پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معاینه فنی خودرو

پراید و پژو بیشترین مراجعات معاینه فنی تهران

مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران گفت: طبق آمار بیشترین مراجعات ما خودروی پراید است که 26 درصد از مراجعات تهران را شامل می‌شود پس از آن 206 است و پس از آن 405 و پرشیا است. آمار مردودی ما بعد از گازهای خروجی تست ترمز و وضعیت ظاهری است که بیشترین امار ردی خودروها را در مراکز تهران دارد. به گزارش […]

هادی سیانکی
شنبه - ۷ مهر ۱۳۹۷

مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران گفت: طبق آمار بیشترین مراجعات ما خودروی پراید است که 26 درصد از مراجعات تهران را شامل می‌شود پس از آن 206 است و پس از آن 405 و پرشیا است. آمار مردودی ما بعد از گازهای خروجی تست ترمز و وضعیت ظاهری است که بیشترین امار ردی خودروها را در مراکز تهران دارد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

حسینی منش مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران با اشاره به آمار خودروهای مراجعه کرده به معاینه فنی در 6 ماهه نخست سال 97، اذعان داشت: نسبت به سال گذشته 25 درصد رشد در مراجعات داشتیم که مراجعات کل خودروهای سبک 20 درصد رشد داشته و کل آمار مراجعات در سال گذشته 680 هزار خودرو بود که به 817 هزار خودرو رسیده است و متوسط مراجعه ما 570 هزار خودرو بوده که 18 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است اما میزان آمار مردودی 166 هزارخودرو به خاطر گازهای خروجی رد شده‌اند و 46 درصد را شامل می‌شود.

وی در رابطه با موارد مختلفی که در معاینه فنی خودروها به خاطر آن رد می‌شوند، اظهار داشت: موارد رد خودروها بسیار متنوع است به عنوان مثال خودروهایی داریم که چندین مشکل را به صورت همزمان دارند. طبق آمار بیشترین مراجعات ما خودروی پراید و پژو است که  پراید 26 درصد از مراجعات تهران را شامل می‌شود پس از آن 206 است و پس از آن 405 و پرشیا است. آمار مردودی ما بعد از گازهای خروجی تست ترمز و وضعیت ظاهری است که بیشترین امار ردی خودروها را در مراکز تهران دارد.

حسینی منش افزود: تعداد مردودی تهران نسبت به وزن کشوری بیشتر است و دلیل آن جدیت برخورد در تهران است که ممکن است در شهرستان‌ها به آن توجه نشود و همین امر باعث می‌شود برخی خودروها برای معاینه فنی به شهرستان‌ها مراجعه کنند تا راحتتر بتوانند معاینه فنی دریافت کنند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران در خصوص معاینه فنی عادی و برتر تشریح کرد: معاینه فنی عادی ما دور موتور پایین را برای تست گازهای خروجی در نظر می‌گیرد اما در معاینه فنی برتر هم دور موتور بالا و هم پایین را داریم. خودروهایی که کاتالیست آنها فعال نباشد در معاینه فنی برتر رد می‌شوند اما در تست معاینه فنی عادی کاتالیست نیمه جان هم قبول می‌شوند. در تمام مراکز تهران معاینه فنی برتر صادر می‌شود اما اگر خودرویی در معاینه فنی برتر رد بشود و در معاینه فنی عادی قبول بشود این اختیار رابه مالک خودرو می‌دهیم که ماشین را تعمیر کند و معاینه برتر بگیرد.

وی افزود: میزان معاینه فنی برتر داده شده 30 درصد از مراجعات خودرویی ما بوده که در شهریور ماه به حدود 50 درصد رسیده است که به خاطر تخفیف 20 درصدی طرح ترافیک به خودروهایی است که آلایندگی کمتری دارند که از بهمن سال گذشته تاکنون نزدیک به 300 هزار خودرو معاینه فنی برتر دریافت کرده‌اند.

اجرای فاز دوم” طرح کاهش” از اول آبان / خودروهای فاقد معاینه فنی اجازه تردد در تهران را ندارند

96 درصد اتوبوس ها برگه معاینه فنی دریافت کردند

خودرو های سنگین فرسوده برای دریافت معاینه فنی یک ماه فرصت دارند

پذیرش خارج از نوبت تاکسی های سرویس مدرسه در مراکز معاینه فنی

خودروهای فاقد معاینه فنی روزانه 50 هزار تومان جریمه می شوند

کاهش آلودگی هوا نیازمند بهبود عملکرد مراکز معاینه فنی خودرو

ایا ایده ممنوعیت ورود خودروهای فاقد معاینه فنی به تهران اجرا می شود؟

ناکارآمدی معاینه فنی در کاهش آلودگی هوای پائیتخت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی