پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قاچاق سوخت

روزانه 20 میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: روزانه 20 میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می شود، و طبیعی است که با افزایش قیمت ارز انگیزه برای قاچاق سوخت و کسب درآمد از محل قاچاق افزایش یابد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ جلال میرزایی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه […]

هادی سیانکی
شنبه - ۲۴ شهریور ۱۳۹۷

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: روزانه 20 میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می شود، و طبیعی است که با افزایش قیمت ارز انگیزه برای قاچاق سوخت و کسب درآمد از محل قاچاق افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

جلال میرزایی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید مشخص شود که محدوده و مرزی که از طریق آن قاچاق انجام صورت گرفته چه منطقه ای است، افزود: در سال های گذشته تعدادی از نمایندگان به وزیر ایراد می گرفتند که چرا کارت سوخت احیا نمی شود و بر این موضوع تاکید داشتند که بین افزایش قاچاق و نبود کارت سوخت رابطه وجود دارد اما هیچگاه مصادیقی برای اثبات آن ارائه ندادند.

وی با تاکید بر اینکه برای فعال کردن مجدد کارت سوخت باید هزینه-فایده شود، ادامه داد: باید محاسبه شود که فعال کردن مجدد کارت سوخت چه میزان هزینه دارد و تا چه میزان می تواند مانع قاچاق سوخت شود و آیا این سامانه در برابر حملات سایبری در امان است؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: باید اقدامات کارشناسی انجام شود و سپس تصمیم منطقی درباره بازگشت کارت سوخت اخذ شود، ضمن اینکه باید ملاحظات دیگری چون افزایش قیمت و دو نرخی کردن را مدنظر قرار داد.

وی با بیان اینکه گزارش مستندی به مجلس و کمیسیون انرژی ارائه نشده مبنی بر اینکه چه میزان سوخت در کشور قاچاق می شود، افزود: باید مقایسه تطبیقی صورت گیرد که در زمان وجود کارت سوخت چه میزان قاچاق صورت می گرفته و در نبود کارت سوخت آیا قاچاق افزایش یافته است.

میرزایی ادامه داد: اگر این نتیجه برسیم که کارت سوخت تاثیری در کاهش قاچاق ندارد، باید به دنبال دلایل دیگری برای قاچاق سوخت گشت که متغیرهای دیگری همانند کاهش ارزش پول ملی و افزایش  قیمت دلار از جمله این دلایل است.

وی با بیان اینکه باید و براساس فرضیه های اثبات شده برنامه ریزی کرد نه براساس احتمال ها، اظهار داشت: باید بررسی شود که آیا کاهش ریال عامل اصلی در قاچاق سوخت است یا نبود کارت سوخت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کمیسیون انرژی پس از تعطیلات مجلس میزان قاچاق سوخت را بررسی و درباره راه های پیشگیری از آن بحث و تصمیم گیری می کند.

منبع: خانه ملت

سیاست گذاری صحیح وزارت صنعت مانع قاچاق سوخت

کارت سوخت برود، قاچاق سوخت می آید

ماهانه معادل یارانه 20 میلیون نفر قاچاق سوخت

کشف ۱۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان

کشف سه هزار لیتر سوخت قاچاق در گنبد کاووس

57 هزار کارت سوخت در استان سیستان و بلوچستان مسدود شد

مسیر گران شدن بنزین با افزایش مصرف سوخت هموار می شود

گزارش مجلس از قاچاق 15 هزار خودرو در نیمه اول سال 96 تائید شد!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی