پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کامیون ولوو

خداحافظی کامیون های ولوو با بازار ایران

در حالی که ولوو پیشتر از گسترش فعالیت هایش با شریک تجاری خودرو، سایپا دیزل خبر داده بود، سخنگوی ولوو گفت که این گروه کامیون سازی دیگر نمی‌تواند مبلغی بابت قطعات فرستاده شده به ایران دریافت کند پس تصمیم گرفت در ایران فعالیت نکند. تحریم ها علیه ایران در 6 اوت توسط دونالد ترامپ، رئیس […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲ مهر ۱۳۹۷

در حالی که ولوو پیشتر از گسترش فعالیت هایش با شریک تجاری خودرو، سایپا دیزل خبر داده بود، سخنگوی ولوو گفت که این گروه کامیون سازی دیگر نمی‌تواند مبلغی بابت قطعات فرستاده شده به ایران دریافت کند پس تصمیم گرفت در ایران فعالیت نکند.

تحریم ها علیه ایران در 6 اوت توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعمال شد. او آمریکا را از معامله هسته‌ای با ایران بیرون کشید و شرکت‌های سراسر اروپا را مجبور کرد در سرمایه‌گذاری‌های خود در ایران تجدید نظر کنند.

سخنگوی ولوو گفت که این گروه کامیون سازی دیگر نمی‌تواند مبلغی بابت قطعات فرستاده شده به ایران دریافت کند پس تصمیم گرفت در ایران فعالیت نکند.

قبل از اعمال تحریم‌ها ولوو تصریح کرده بود که ایران می‌تواند قطب اصلی صادرات آن در بازارهای منطقه خلیج فارس و شمال آفریقا باشد.

اتحادیه اروپا برای محافظت از شرکت‌هایش قانونی اجرایی کرده است. آمریکا بانک ها را تهدید کرده است اگر با شرکت‌های ایرانی داد و ستد کنند، واشنگتن آنها را از سیستم مالی آمریکا حذف می کند.

ولوو با سایپا دیزل، به عنوان یکی از زیرمجموعه های گروه خودروسازی سایپا همکاری می کرد.

پیش تر رئیس کامیونهای ولوو گفته بود انتظار دارد 5 هزار کامیون ولوو تا مارس 2019 در ایران مونتاز شود و سایپا دیزل شروع به تولید داخلی سه مدل کامیون ولوو کند.

اسکانیا، کامیون ساز سوئدی نیز گفت که تمام سفارشاتش را کنسل کرده چون طبق تحریم‌ها نمی‌تواند تحویلشان دهد. گروه خودروسازی فرانسوی پژو سیتروئن هم فعالیت های خود را در ایران در ماه ژوئن به حالت تعلیق در آورد.

گزارش: رویترز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی