پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کامیون داران

اگر شرایط تغییر نکند کامیون های ایرانی زمین گیر می شوند / تلاش سازمان راهداری برای رفع مشکل کامیون داران

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی ایران معتقد است در صورتی که شرایط به خوبی مدیریت نشده و حمایت‌های لازم صورت نگیرد، بسیاری از کامیون‌ های ایرانی زمین‌گیر خواهند شد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ محمدجواد عطرچیان تاکید کرد: در ماه‌های گذشته افزایش هزینه‌ها به طور قابل توجهی اتفاق افتاده تا […]

هادی سیانکی
سه شنبه - ۳ مهر ۱۳۹۷

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی ایران معتقد است در صورتی که شرایط به خوبی مدیریت نشده و حمایت‌های لازم صورت نگیرد، بسیاری از کامیون‌ های ایرانی زمین‌گیر خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

محمدجواد عطرچیان تاکید کرد: در ماه‌های گذشته افزایش هزینه‌ها به طور قابل توجهی اتفاق افتاده تا جایی که هزینه خرید کامیون‌های نو بیش از دو برابر شده و بسیاری از هزینه‌های لوازم یدکی حتی چند برابر شده‌اند. همین مساله می‌تواند برای کامیون‌های ایرانی تبعات منفی قابل توجهی داشته باشد.

وی با بیان این‌که بیش از 400 کامیون در ایران فعال هستند که 20 هزار دستگاه آن در مسیرهای بین‌المللی و ترانزیتی رفت و آمد دارند، تاکید کرد: برای حضور در کشورهای اروپایی نیاز به فعال‌کردن برخی سیستم‌های نوین وجود دارد که در غیر این صورت کامیون‌ها اجازه تردد پیدا نمی‌کنند. مسائلی مانند سیستم‌های یورو4، یورو 5 و اخیرا یورو 6، پشت سر گذاشتن تست‌های محیط زیستی، تست‌های میزان آلایندگی خودرو و همچنین وضعیت آج لاستیک‌ها بخشی از دغدغه‌هایی است که راننده‌های ایرانی قبل از ورود به کشورهای اروپایی باید آن را پشت سر بگذارند در غیر این صورت از ترددشان جلوگیری خواهد شد.

به گفته دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی ایران اگر کامیون‌های ایرانی نتوانند در مسیرهایی که پیش از این فعالیت می‌کردند حرکت خود را ادامه دهند قطعا این فرصت در اختیار شرکت‌ها و رانندگان خارجی قرار می‌گیرد و این به معنای آن است که ما نتوانسته‌ایم بازارهای سابق خود را حفظ کنیم.

عطرچیان با بیان این‌که تمامی دولت‌ها از کامیون‌های خود در فضای بین‌المللی و داخلی حمایت می‌کنند، تصریح کرد: مسائلی مانند کاهش عوارض گمرکی و صفرکردن مالیات بر ارزش افزوده برای کامیون‌های نو و ارائه‌ی وام کم‌بهره با مدت بازپرداخت طولانی برای رانندگانی که قصد نوسازی ناوگان‌شان را دارند، بخشی از حمایت‌هایی است که می‌تواند از سوی دولت انجام گیرد، زیرا در غیر این صورت ناوگان ایران چه در فضای داخلی و چه در فضای بین‌المللی زمین‌گیر خواهند شد.

وی درباره‌ی گمانه‌زنی‌های مطرح شده در رابطه با امکان اعتصاب رانندگان کامیون به دلیل مشکلات به وجود آمده در ماه‌های اخیر تاکید کرد: ما از سوی انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی ایران رسما اعلام می‌کنیم که هیچ برنامه‌ای برای اعتصاب نداشته و نخواهیم داشت. ما شرایط دشوار کشور در تحریم‌های ظالمانه را درک کرده و می‌دانیم که بالا رفتن نرخ ارز چه فشارهایی را در اقتصاد ایران وارد کرده است، اما با این وجود توقع داریم که دولت از ما نیز مانند دیگر بخش‌های فعال در زمینه‌ی کالاهای اساسی حمایت کند.

در طول روزهای گذشته بار دیگر گمانه‌زنی‌هایی درباره‌ی احتمال اعتراض رانندگان کامیون به دلیل بالارفتن هزینه لوازم یدکی مطرح شده بود که هنوز از سوی سازمان راهداری با پاسخ رسمی مواجه نشده است.

منبع: ایسنا

ممنوعیت تردد وانت بارها و کامیونت ها در روز اول مهرماه

ارز دولتی برای تامین اقلام ضروری کامیون داران اختصاص می یابد

بررسی تامین ارز قطعات پرمصرف کامیون داران در کمیسیون عمران مجلس

190 هزار حلقه لاستیک میان کامیون داران توزیع می شود

تشریح آخرین اقدامات انجام شده درخصوص مطالبات رانندگان و کامیون‌ داران

لاستیک کامیون 800 هزار تومان ارزان شد / عرضه حواله لاستیک به نرخ دولتی در پایانه های بار

بیمه تکمیلی رانندگان کامیون در دستور کار سازمان راهداری

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی