پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بنزین

نباید به سرمایه ملی چوب حراج زد / اقدامی برای سهمیه بندی بنزین انجام نشده است

 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سهمیه بندی بنزین تاکتیکی برای ورود به شرایطی است که پیش بینی شده وارد این شرایط می شویم و یا اینکه به صورت دفعی و آنی رخ داده و پیش بینی خاصی برای آن نداشته.: سهمیه بندی بندی بنزین به مجوز مجلس نیاز دارد، اما اقدامی ضروری و […]

هادی سیانکی
یکشنبه - ۸ مهر ۱۳۹۷

 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سهمیه بندی بنزین تاکتیکی برای ورود به شرایطی است که پیش بینی شده وارد این شرایط می شویم و یا اینکه به صورت دفعی و آنی رخ داده و پیش بینی خاصی برای آن نداشته.: سهمیه بندی بندی بنزین به مجوز مجلس نیاز دارد، اما اقدامی ضروری و لازم است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

غلامرضا شرفیعضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کارت سوخت اطلاعات خوبی از میزان مصرف بنزین جمع آوری کند، افزود: موضوع بنزین نمی تواند برای کشور بحران ایجاد کند، اما سهمیه بندی و استفاده از کارت سوخت از جمله اقدامات پسندیده ای بوده که باید ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه ایران مرزهای متعددی داشته و قیمت سوخت در ایران با کشورهای همسایه متفاوت است، ادامه داد: با توجه به اینکه ایران هاب انرژی بوده و قیمت سوخت در ایران کمتر است، وسوسه در برخی افراد ایجاد می شود که سوخت و فرآورده های نفتی را به کشورهای همسایه هچون عراق و افغانستان قاچاق کنند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: نباید به سرمایه ملی چوب حراج زد و برای خروج بنزین باید اصول صادرات و قانونی انجام شود، لذا نباید رفتارهای فرار از قانون نهادینه شود و در صورتی که توان کنترلی در کشور وجود دارد، نباید اجازه قاچاق کالا داده شود.

وی با بیان اینکه مخالف حذف کارت سوخت بوده ام، افزود: برای ایجاد سامانه کارت سوخت هزینه شده است و با استفاده از کارت سوخت اطلاعات جامعی به صورت به روز در حوزه مصرف سوخت ارائه می شد، اما متاسفانه این سامانه به یکباره کنار گذاشته شد در حالی که شرایط تغییر نیافته و قیمت سوخت در ایران کمتر از کشورهای همسایه است.

شرفی با اشاره به اینکه با این اطلاعات به روز باید تصمیمات خوبی برای آینده اخذ شود، افزود: وزیر نفت رفتارهای عقلایی را مدنظر قرار داده و از ابزارهای کنترلی در حوزه مصرف سوخت و جلوگیری از قاچاق استفاده کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سهمیه بندی بندی بنزین به مجوز مجلس نیاز دارد، اما اقدامی ضروری و لازم است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی