پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شماره گذاری خودرو

کاهش 8 درصدی شماره گذاری خودروهای نوشماره در 5 ماه نخست سال جاری

رئیس پلیس راهور ناجا در حالی از کاهش 8 درصدی شماره گذاری خودرو‌های نوشماره در 5 ماه ابتدای امسال خبر داده که ماه گذشته بیشترین کاهش شماره‌گذاری خودرو‌های نوشماره را در کشور ثبت شده است. سردار تقی مهری با اشاره به افزایش قابل توجه تعداد وسائل نقلیه در کشور طی سال‌های اخیر اظهار کرد: آمار‌های موجود […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۳۱ شهریور ۱۳۹۷

رئیس پلیس راهور ناجا در حالی از کاهش 8 درصدی شماره گذاری خودرو‌های نوشماره در 5 ماه ابتدای امسال خبر داده که ماه گذشته بیشترین کاهش شماره‌گذاری خودرو‌های نوشماره را در کشور ثبت شده است.

سردار تقی مهری با اشاره به افزایش قابل توجه تعداد وسائل نقلیه در کشور طی سال‌های اخیر اظهار کرد: آمار‌های موجود نشان می‌دهد هر ساله بین ۱.۵ تا ۲ میلیون وسیله نقلیه جدید به چرخه ترافیکی کشور اضافه می‌شود مثلا تعداد خودرو‌ها از سال ۸۴ که حدود ۷.۵ میلیون بود، امسال به ۲۲ میلیون دستگاه رسیده است؛ همچنین در سال ۸۴، بین ۳ تا ۴ میلیون موتورسیکلت در کشور در حال تردد بودند که این تعداد، امروز به ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت رسیده است.

رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به این سوال که آیا طرح‌های فروش اخیر کمپانی‌های بزرگ داخلی که با استقبال بسیار مردم مواجه شده، می‌تواند هشداری برای افزایش تلفات ترافیکی در آینده باشد، گفت: آمار‌ها روند رشد تعداد وسائل نقلیه نشان می‌دهد و عمدتاً هرچقدر ظرفیت تولید خودرو‌ها افزایش یابد ممکن است تقاضا بیشتر شود.

وی با بیان اینکه در ماه گذشته بیشترین کاهش شماره گذاری خودرو‌های نوشماره را در کشور پشت سر گذاشته‌ایم ادامه داد: البته آمار ۵ ماهه خودرو‌های نوشماره امسال نشان می‌دهد که تعداد خودرو‌های نوشماره در ۵ ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۸ درصدی را داشته است و این درحالی است که در ابتدای امسال و در ماه‌های فروردین و اردیبهشت، شاهد افزایش شماره‌گذاری خودرو‌ها در کشور بودیم.

مهری خاطرنشان کرد: به هر حال اگر خودرو‌ها عرضه شده و این خودرو‌ها وارد چرخه ترافیکی شود قطعاً احتمال وقوع حوادث رانندگی در کشور نیز بیشتر خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر تمام دستگاه‌های مسئول برای کاهش تلفات سوانح ترافیکی گفت: اگر بخواهیم موضوع کاهش جانباختگان سوانح ترافیکی جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد نیازمند عزم و اراده‌ای ملی هستیم و برای محقق شدن این هدف، نمی‌توان به صورت تک بعدی به مساله تلفات ترافیکی نگاه کرد.

وی اضافه کرد: برای دستیابی به این هدف باید هم استاندارد‌های خودرو‌ها افزایش یابد و هم نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها ایمن سازی شود؛ متاسفانه در حال حاضر ۵۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در سطح کشور داریم که بیش از ۳۰۰۰ نقطه حادثه‌خیز درجاده‌های بین شهری هستند و این در حالی است که ۷۳ درصد از حوادث ترافیکی ما در سال گذشته در جاده‌های بین شهری بوده و امسال این سهم به ۷۵ درصد افزایش یافته است.

مهری در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال هرچه مسافرت‌ها زیاد شود، احتمال تصادف نیز افزایش می‌یابد؛ لذا باید ایمنی خودرو و جاده افزایش یابد و از سوی دیگر کنترل بر رانندگان نیز موثرتر انجام شود؛ البته اقداماتی صورت گرفته، ولی این اقدامات برای کاهش جانباختگان تصادفات ترافیکی کافی نبوده است.

ایربگ! مشکل جدید عدم شماره گذاری خودرو

با ممنوعیت واردات خودرو تکلیف شماره گذاری خودروهای وارداتی چیست؟

چه خودروهایی امسال بیشترین خریدار را داشتند؟/ رشد شماره گذاری خودرو در سال ۹۶

9 خودرو تولید داخل از شماره گذاری جا ماندند

توقف شماره گذاری خودروهای یورو 4 تا سال 98

هر پلاک ملی مخصوص خودروهای کدام ارگان نظامی است؟

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی