پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بزرگراه حکیم

سرعت خودرو در بزرگراه ها باید 10 کیلومتر کاهش یابد

عضو کمیسیون عمران  مجلس شورای اسلامی معتقد است از انجایی که اغلب تصادفات ناشی از سرعت غیرمجاز است لذا سرعت خودرو ها باید در آزادراه ها و بززگراه ها 10 کیلومتر کاهش یابد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران  مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سرعت خودرو در بزرگراه و […]

هادی سیانکی
شنبه - ۳۱ شهریور ۱۳۹۷

عضو کمیسیون عمران  مجلس شورای اسلامی معتقد است از انجایی که اغلب تصادفات ناشی از سرعت غیرمجاز است لذا سرعت خودرو ها باید در آزادراه ها و بززگراه ها 10 کیلومتر کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران  مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سرعت خودرو در بزرگراه و آزادراه ها کشور باید 10 کیلومتر نسبت به میزان کنونی کاهش پیدا کند، زیرا یکی از دلایل افزایش تصادفات در جاده ها، بالا بودن سرعت خودرو است، از این رو باید تصمیم جدی برای اصلاح سرعت قانونی صورت گیرد.

وی افزود: در شرایط کنونی بسیاری از تصادفات زنجیره ای به علت عدم رانندگی درست و منطبق با قانون است، بر اساس آمارها، روزانه 44 نفر در جاده های کشور در اثر تصادف فوت می کنند و چندین برابر این آمار، تعداد مجروحان سوانح جاده ای است.

کیانپور ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی به دنبال بالا بردن مشخصات فنی جاده ها با تبدیل بزرگراه ها به آزاد راه است، تا از این طریق ایمنی تردد افزایش یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در شرایط کنونی سر جمع پروژه های وزارت راه و شهرسازی، 230 هزار میلیارد تومان است که حدود یک دهم این اعتبار، مربوط به پروژه های راهسازی است که در حالت خوشبینانه حدود 10 هزار میلیارد تومان در این عرصه اختصاص داده می شود.

چرا سرعت خودرو از 480 کیلومتر بیشتر نمی شود؟

15 خودروی ارزان قیمت با سرعت نهایی بیش از 240 کیلومتر

بالاترین سرعت میان تخلفات خودرویی در سفرهای نوروزی

۷۰ درصد کشته های تصادفات عابران پیاده هستند/ تعداد خودروها ۶ یا ۸ برابر ظرفیت معابر پایتخت!

بیشتر تصادفات رانندگی در چه ساعاتی رخ می دهند؟/ علت اصلی تصادفات چیست؟

تصادفات رانندگی از ابتدای تابستان چند نفر کشته داده است؟/ مهمترین عوامل سوانح جاده ای

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی