پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

زلزله

وقوع زلزله در فیروزکوه و حس شدن در تهران

هادی رحمتی درباره آخرین خبرهای زلزله در فیروزکوه گفت: این منطقه تاکنون 11 بار لرزیده است که البته مقیاس لرزش ها سیر نزولی داشته است. وی با بیان اینکه کانون زمین لرزه 115 کیلومتر با پایتخت فاصله دارد، اظهار کرد: بنابراین به نظر نمی رسد که این زمین لرزه ارتباطی با پایتخت داشته باشد. رحمتی […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۴ شهریور ۱۳۹۴

هادی رحمتی درباره آخرین خبرهای زلزله در فیروزکوه گفت: این منطقه تاکنون 11 بار لرزیده است که البته مقیاس لرزش ها سیر نزولی داشته است.

وی با بیان اینکه کانون زمین لرزه 115 کیلومتر با پایتخت فاصله دارد، اظهار کرد: بنابراین به نظر نمی رسد که این زمین لرزه ارتباطی با پایتخت داشته باشد.

رحمتی با اشاره به تشکیل جلسه شورای مدیریت بحران در فرمانداری فیروزکوه، گفت: در این جلسه  مقرر شد تا کلیه دستگاه های امدادی تا 24 ساعت آینده در آماده باش کامل باشند. همچنین به فرمانداری شهرهای اطراف نظیر پردیس، دماوند و … نیز ابلاغی برای آماده باش صادر شد.

مدیرکل بحران استان تهران درخصوص گزارش تیم های ارزیاب نیز گفت: فیروزکوه وسیع ترین و در عین حال کم‌ جمعیت ترین شهرستان استان تهران است و از این رو تراکم جمعیت در این شهر بسیار کم است. گزارش های اولیه تیم های ارزیاب نیز حاکی از این است که این زمین لرزه تاکنون هیچ مورد خسارت جانی و مالی نداشته است.

زلزله ۴.۶ ریشتری شب گذشته در فیروزکوه که شمال شرقی تهران می شود را حتی اهالی غرب پایتخت هم احساس کرده اند، این درحالی است که کانون زلزله بیش از ۱۰۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد.

دکتر مهدی زارع، زلزله شناس در توضیح کوتاهی دلیل اتفاق را چنین می داند؛

در مورد اينكه زلزله ديشب (٣-٦-٩٤؛ با بزرگاي ٤.٦ در نزديكي فيروزكوه) در تهران توسط تعداد بيشتري از مردم (بيش از كانون زلزله) احساس و گزارش شد مي توان اين اينطور توضيح داد:

تهران محل مهمترين تمركز جمعيت در استان (و كشور) است. بنابراين علي الاصول مردم بيشتري وجود دارند كه در تهران چنين رويدادي را ممكن است حس كنند. (بسيار بيش از محدوده كانوني زلزله فيروزكوه). مورد ديگر آن است که در تهران بيشتر مردمي كه در طبقات سوم و بالاتر) بوده اند اين زلزله را حس كرده اند و اين در فاصله بيش از ١٠٠ كيلومتر طبيعي است. بنابراين اينكه مردم بيشتري در محدوده تهران اين زلزله را حس كنند ربطي به انتقال زلزله به گسلهاي تهران ندارد (و البته خطر زلزله در تهران همواره بالاست)

تصادف دو آمبولانس به یکدیگر 1 کشته بر جای گذاشت.

تصادف مرگبار در شوشتر + عکس

انفجار تانکر سوختی در اتوبان قزوین-رشت

واژگونی جرثقیل بر روی 3 خودرو + عکس

تصادف عجیب پژو 206 و پراید + عکس

برچسب‌ها : حوادث

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی