پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

روغن موتور

ضعف نظارتی، روغن موتور را 3 برابر گران کرد

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس از آنجا که مواد اولیه روغن موتور به صورت ارزی وارد نمی شود دلیل افزایش قیمت تا 3 برابر، ضعف نظارتی است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ علی بختیار عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به افزایش قیمت برخی فرآورده های نفتی، گفت: برخی از تصمیمات و […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۱۹ شهریور ۱۳۹۷

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس از آنجا که مواد اولیه روغن موتور به صورت ارزی وارد نمی شود دلیل افزایش قیمت تا 3 برابر، ضعف نظارتی است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

علی بختیار عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به افزایش قیمت برخی فرآورده های نفتی، گفت: برخی از تصمیمات و گران کردن قیمت برخی محصولات استحصال شده از نفت کاملا جنبه غیرقانونی داشته و مجلس در برخی موارد مجبور شده برای جلوگیری از گرانی ها طرح تهیه کند.
وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف کننده باید نظارت های لازم را انجام دهد تا قیمت محصولاتی همانند روغن موتور افزایش نیابد و سازمان تعزیرات حکومتی باید با متخلفان برخورد کند.

بختیار با بیان اینکه دامنه گرانی ها به قیر نیز رسیده است، افزود: در بودجه سال 97 حدود 3 هزار میلیارد تومان قیر رایگان به برخی دستگاه ها اختصاص یافت تا 4 میلیون تن قیر به صورت رایگان در اختیار بخش های مختلف قرار گیرد اما به دلیل اینکه قیر توسط برخی شرکت ها گران شده است میزان تناژ پایین آمده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: گرانی قیر در آسفالت جاده ها، معابر روستایی، بزرگراه ها و شهرداری ها تاثیر گذاشته است که بر این اساس طرح استفساریه ای توسط نمایندگان تدوین و در کمیسیون انرژی مصوب شد مبنی بر اینکه آیا این 3 هزار میلیارد تومان با همان قیمت گذشته باشد یا خیر که در پاسخ آن “بله” عنوان شده است، به دلیل اینکه قیمت محصولات تولیدی داخلی تابع قیمت های صادراتی نیست که عنوان شود به قیمت دلار وابسته است.

وی با انتقاد ازرویه ای که در بخش های مختلف تولیدات نفتی ایجاد شده است گفت: علیرغم عدم افزایش قیمت مواد اولیه محصولات نهایی همانند روغن موتور گران شده است که کمیسیون انرژی و صنایع و معادن به افزایش قیمت روغن موتور نیز ورود می کنند.

کشف و ضبط روغن موتور احتکار شده به ارزش 42 میلیارد ریال در خوزستان

رونق بازار روغن های تقلبی با افزایش 40 درصدی قیمت روغن موتور

عرضه روانکارها تحت تاثیر مشکل واردات مواد اولیه/ احتمال افزایش قیمت روغن موتور در بازار سیاه!

افزایش قیمت روغن موتور و لاستیک خودرو

نحوه تشخیص روغن موتور با کیفیت چگونه است؟

فرمول های روغنی!/ روغن موتور تاکومی با فرمولاسیون مخصوص موتورهای توربوشارژ

مسئول نظارت بر بازار روغن موتور کیست؟/گفت و گو با مدیر شرکت بازرگانی نفت بهران

دل موتور خودرو را خون نكنيد+فیلم روغن موتور تقلبی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی