکی از گزینه‌های پیش رویتان تبدیل خواهد شد. شاسی‌بلندی بزرگ‌تر، قدرتمندتر و به مراتب جذاب‌تر از X4. همان‌طور که اشاره شد، واردات X6 به ایران با محدودیت‌هایی همراه بود که باعث شد این مدل محبوب ب‌ام‌و در بازار ایران کمیاب شود. X6 از اوایل سال ۲۰۱۰ و با مجوزهای خاص قدم به ایران گذاشت. اما چند سال بعد واردات این مدل گسترده‌تر شد، تا سال پیش که با وضع قوانین جدید گمرکی، واردات آن به کشور به کلی متوقف شد.

ب‌ام‌و X6 35i

برای خرید X6 35i مدل ۲۰۱۱ با کارکردی حدود ۵۰هزار کیلومتر باید مبلغی حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کنید.

ادامه مطلب را در مجله تخت گاز بخوانید

هنرنمایی ب‌ام‌و در طراحی X6

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث شد تا نام X6 به عنوان یکی از محصولات خاص ب‌ام‌و در برگی از کتاب تاریخ خودروسازی ثبت شود، همین طراحی خیره‌کننده و فرم عجیب‌وغریب بدنه‌اش بود که پس از سال‌ها، هنوز هم زیبایی و جذابیت خود را حفظ کرده.

جالب است بدانید در طراحی ب‌ام‌و X6، از آناتومی بدن کرگدن الهام گرفته شده است. گلگیرهای ورم‌کرده و بدنه عضلانی، به همراه چراغ های عبوس جلو، از X6 یک شاسی‌بلند با صلابت و جذاب ساخته‌اند. خطوط کاپوت به روی چراغ‌های جلو انتقال یافته‌اند. هم‌چنین در قسمت جلو، از زیبایی هواکش‌های بزرگ روی سپر نیز نمی‌توان گذشت که به خوبی خبر از باطن قدرتمند X6 می‌دهند.

ادامه مطلب را در مجله تخت گاز بخوانید

کابین ساده اما جذاب

دکوراتیو کابین X6 با طراحی جذاب بدنه و ماهیت اسپرتش هماهنگی دارد. در حقیقت، کابین X6 شباهت کمتری به کابین سایر شاسی بلندهای معمول دارد و از این نظر با کابین سدان‌ها و کوپه‌های اسپرت ب‌ام‌و قابل مقایسه است. برای X6 چهار صندلی اسپرت و راحت در نظر گرفته شده است. صندلی‌های عقب با یک کنسول میانی از یکدیگر مجزا می‌شوند و با توجه به این فرم طراحی، نشستن نفر سوم در ردیف عقب کابین، عملا امکان‌پذیر نیست. قبل از نشستن روی صندلی‌های X6 تصور کردم که با توجه به شیب سقف و فرم کوپه‌مانند بدنه، فضای کابین چندان جادار نیست. هم‌چنین تجربه‌ای که از فضای نه‌چندان جادار کابین X4 داشتیم نیز به این تصور دامن می‌زد. اما کابین جادار X6 و صندلی‌های راحتش، ثابت کرد که در راحتی چیزی از یک شاسی‌بلند معمولی کم ندارد. فضای پا و سر برای سرنشینان عقب کاملا مناسب است. البته در صورت عقب کشیدن صندلی‌های جلو، فضای پا برای افراد قد بلند کمی محدود می‌شود. صندلی‌های اسپرت جلو نیز به خوبی تعادل سرنشینان را در پیچ‌ها حفظ می‌کنند و اجازه حرکت اضافی به بدن نمی‌دهند. طراحی کنسول جلو همان چیزی است که از یک ب‌ام‌و اصیل انتظار دارید. اسپرت، جذاب و چشم‌نواز. در مدل مورد آزمایش کنتراست رنگ سفید و مشکی در رنگ‌بندی کابین، جذابیت این قسمت را دوچندان کرده است. هم‌چنین تریم داخلی فیبرکربن جلوه اسپرت کابین را دوچندان کرده و هماهنگی مناسبی با قطعات فلزی براق دارد.

ادامه مطلب را در مجله تخت گاز بخوانید

ب‌ام‌و X6 35i

پشت فرمان X6

وقت آن رسیده پشت فرمان این ب‌ام‌و جذاب قرار بگیریم. به لطف همکاری دوستانه مالک خودرو، توانستیم حدود ۴ ساعت در انواع مسیرهای شهری، اتوبانی و جاده‌ای با X6 رانندگی کنیم.

اجازه دهید قبل از شروع رانندگی و استارت زدن پیشرانه، به موقعیت راننده پشت فرمان بپردازیم. خوشبختانه تسلط به خودرو و موقعیت قرارگیری پشت فرمان کاملا مناسب است. آینه‌های بزرگ جانبی دید وسیعی از طرفین را در اختیار راننده قرار می‌دهند و ستون‌های جلو روی دید جانبی تاثیری ندارد. اما پشت فرمان X6 باید قید دید عقب را بزنید. به خاطر فرم خاص قسمت عقب وستون‌های پهن، تقریبا می‌توان گفت کمتر چیزی از آینه میانی قابل مشاهده است. اما هنگام پارک دوربین دید عقب، سیستم PDC کنترل فواصل پارک و سنسورهای فاصله‌سنج به کمک راننده می‌آیند و فضای پشت را در صفحه نمایش ۸.۸ اینچی جلو نمایش می‌دهند.

ادامه مطلب را در مجله تخت گاز بخوانید

در پایان

X6 پکیج کاملی از طراحی جذاب و سواری هیجان‌انگیز را در اختیارتان می‌گذارد. اگر به دنبال سواری یک کوپه اسپرت و ابهت یک شاسی‌بلند غول پیکر هستید، 6X بهترین گزینه پیش‌رویتان است. اما اگر هدفتان از خرید خودرو شاسی‌بلند، تردد در مسیرهای ناهموار و به اصطلاح آفرودی است، باید به کلی X6 را فراموش کنید. هم‌چنین اگر پا به سن گذاشته‌اید و حوصله تکان‌های اضافی داخل کابین را ندارید، به هیچ عنوان سراغ X6 نروید. کارکرد معقول برای یک X6 مدل ۲۰۱۱ یا ۲۰۱۲، حدود ۴۰ الی ۶۰ هزار کیلومتر است. از نکات منفی آن می‌توان به لوازم و سرویس‌های گران‌قیمت و مصرف سوخت زیادش اشاره کرد، اما در صورت استفاده صحیح از آن و انجام به موقع سرویس‌ها، کاملا خودرو کم‌استهلاک و کم‌آزاری خواهد بود.

اگر ب ام و دارید مراقب جیبتان باشید!

نمایندگی شماره 16 پرشیا خودرو – تهران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی